Reklamlar…. Firik nedir?

Bu mudur? evet budur. Gördüğünüz, firik pilavından tanıdığınız firiğin ta kendisidir. Yayınlamam biraz uzun sürdü, tarladan toplayıp bu hale getirmek biraz vakit alıyor tabi. :))

Resmi yayınlamakta geç kalınca “tarladanmı topladın” derlere insana değilmi?
Rengi bildiğimiz yeşil ve buğday kırığını andırıyor. Belki farklı isimlerle tanıyanlar vardır, paylaşırlarsa sevinirim, hem kendim hem firik adına. 🙂

Eklenme:

Arkadaşlar, Sevgli Serinmavi yorumda yazmış: Firik İstanbul’da Metro gross markette satılıyormuş. İlgilenenlere duyurulur.
 

 

165
8 thoughts on “Reklamlar…. Firik nedir?

  1. merhaba, canım lavantin aşağıdaki çorbayı çok beğendim. SÖylemeden geçemeyeceğim. Ayrıca firikin resmini gösterdiğin için teşekkür ederim. Bulgur, buğday arası birşeye benziyor galiba?? Acaba bulabilirmiyim buralarda. pek severim firik pilavını …

  2. Ah epeydir yapmıyoruk bir ara tavuklusunu yapsak mı napsak? Benim hoşuma gidiyor onun issi tadı.Buarada belki bilmeyenler vardır diye müsaadenle firiğin nasıl yapıldığını anlatayım Lavantinciğim. Tam olgunlaşmadan toplanan buğday başaklarının yakılarak kabuğundan ayrılması ile elde ediliyor. Bulgur ile birlikte pişiriliyor (sen de tarifini vermişsin zaten). Etsiz yapılabildiği gibi kırmızı et veya tavuk eti ile de yapılabiliyor.Hayırlı cumalar canım..

  3. Lavantin, Sahan restaurant da ben bunu kuzu etli yemiştim..çok güzeldi resimdeki pişmiş hali midir ? nerde satılır. Normal pilav gibi mi pişirilir. .Karadenzli anne- baba evladı ve Adanalı gelini olarak bu soruları sormamalımıyım ? bende herşeyi bilemem ki canım :)) Ne yaparız o zaman bir bilene sorarız..

  4. Zerrin’ciğim, teşekkür ederim. Firik nerelerde satılır, hatta Türkiye’nin nerelerinde onuda bilmiyorum. İnşallah soruna bilen biri buradan cevap verir.Sevgiler canım…

  5. Naile, açıklaman beni çok mutlu etti. Tahmin ediyordum buğdayın henüz yeşilken toplandığını, ama emin değildim. Tavuklu yapma fikiri çok güzel. Hatta sanki çocukken birileri yapardı gibime geliyor. Almanya’dan kucak dolusu sevgiler canım.Nur’cuğum, Adana’lı gelini olduğunu bilmiyordum. Yani bir ucundan biliyorsun bizim oraları.Canım yapılışını lahmacunun altında anlatmıştım. Nerede satıldığına gelince o herkese için bir merak konusu. Antep dışında nerelerde satılır? Belki büyük şehirlerde yöresel malzemeler satılan yerlede bulabilirsin.Sevgiler…

  6. Canım bizde de kullanılır firik,hemşeri sayılırız zaten biliyorsun.Bende çok severim çok sağlıklı ve leziz bir tat.Firik İstanbul’da Metro gross markette satılıyor.İstanbul’da olanlar oradan alabilirler ben de bir kaç defa aldım .Selam ve sevgilerimle…

  7. Bilgi için teşekkürler. Hemen yazıya ekleme yaparak herkese duyuruyorum bunu.Sevgiler serin vede mavi arkadaşım.

Bir Cevap Yazın

