Hayır Diliyorum…

Türkiye için Allah’tan en hayırlı olanı diliyorum, önümüzdeki seçimlerde. Ne ondan nede bundan değil, biz hakediyorsak hayır ve güzellik Allah’tan gelir. Çırpınmaya bağırmaya gerek yok. Eğerki maksadımız Türkiye ve türk milleti için daha aydınlık bir gelecekse, yapmamız gereken sakin olmak ve sağduyu ile rabbimize yönelip dua etmek.
Çünkü:
Olur ki hoşunuza gitmeyen bir şey, sizin için hayırlıdır ve olur ki, sevdiğiniz şey de sizin için bir şerdir. Allah bilir de siz bilmezsiniz. (Bakara suresi, 216)

UTANSIN
Tohum saç, bitmezse toprak utansın!
Hedefe varmayan mızrak utansın!
Hey gidi küheylan, koşmana bak sen!
Çatlarsan, doğuran kısrak utansın!
Eski çınar şimdi noel ağacı;
Dallarda iğreti yaprak utansın!
Ustada kalırsa bu öksüz yapı,
Onu sürdürmeyen çırak utansın!
Ölümden ilerde varış dediğin,
Geride ne varsa bırak utansın!
Ey binbir tanede solmayan tek renk;
Bayraklaşamıyorsan bayrak utansın!

Necip Fazıl

8 thoughts on “Hayır Diliyorum…

  1. Lavantin, duana amin diyorum. Herkesin birbirine dusman gibi oldugu su gunlerde sagduyulu olmamiz gerek haklisin. Benim artik internetten Turk gazetelerini, haber sitelerini bile takip edesim gelmiyor. Rabbim insallah hayirlisini nasibeder.

  2. tevekkülde kalan ve tevekküle devam edenleri çok seviyorum…Allah razı olsun senden…

  3. Sevgili minik kuş, yorumun beni normalden daha çok sevindirdi. Nedeniyse yazımın nedense hiç yorum almaması. Amacım birşeyleri karıştırıp kışkıtmaktan değil, aslolan hayra ve hayrı dilemeğe yönelik bir yazıydı.Sevgiler canım…Ecemsu, sendende razı olsun canım. Yorumun beni çok sevindirdi. Bu yazının yorum alması nazarımda dah önemli. Çırtganlar bağırırken, bizlerin en azından anlama yeteneğini yitirmemiş olanlara Her işte hakka yönelmek gerektiğini tekrar duyurmamız gerek.Allah’a emenet ol…

  4. Bende ulkem icin dua eiyorum…Dogup buyudugum topraklarin hunharca harcanmamasi adina,evladimi huzurla yetistirebilmek adina…Insallah dondugumde rahatca yasayabilmek adina.Insallah en hayirlisi olsun Ulkem icn…Ulkemii her turlu tehlikelerden,dusmanalardan korusun Allah’im.

  5. Haklısın Gülenay, Allah Türküye’yi içindeki ve dışındaki düşmanlardan korusun. Onların şerlerini kendi başlarına çevirsin. Güzel vatanımı hiç kimseye böldürmesin.

  6. merhaba Lavantin,tariflerin her zamanki gibi güzel ama bu yazın daha da güzel ve anlamlı. Sanırım seninle aynı duyguları yaşıyorum..Geçen günkü yürüşünün bana gurur vermesi gerekirken biraz da düşündürmesi çok garipti..Umarım ülkemiz için herşeyin hayırlısı olur.Sevgilerle

  7. Canım benim, bu konuda iyimser yaklasmana sevindim. Sanirim cok laf soylemeyip bu donemde sadece dua etmek gerekiyor..sevgiler..

  8. Sevgili Ayşe, Böylesi önemli bir dönemde, insanın kendini yaratana, olayları düzenleyene, dünyadaki mutlak ve tek hakim olan Allah’a sığınması en mantıklısı. İnsan neyi çok isterse (isteği öldürmekte olsa, yaşatmakta olsa) ona o yönde imkanlar yaratılır. Sonucu kötü olduğunda kaderi (haşa) suçlar. Sonuç iyi olduğundaysada ”kendi azmimle geldim buraya” der. Oysaki İsteği doğrultusundaki imkanları, iradesiyle kullanmasından başka birşey değildir.İmkan yaratılmasaydı azmide bir fayda sağlamayacaktı. Sonuç olarak: insan neyi nasıl istemesi gerektiğini iyi bilmeli ve hayırlısı olsun diyerekte sonucu herşeyi en iyi bilene havale etmeli.Sevgiler…Naile’ciğim, bunun için biraz düşünmek yeterli. Olaylar üzerinde kesin hüküm sahibi olamayan insanın, anlaması gerekki, ipler Allah’ın elinde. Sonucundanda asla emin olamayacağımıza göre, tek çare kalıyor; Susmak ve hayır dilemek.Allah’a emanet ol canım.

Bir Cevap Yazın

