Çilekli Tart

Yaz gelince tatlı olarak en çok tercih ettiğim bu tür meyveli tartlar. Burada çileği kışın bile bulmak mümkün olabiliyor. Tabiki mevsimsiz meyva ve sebze kullanmayı doğru bulmuyorum, ama havalar sıcak olduğu için erken büyümüş olabileceklerini düşünüp almıştım bu çilekleri. Zaten çileklerin olmasına, tarlalardan kilolarca çilek toplayıp, karnımızı doyuracak kadar çilek yememize kısmetse ne kaldıki? :)) Çilek mevsimi sona erene kadar almanya’da tarlalardan taze çilek toplayıp (üstelik marketlerden daha ucuza) toplarkende bol bol yeme imkanımız oluyor. Geçen yıl bir arkadaşım sırf çilek diyeti yapmıştı. :))) Tarla evine yakındı ve tarla sahibiylede arkadaş olduğu için, her sabah karnını çilekle doyurarak geçirmişti çilek mevsimini.

192b1
MALZEMELER:

  1. 150 gr. tereyağ
  2. 1 baradaktan az pudra şekeri
  3. Bir fiske tuz
  4. 3 kaşık yoğurt
  5. 2-3 kaşık soğuk su
  6. Aldığı kadar un

Dolgusu için

  1. 1 kg. çilek
  2. 2 paket vanilyalı puding
  3. 500 gr. süt
  4. Ben 1 paketde vanilya ekledim, vanilya tadı yoğun olsun diye.
  5. limon suyu

YAPILIŞI:

  1. Hazırlanan tart hamuru kalıba yayılıp, bir kaç yerine çatal batırılır.
  2. 175° de hafif kızarana kadar pişirilir.
  3. Bu arada puding malzemesi karıştırılıp pişirilir, vanilya eklenir ve soğumaya bırakılır.
  4. Pişen tart soğuyunca, dilimlenen çilekler limon suyuyla karıştırılp tartın içine doldurulur.
  5. Tamamen soğuyan puding mikserle pütür kalmayıncaya kadar çırpılıp, çileklerin üzerine dökülür ve buzdolabında bir kaç saat bekletilir.
11 thoughts on “Çilekli Tart

  1. Merhaba Lavantin,Bu hafta hiç yazmayacak derken yine çok güzel bir tartla karşımızdasın.Birde mis gibi vanilya ve çilek kokusu var.ellerine sağlık.

  2. Bu arada az önce yazmayı unuttum.İzninle linklerime ekliyorum seni.Daha sık görüşebilmek için.

  3. canım ya şahane olmuş bu tart..çileğe bayılırım..bende mi çilek diyeti yapsam..selamlar..

  4. Tartın orta kısmındaki çilekler muhteşem bir görüntü katmış ellerine sağlık.Sevgiler…

  5. Betül’ciğim linklerine eklemene memnun oldum canım. Bu hafta da hep olduğu gibi bir çok tariflerim vardı, ama eklemek nasip olmadı. Biraz yoğundum. Bundan sonra inşallah tam gaz devam.Sevgiler…Süheyla pastanın hepsini yesem bıkmazdım heralde. Çilekli denememiştim ama çok şey kaybetmişim.Sevgiler…Teşekkürler Perihan, beğenin için.Sevgiyle kal…

  6. Canım Lavantin, ne fantastik bir şey tarlaya dalıp çilekle karın doyurmak. Tıpkı şirinlerdeki gibi :))Tart nefisss…Ben de bu sene bahçeye çilek ektim. Geçtiğimiz senede vardı ama yeterli su vermediğimden kötüleştiler. Bu sene kararlıyım çilek diyeti yapacak çilek yetiştirmeye :)))Sımmsıcak sevgiler hayatım

  7. Merhaba lavantin, ben resmi göremiyorum, bir sorun mu var?Çilek zamanının gelmesini ben de sabırsızlıkla bekliyorum, kışın burda da vardı ama almadım hiç. Mevsimi gelse de doya doya yesek ama tabi sizin ordaki gibi olmaz, ne güzel tarlasından doya doya ye.

  8. Zerrin’ciğim, çok haklısın. Rüya gibi oluyor, hem yiyor hemde topluyorsun. Bu defa inşallah resimlerini yayınlarım. Naile’ciğim resmi neden göremediğini bilmiyorum, blogspotta bu tür şeylerin olduğunu söylüyor eşim.Türküye’ye dönersem özleyeceğim sınırlı şeylerden biride çilek tarlaları. :))

  9. canim arkadasim cilekli tart harika gozukuyor gecenin bu saatinde ne yapsam acaba bilmiyorum ki.birde basina acacagim demisin ben hazirim canim alahin izniyle.insallah rabbim utandirmaz..selam ve dua ile.

  10. tarladan cilek toplamaya bizde bayiliriz cocuklarla beraber sepetimizi kovamizi doldururuz cilek recelinide ben bu dönemde yaparim,tarifini aldim deneyecegim mutlaka.bende blogger a gectim artik orayada beklerim,sevgilerimle…

  11. Açelya, biraz sbır caım tarlaya koşmaya az kaldı inşallah.Sevgili Seval, aramıza hoşgeldin. Kusura bakma cevabım gecikti.Almanya’nın neresindesin?

Bir Cevap Yazın

