Kremalı Sebze Çorbası

Almanya’da hastende yatanlar verilen sebze yemeklerini severek yer genelde. Bizimkilerden değişik ve gerçekten lezzetli olur. Lezzetinin nereden geldiğini düşündüğümde ve denediğimde sebzelerin hepsinin ön kavurma işleminden geçmeden çiğden kullanıldığını fark ettim.
Biz çok severek yedik, hatta eşim o akşam tok olduğunu söylüyordu ama 2 tabak yedi. 🙂

 

166

 

MALZEMELER:

  1. 1 tane pırasa
  2. 1/2 kırmızı biber
  3. 2 tane yeşil biber
  4. 9-10 tane mantar
  5. 1 tane patates
  6. 1 tane soğan
  7. 2 kaşık krema
  8. 1 kaşık un
  9. 1/2 bardak süt
  10. Tuzot, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Soğan hariç bütün malzemeler ne küçük nede çok büyük olacak şekilde doğranır.
  2. Soğan diğer malzemeden daha ince kıyılır.
  3. Bütün sebzeler tencereye konup, üzerini geçecek kadar su konur pişmeye bırakılır.
  4. Tencereye bir miktar sıvıyağ ilave edilir.
  5. Sebzeler tamamen pişince, krema, süt ve un çırpılarak yavaş yavaş tencereye dökülür.
  6. Tuzot ve karabiber konarak kısa bir süre daha ocakta tutulur.
5 thoughts on “Kremalı Sebze Çorbası

  1. lavantincğim, geçenlerde kremalı mantar çorbası yapmıştım ama sanırım başarızdı. Hiç içemeden çöpe gitti. kreması fazla mı olmuştu acaba. Seninki görünce benimkinin olmadığını anladım. Ya biz kremalı çorbalara alışık değiliz ya ondan sanırım.Ellerine sağlık canım.Lahmacunun bu kadar güzelini burada bile yapmıyorlar inan bana. Seni ne kadar takdir etsem az. Sevgilerimle.

  2. Gercekten kolay bir tarif, cok da besleyici..Tavuk suyuyla da yapilablri degil mi?Zaten resimde mantarlari tavuk eti zannettim 🙂 Insan tavuk duskunu olunca 😉

  3. Rabia’cığım, ben çok seviyorum keremalı çorbaları.Tekrar dene bence, vazgeçilmeyecek kadara güzel bence.Sevgiler canım…

  4. Yeşil kivi, hoş geldin sayfama.Haklısın tadı çok güzel oluyor. Çiğden denemediysen denemeni tvsiye ederim.Sevgiler, selamlar…Ben unutmuşum bu yorumları! sevgili Lama, gücendirmedim inşallah. tavuklusuda hoş olur tabiki, onuda sende görelim canım.Selamlar, sevgiler…

Bir Cevap Yazın

