Kuyumcu Ustasından Bin Sopa Yiyen Şehzade

Bu gün bizleri, yine bir cumaya kavuşturan rabbime şükürler olsun.
Kendi kültürümüze ait olmayan günlerde hediyeleşmek yerine, gelin, cuma günleri özellikle çocuklarınız olmak üzere sevdiklerinize küçük hediyeler alın. Veya güzel sözlerle onların cumalarını kutlayın. Bunada gücünüz yetmesse, onları mutlu edecek şeyleri cuma gününün hürmetine bu gün yapın.
Unutmayalımki, onun rızası için yapılan en küçük bir iş bile boşa gitmez.

Kuyumcu Ustasından Bin Sopa Yiyen Şehzade

Kanuni Sultan Süleyman, şehzadeliğinde kuyumcu­luğu öğrenmesi için babası tarafından İstanbul’un en meşhur kuyumcu ustası olan Kostantin’in yanına çırak olarak verilmişti. Belli saatlerde ustasının yanına gider ve çıraklık ya pardı.
Henüz tecrübesiz olduğu ilk günlerinde ustasını kızdırmış ve Kostantin Usta yemin ederek Şehzade Sü­leyman’a: “Eğer şu işleri iyi çıkarmazsan sana bin değnek vu­racağım” diyerek yemin etmişti. Şehzade Süleyman da bunu annesi Hafsa Sultan’a anlatmıştı. Validesi, Kostan­tin Usta yı çağırarak, oğlunu affetmesini rica edip kendi­sine ihsanda bulunmuştu.
Kostantin Usta ise, aldığı al­tınları, Şehzade Süleyman’a vererek: “Al bunları, eritip beş yüz tel çubuk haline getir!” de­di. Şehzade Süleyman söylenileni yaptı ve ustasına ver­di. Kostantin usta onu dövmek için yemin etmişti ve bu­nu bir şekilde yerine getirmek istiyordu. Şehzade Süley­man’ı falakaya yatırdı ve elindeki beşyüz altın çubukla ayaklarına iki sefer vurdu. Bu suretle yeminini iki sefer vurduğu beş yüz çubukla yerine getirmiş oldu.

17 thoughts on “Kuyumcu Ustasından Bin Sopa Yiyen Şehzade

  1. Hayırlı cumalar olsun canım…Rasûlullâh de şöyle buyurmuştur: “Güneşin üzerine doğduğu en hayırlı gün Cuma günüdür. Adem (as) o gün yaratılmış, o gün cennete konulmuş, o gün cennetten çıkarılmıştır. Kıyamet de ancak Cuma gününde kopacaktır”

  2. Sağol Umran’cığım, iki gün yoğun olacağım için, bu günden koyayım dedim.Sevgiler…

  3. Sevgili serinmavi, aslında hakettiği kıymet verilmiyor malesef. Ben çocuklarımı alıştırıyorum ve oğlum cuma günleri hediye beklentisi içinde olur.:))) Minik kuş, Allah tüm inanlardan razı olsun.Sevgiler…

  4. Sevgili dostum cuman mubarek olsun,Allah senden razi olsun.altta ki pelte de cok guzel bu arada ellerine saglik.Selamun aleykum.

  5. canım buna benzer bir kaç öykü okumuştum ama bunu ilk kez okuyorum,çok güzel,msjı da çok hoş.sana da hayırlı cumalar.selamlar..

  6. Lavantinciğim, Cuman mübarek olsun senin de. Bu hikayeyi duymamıştım ama Hz.Eyüp peygamberin karısına 1000 sopa vurma yemini vardı sonrasında yeminine pişman olunca aynı çözümü uygulamıştı. Eminim sen detaylarını biliyorsundur.Dinimiz kolaylık dinidir. Bunu da bu güzel hikaye ile çok güzel açıklamışsın.Sevgilirimle.

  7. Teşekkürler Açelya, biliyorsun bu güb çok işim var bu sebepten kısa cevaplar yazıyorum.Sağol Sühey’lacığım, bizi bize anlatıyor değilmi?

  8. Selamun Aleyküm Sevgili Lavantin gönderdiğin yorumlar icin teşşekür ederim.MSN adresimi istemişsin malesef ben MSN’imi kullanmiyorum yorum birakarak haberleşsek olurmu canim, ne olur kusura bakma emi.Cevabim biraz gec geldi beni affet.Beyhan

  9. Lavantincigim hayirli cumalar,yazilarin cok güzel tabi sayfandaki digerleride,Allah razi olsun.Bende seni linklerime ekledim,insallah hergün ziyaret edecegim.

  10. Lavantincim,Biliyor musun o kadar duygulandım ki anlatamam. Rahmetli babam (biliyorsun 5 ay oldu onu kaybedeli) hep böyle derdi. Kendi kültürümüze ait olmayan günleri kutlayacağımıza kandil günlerinde cuma günlerinde hediyeler verelim derdi. Öyle de yapardı. Zaten yarı evliya gibiydi dediler arkadaşları cenazede. Bazen düşünüyorum da ne mutlu ona diyorum böyle yaşadı. Özellikle bu son günlerde çok da özlüyorum onu. Senin yazını okuyunca direk babam geldi aklıma. Sağol canım…

  11. Bocuruk, böyle bir baban olduğu için gurur duyuyormusun? bilmem ama ben olsam duyardım.

  12. Sevgili Beyhan, e posta adresini icstemiştim ama olsun yorumlarla idare ederiz.:) Seninle görüşmek benide mutlu eder.Allah yar ve yardımcın olsun.

  13. Sevgili Lavantin ..Allah razi olsun Cuma gunu ve gecen mubarek olsun.. Ne guzel bir adet Cuma gunlerini farkli kilmak insallah ben de gerceklestirebilirim bunu…

  14. Sevgili calimero, hoşgeldin sayfama. Gerçekten cumaya hak ettiği değeri vermek lazım. İnşallah sende düşündüğünü yaparsın.Allah yar ve yardımcın olsun.

Bir Cevap Yazın

