Maklube…

Kırılan gururumu kurtarma girişimlerim başarıyla sonuçlandı. :))) 4 kişilik maklube yapmayı becerdim sonunda. Bence püf noktası pirincin suyunu ayarlarken, koyduğumuz diğer malzemelerinde suyunu, dolayısıyla yemeğe vereceği nemi de hesaba katmak.
 100_2583

MALZEMELER:

  • 2 tane tavuk budu
  • 1,5 bardak pirinç
  • 2 tane patates
  • 1 tane havuç
  • 1 büyük soğan
  • 2 bardak su
  • Tuz, karabiber
  • Bir miktar sıvıyağ ( kendi isteğinize göre ayarlayın)

Yapılışı:

  • Tavuk butlarını kemiklerinden ayırıp kuşbaşı doğradım.
  • Ayıklanmış etleri bir miktar su ilavesiyle iyice yumuşayana kadar pişirdim ve suyunu çekince biraz yağ ilevesiyle kavurdum.
  • Havuç ve patatesi halka doğrayıp az yağda hafifden kavurdum.
  • Halka doğranmış soganları  tencerinin tabanına gezdirdiğim yağın üzerini kapatacak şekilde dizdim.
  • Üzerlerine tavuk etini, onların üzerine de patates ve havucun yarısını  tencerenin kenarlarını saracak şekilde yerşetirip yıkanmış pirincin de yarısını bu malzemenin üzerine  koydum. Pirinç tencerin kenarındaki havuç ve patatesin için de kalmış oldu bir anlamda.
  • Kaşık yardımıyla biraz bastırıp sıkışmasını sağladım.
  • Pirincin üzerine tekrar patates ve havucu koydum ve kalan pirinci de onların üzerine koydum. (Bu aşamada çok yaptığınız zaman etin tatmını tabana yerleştirmeyip yarısını koyuyorsunuz ve ikinci kat patateslerden önce de yine et yerleştiriyorsunuz.) Katlara tuz ve karabiber serpmeyi de unutmayın.
  • Pirinci yine bastırarak biraz sıkıştırın ama fazla da ileri gitmeyin aralarına su girmez ve pirinç pişmez.
  • Fazladan yağ ilavesi yapmadım çünkü etin kendi yağı ve kavrmak için ilave ettiğim yağ, ayrıca sebzeleri kavurmak için kullandığım yağı gözönüne aldım. Yine de zevk sizin biraz tereyağı da koyabilirsiniz en son koyduğunuz pirincin üzerine. 
  • Ayarladığınız suyu pirinci dağıtmadan malzemenin bir kenarından tencereye dökün ve  kaynayana kadar harlı ateşin ğzerine yerleştirin.
  • Kaynadıktan sonra altını kısın ve suyunu çekene kadar pişirin.
  • Piştikten sonra 10 -15 dak. bekletin ve ters çevirdikten sonrada bir o kadar daha bekletin. Böylece dağılmasını engellemiş olursunuz.
    Serviste tabiki salata ve mutlaka yoğurt olmalı.

Afiyet olsun…

6 thoughts on “Maklube…

  1. lavantin bende yaptım ama ilk yapmanın verdiği acemilikten biraz dağılma oldu yayınlasammı bilemiyorum ama seninki çok muntazam olmuş ellerine sağlık cuman mübarek olsun arkadaşımm

  2. Sağol betül’ cüğüm, beğenmene sevindim. Denemeyenlerdensen mutlaka den derim.Seda, yayınlasan ve sence yaptığın hataları paylaşsan tecrübe edinmiş oluruz canım.Sevgiler…

  3. işte buu..başaracağını biliyordum..harika olmuş..ellerine sağlık..bu arada yeni bir oyun var,ben de sana sobeee dedim..kabul edersen sevinirim.selamlar..

  4. Deyilmi ya, insan isteyince yapıyor. Oyununa elimden geldiği kadar katılıp uymaya çalışacağım inşallah.Sevgiler…

  5. merhaba,
    tavuk butlarını kemiklerinden ayırıp kuşbaşı doğramak ve haşlamak yerine önce haşlasak ve sonra yumuşamış etleri kuşbaşı doğrasak; oluşan tavuk suyunu da maklubede kullansak daha lezzetli olabilir mi ?
    şimdiden teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

