Kremalı Somon

Hep yemeklerin ilk doğuş hikayesini merak ederim. Acaba malzemeler nasıl bir araya getirilerek o muhteşem tatlar ortaya çıkmıştır?
Çiğköfte hakkında anlatılan rivayetleden birini dinlemiştim: Nemrut zamanında şehirdeki bütün odunlar toplatılıyor. Adamcağızın biride avdan dönüyor ve hanımına karnını çok aç olduğunu ama önce biraz dinlenmek istediğini söyleyip yatmaya gidiyor. Kadın bakıyor evde eti pişirmek için odun yok, çünkü odunların hepsi Nemrut’un askerleri tarafından toplanmış. Ne yapsamda bu eti pişirmeden bir yemek yapsam diye düşünüyor ve kalkıp av etinden bir parça kütüğün üstüne koyup dövmeye başlıyor. Derken evdeki bulgur, isot vs. malzemeleride getirip ekleyerek bir köfte hazırlıyor. Tabiki bu bir rivayet gerçeğini Allah bilir.

Somonu nasıl yapsam diye düşünürken, bende aklıma estiği gibi yaptım. Ama tabiki o hanım gibi daha önce benzeri dahi hiç yapılmamaış bir yemek yapmadım. Sadece hiç bir tarif kullanmadım, beynimde kayıtlı tariflerin karışarak ortaya çıkmasından başka bir şey değildi.
Ama yediğim en güzel balık yemeğiydi…

 186

MALZEMELER:

  1. 250 gr. somon
  2. 3 tane patates
  3. 1 büyük soğan
  4. 1 çay kaşığı köri
  5. 1çay kaşığı toz biber
  6. 1 tatlı kaşığı tuzot
  7. 1/2 bardak sıvı krema
  8. Maydonoz, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Balık büyük küpler şeklinde doğranır.
  2. Patatesleri yarım halka, soğanlarıda piyazlık doğranır.
  3. Kremanın içine baharatları koyarak karıştırılır.
  4. Patates, maydanoz ve soğanlar karıştırılıp tepsiye yayılır, üzerine balıklar konur.
  5. Krema balıkların üzerine gezdirilip 200° de 1 saat fırınlanır.
  6. İlk 40 dk. dan sonra tepsinin üzeri kapatılarak pişirilir.
14 thoughts on “Kremalı Somon

  1. arkadasim yine harikalar yapmisin ellerine saglik.bende alip deneyecegim insallah.Allaha emanet ol.gorusuruz canim

  2. duyarlı olalım sizde sesi olun başkalarını yönlendirinOKUL ADI: Zübeydehanım Zihinsel Engelliler İlköğretim Okulu ve İş OkuluADRES:Eski kale yolu 10.Sokak Fevziçakmak İlköğretim Okulu Bahçesi VAN/Merkez İRTİBATTELEFONLARI: 0 432 217 08 07İHTİYAÇ LİSTESİ: Rakamlar, harfler şekillerle ilgili zeka geliştirici oyuncaklar,yapboz, 1. sınıf 4. sınıf arası basit hikaye kitapları

  3. Lavantin merhaba;Yine çok leziz bir balık yapmışsın somonu bende çok sverim ama genelde fırında sebzelerle buğulama yaparım,senin yönteminlede deneyeceğim inşallahsevgiler

  4. sevgli lavantin baligi bende hic böyle denememistim görüntüsüne bakilirsa gercekten lezzetli olmus ellerine saglik canim,sevgilerimle güzel günler seninle olsun….

  5. Canım Lavantin, şahane bir tarif olmuş. Ellerine sağlık…Sıcacık sevgiler….Ben de çok merak ederim yemeklerin çıkış hikayesini …

  6. Seda`cığım, bende ilk kez denedim ama, sanırım sık sık yaparım inşallah.Selametle kal…Teşekkür ederim Seval iyi dileklerin ve beğenin için.Allah yar ve yardımcın olsun…Zerrin öğrendiğimiz hikayeleri paylaşalım bari. Merakımızı gidermiş oluruz.sevgiler…

  7. Merhaba,somon baligini normalde kizartarak tüketiyorzu,ama soslu da denemem lazim diye düsünüyorum.Ellerinize saglik,sevgiler.

  8. Selamlar özlem hanım, teşekkür ederim ve hoşgeldiniz. Somon yağlı olduğu için açıkcası hiç kızartmadım, ama çok güzel olacağını tahmin edebiliyorum.Sevgiler…

  9. Bu tarifi denedim ve sonuctan cok memnun kaldim. Eskiden somon baligini degisik bicimlerde pisirir ancak pek memnun kalmazdim. Bazen baligin kokusu baskin cikar bazen de dokusu cok sert olurdu. Bu tarif sayesinde ailecek hem cok lezzetli hem de yumusacik bir somon yemegi yedik. Cok tesekkurler.

  10. Ayse hanim, mutfaginiza yeni bir tat kattiysa ne mutlu bana.
    Sizlere afiyet olsun…
    Hayirli kandiller…

Bir Cevap Yazın

