Sağlıklı Cips

Geçenlede denediğim bu kıtır ekmek, bizimkilerin gözdesi oldu hemen. Gerçektende tadı damaklarda kalan, cips havasında ama cips kadar sağlıksız olmayan bu lezzetli atıştırmalığı, çocuğu olan herkesin hemen denemesini tavsiye ederim.
Bir aralar tortilla cipsi yapıyordum. Çok lezzetli olmasına rağman yapılışı o kadar zorduki tadına rağmen yapmamayı tercih ediyordum. Artık çok daha kolay ve sağlıkl bu tad onun yerini aldı.

bild_229
MALZEMELER:

  • 500 gr. un
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 yumurta
  • 200 gr. su
  • Tuz
  • 1 kaşık şeker

Üzer için: kekik. toz biber, sarımsak tozu

YAPILIŞI:

  • Hamur malzemeleriyle özlü bir hamu yoğurulur.
  • Yoğurulan hamuru ben 3 bezeye böldüm.
  • Fırın tepsisini yağladım ve bir bezeyi alıp tepsinin içinde bastırıp çekerek büyüttüm.
  • Elinize yapışmaması için hamurun üzerine birazcık sıvı yağ dökün.
  • Hamur tepsi büyüklüğünde incecik açılınca üzerine baharatlarını serpin.
  • Zevkinize göre baharatları değiştirebilirsiniz, susam vs.
  • 160 ° de güzel bir renk alana kadar pişirin.
  • Çok gevrek kıtıtır kıtır bir ekmek oluyor, parçalara ayırarak veya cips gibi yiyebilirsiniz.
Bir Cevap Yazın

