Tavuk Köftesi

Yemek yaparken ilham gelmesine inanırmısınız? ben inanıyorum. Şiir yazmadan, resim yapmadan veya herhangi bir konuda yeni birşeyler yapmadan önce hissedilen o ilham duygusu bazan yemekten önce de kendini gösteriyor.
Mesela bu köfte o ilhamın eseri. 🙂 Çook güzel oldu ve fırında yapmış olmanın rahatlığıyla yedik. Zaten yıllardır yağda köfte kızartmadım. 

162

MALZEMELER:

  1. 3 tane but
  2. 1/2 yeşil, 1/2 kırmızı biber
  3. 1 soğan
  4. 1 yumurta
  5. Biraz maydanoz
  6. 2 dilim ekmek
  7. 2 kaşık un
  8. Tuzot, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Butları kemiklerinden ayırıp minik minik doğradım.
  2. Biberleri ve soğanlarıda doğrayıp tavuk etine ilave ettim.
  3. Maydanoz ve diğer malzemeleride koyup robotta bir iki tur çevirdim.
  4. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yumurta büyüklüğünde yuvarlaklar koyup elimle düzelttim.
  5. Harcın doğal hali elde toparlanmayacak kadar yumuşak oluyor, ek malzeme koymayın.
  6. 180° de kızarana kadar pişirdim ve ekmek arasında servis yaptım.
17 thoughts on “Tavuk Köftesi

  1. Bizde geçen mangalda yaptık tavuk köfteyi ama ben yağda kızarttığım kadar beğenmedim. Ama fırında güzel olmuştur eminim. Ben içine sarımsakta koyuyorum, sarımsağa bayılıyor eşim.Görüntü süper, yakın zamanda yapsak mı ki? 🙂

  2. Ayşegül. bende dün bir köfte uydurdum .varmı bilmiyorum ama Sebzeli sulu köfte.çok nefis oldu.( anlaşılan yemek perileri dünya turuna çıkmış).seninkiler hiç gitmiyo gerçi. maşallah…kıyma, pirinç ,un ,karabiber ve biraz soğan rendeleyip köfte yuvarladım.bir yandan 1soğan 1 domates,2biber doğradım.bütün malzemeyi tenceredeki kaynar suya attım.(yağsız)çok az biber salçası …tamamdır.

  3. Harika Ayşegül, periler iş başındaymış demekki.:))Köfteni denemek isterim.Zaten yemek tarifleri nasıl ortaya çıkıyor ki?Selamlar…

  4. Selam Lavantin.Harika yemekler yaa.Ben ise yemek yapmaktan hic hoslanmiyorum.Bana evi temizlet,boya badana yaptir,camlari silip ütü yapayim ama mutfaga sokma.Yok yok bu nasil bir ev kadini deme aslinda is basa düsünce elim cok cabuktur ve lezzetli yaparim ama severek degil.Mecburiyetten yani:)Saglicakla kal….

  5. Lavantin’cim kızarmadığı için hafif ve lezzetli olmuştur,köften çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler..

  6. Sevgili Rabia, aslına bakarsan bende boya badan ve tamiratı çook seviyorum. Elimden gelse arkadaşlara servise giderim. :))))Ama gel gör ki mutfak deyince bende akan sular durur.Ziyaretin beni mutlu etti.Selamlar sevgiler…Ebru’cuğum sağol canım. Evet güzel ve hafifti, şiddetle tavsiye ederim.Selamlar…

  7. Immmmm nefisss görünüyor! Fast food restoranlardan hep hazır olarak yiyoruz. Aslında evde de gayet güzel yapılıyor işte, hem de kızartmadan. Deneyeceğim 🙂 Ellerine sağlık.

  8. Lavantin bir tane daha Rabia var ya. Baktım bu yorumu ben ne zaman yazdım, ne alaka diyerek okudum. Ay sonra anladım ben olmadığımı. :))Pişmanlıktan çatlıcam. Dünkü kemiksiz butları neden bu şekilde yapmadım ben diye. :(En kısa zamanda denenecektir. Yumuşacıktır şimdi o.Sevgilerimle.

  9. Lavantinciğim, bak yine akşama ne yapsam diye düşünürken buraya geldim. 🙂 Benim kurtarıcımsın.Sevgiler.

  10. Seda, ben dışarda satılan yemekleri evde yapınca eşim hep aynı şeyi söyler:”dışardakinden kat kat güzel” diye. Lezzetinin yanı sıra sağlıklı olmasıda önemli bir nokta.Selamlar, sevgiler…

  11. Rabia’cığım yeni bir rabia buldum. :)Bende yorumunu yağmur damlasının sayfasında okurken sen sanmıştım. :)Canım, denersen beğeneceğine eminim Selamlar…

  12. Bu aralar en sık yaptığım şey tavuk köftesi:) bir kaç köfte için fırını çalıştırmaya acadığım için tencerede yapıyorum.
    Seninkilerde enfes görünüyor!iştahım kabardı:)
    ellerine sağlık..

  13. Sagol Papatya. ben de severim tavuk köftesini.
    Tencerede kizartiyor musun?
    Not: Canim, blogspot dan resimleri kaynaklar orada kalmasin diye wordpress e aktariyorum, saniyorum ki, her aktarismida yeni yain gibi görünüyor.
    Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

