NE GİBİDİR?

Aziz Mahmut Hüdai Hazretleri, birgün padişah Ahmed’in gönderdiği hediyeleri kabul etmeyip, geri iade etmiş.
Bunun üzerine Padişahta o hediyeyi bir başka alim olan Abdülmecid Sivasi’ye göndermiş. Abdulmecid Sivasi ise Padişahın gönderdiği aynı hediyeyi kabul etmiş.
Bunun üzerine Padişah:
“Abdülmecid Efendi!
Aziz Mahmut senin kabul ettiğin hediyeyi kabuletmemişiti,” dediğinde Abdulmecid Efendi şöyle demişti:
“Aziz Mahmut, anka kuşu gibidir. O böyle şeylere itibar etmez ki…”
Sultan Ahmed, bu kez de Aziz Mahmud’a:
“Senin kabul etmediğin hediyeyi Abdulmecid Sivasi kabul etti,” dediğinde, Aziz Mahmut Hüdai Hazretleri şöyle demiş:
“O deniz gibidir; içine bir damla necasetin düşmesiyle pislenmez.”

13 thoughts on “NE GİBİDİR?

  1. Selamün aleyküm.vee aa bende bir gün bunu yayınlamayı düşünüyordum.:) ne güzel burada rastladım.:) alt resimdeki simit sizin yaptığınız ise,görüntü 100 puan.eminim tadı da öyledir.:) ellerinize sağlık..)

  2. Yağmur damlası, ha sen ha ben, önemli olan bimeyen insanlara geçmiş güzelliklerimizi anlatabilmek.Alttaki simit benim yaptığım simidin ta kendisi.Allah yar ve yardımcın olsun.

  3. hayirli cumalar lavantin,yazini okuyunca kendime geliyorum inan eski insanlardaki güzelligin günümüzde 10 da 1 i bile yok kimsede ne sabir nede anlayis var, Rabbim sonumuzu hayir etsin sevgiler…

  4. Sağol Seval’ciğim, beğenmeniz beni çok mutlu ediyor. Geçmişini bilen geleceğe daha emin adımlar atar.Sanada hayırlı cumalar.

  5. lavantin, ne kadar profesyonel yemekler yapiyorsun. simide, lahmacuna bittim. ben de bu tarifleri denemek istiyorum, ben de ben de:)

  6. Sevgili calimero, teşekkür ederim. Deneyince haberim olsun, bende gelip lahmacunlara bakıp iç geçiririm. :)Sevgiler…

  7. Sevgili Delfina, teşekkür ederim. Bütün annelerin anneler günü kutlu olsun.Mutlu ve huzurlu ol inşallah.

  8. Hayırlı geceler.Blogunuza ilk defa geldim.Başka bir blogda bırakmış oldugunuz yorum da kullandıgınız cümleler dikkatimi çekmişti.Güzel şeyler bulacagımı bilerek geldim.Gerçektende çok güzel şeyler bulabiliyor insan.Daha da dogrusu ne görmek istiyorsa onu buluyor galiba tıpkı yaşam gibi.Çok güzel çlışmalar yapmışsınız.Rabbim maddi manevi yüm yollarınızı hep açık etsin inşallah.Allaha emanet olun.Tüm güzelikler hep sizinle olsun..

  9. Sevgili Pastaland, (bu hitap biraz garip gelsede, hitap tan çok muhatabım önemli.) yorumunuz için sağolun. İnsan güzellilkleri bünyesinde taşırsa karşıdakinide güzel görür. Güzel bakışınız hep devam etsin inşallah.Selam ve içten sevgilerimi gönderiyorum Bursaya…

  10. Sevgili Pastaland, (bu hitap biraz garip gelsede, hitap tan çok muhatabım önemli.) yorumunuz için sağolun. İnsan güzellilkleri bünyesinde taşırsa karşıdakinide güzel görür. Güzel bakışınız hep devam etsin inşallah.Selam ve içten sevgilerimi gönderiyorum Bursaya…

Bir Cevap Yazın

