Tavuklu Tantuni

Dün akşam daha önce denemediğim bir usulle yaptım tantuniyi, bence diğerlerinden daha güzeldi.  Zaten gördüğüm, okuduğum ve yediğim kadarıyla yapılış şekillerindeki farklılıklarla birbirinden ayrılan değişik tantuni çeşitleri var. Ana kural etin ya da tavuğun kavrulması. Sonrasın da isterseniz yeşil biber ve domates kavrulan etin içine atılıp şöyle bir çevrildikten sonra, yufkanın arasına koyarak servis yapın. Ya da et kavrulduktan sonra yufkaların arasına paylaştırıp domates, maydanoz, soğan vs. ile dürümler hazıralayabilirsiniz. Veya yine et kavrulduktan sonra soğan, domates, yeşil biberi pişme sırasına göre ekleyerek sebzeleri tamamen pişirerek daha farklı bir lezzet yakalayabilirsiniz. Yani sebzeleri çiğden, hafif kavrulmuş veya tam pişmiş tercih size kalmış. Belki daha da farklı çeşitleri vardır ama ben bilmiyorum.
Tantuni Mersin mutfağına ait ve aslı etin kendi yağı veya kuyruk yağıyla yapılıyor. Ben de mümkün olduğunca az koyuyorum, ama etin kendi yağını kullanmaya çalışıyorum. Tadına çok büyük katkısı oluyor. Et yağının sağlık açısından öcü olduğunu da düşünmüyorum. Sebebini daha uzun bir yazıyla, başka bir zaman cuma yazıları bölümüne yazmak istiyorum.

bild-14661

MALZEMELER:

  1. 400 gr. tavuk eti (Ben genelde tavukla yapıyorum daha çabuk piştiği için.)
  2. 2 tane domates
  3. 2 tane yeşilbiber
  4. İsteğe göre kimyon
  5. Karabiber, tuz, pulbiber
  6. Maydanoz
  7. Sogan
  8. Limon
  9. Un, tuz ve suyla hazırlanmış hamur. Maya da ekleyebilirisiniz.

YAPILIŞI:

  1. Hazırladığınız hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler yapın ve küçük yufkalar açın.
  2. Yufkaları teflon tava veya saçta pişirin, bir örtü arasında tantuni pişene kadar bekletin.
  3. Tavuk etini bıçakla veya varsa satırla iyice kıyın.
  4. Teflon tavada etler suyunu salıp tekrar çekene kadar kavurun.
  5. Domates ve yeşilbiberleri küçük doğrayıp tavaya atın.
  6. Bütün malzemeyi biraz daha tavada çevirip, baharatlandırın.
  7. Sıcak tantuniyi daha önce hazırladığınız yufkaların arasına paylaştırin ve halka doğradığınız  soğanı ve maydanozu koyarak  bir de mutlaka limon sıkarak servis yapın.

Yanında ayranı unutmayın…

15 thoughts on “Tavuklu Tantuni

  1. :)merhaba ziyaretine tesekkurler tavuklu tantuni hic yemedim amacok duydum etlisini denedim birde tavukla denerim artik 🙂 elelrinize saglik goruntu super nihan

  2. Sevgili Nihan, Konyada ciğerci baheddin diye bir lokantada ilk kez tavuklusunun yemiştim. O tadı hiç unutamam ve devamlı tavuklu yaparım tantuniyi.

  3. Tantuniyi hiç yemedim ama çok merak ediyorum tadını, ellerine sağlık çok güzel görünüyor, kolay gelsin..

  4. Merhaba siz sanırım ziyaretime geldiniz tam adresi yazmıyınca emin olamadım ama başka lavantin bulamadım 🙂 Tantuni çok güzel olmuş ellerine sağlık. Tavukla iyi bir fikir denemek lazım. yine beklerim kendinize iyi bakın. Sevgilerimle Nesrin

  5. Ebru, tantuni grçekten denenmeyi hakeden bir yemek, mutlaka de nemeni tavsiye ederim.Sevgiler…Evet Nesrin hanım, etkinlik yemeğinize yorum yazmıştım. Aslında takip ettiklerim arasındasınız. Daha sık görüşmek dileği ile, sevgiyle kalın.

  6. Lavantin merhaba canım.Ben de ne zaman yazacaksın diye merak ediyordum. Dost bloglar oyununu. Eminim yazmamayı da düşünmüşsündür. Bak sen Naileye ikimiz de kırılmışız. Ama yanılmışız. Neyse şimdi durumun böyle olması güzel.Benim için yazdıkların ise beni çok duygulandırdı canım. Senin içtenliğini seviyorum ve bunu çok iyi hissediyorum.Maklubeyi hafta sonu yaptım. Sedanın sayfasını gittim araştırdım bulamadım, sonra sanırım Süheyla ile karıştırdı dedim. Eşim ziyafet sofrası mı ne dedi. O kadar çok beğendiki sorma. Ama benim maklube de dağıldı. Olsun, tadı önemli olan. Çok nefis oldu. Aç kedi gibi ekrana yapışmaktan bıkmıştım. Ben de yaptım ya ohh..Bir de limon barları yaptım.Gel gör.Öpüyorum, sevgilerimle…

  7. Rabia’cığım yazım aslında uzun yamandır taslak olarak bekliyordu. Araya başka şeyler girince geç oldu biraz. Maklube üzerinde çalışmaya devam. :)) İsimleri karıştırmak bende moda oldu. Çocuklardan olacak yada hafızamı yeterince kullanmıyor olmalıyımki çok unutkanlaştım.Allah hayırlı dileklerini versin.

  8. Lavantin,tantuniyi çok beğendim eline sağlık.Tavuklu benim de tercihim.Ayrıca hayvanın kendi yağını kullanmayı ben de doğru buluyorum.Dışarıdan yapma yağlar koymaktansa doğal olanı daha makbul benim için.Eline sağlık.Sevgiyle,Nane Limon

  9. ellerine sagilk canim.sana uzun bir yorum yazmistim ama galiba gondermeden kapatmisim.neyse.selamlar

  10. Ellerine sağlık canımm.Ben de blogda yayınlamıştım tantuni tarifimi.Mersin’de bir çok defalar yemiş ve çokkk beğenmiştik.Selam ve sevgilerimle…

  11. Teşekkürler Münevver abala, zaten yenmesi helel olan bir hayvanın bir kısmını zehirli ilan etmeyi doğru bulmuyorum. Sonuçta herşeyde olduğu gibi dengeli olmak lazım.Sağol Umran’cığım, kısasıda olur uzunuda. Önemli olan yazmış olman canım.Sevgili serinmavi, Mersin’de yemek kısmet olmadı ama Konya’da yemiştim. Mersinli bir ustanın lokantasında. Hala unutamam o tadı.

  12. Tekrar merhaba. Bugün bu güzel tantuniyi yapmak istiyorum. Emin olmak için sorayım dedim. Bu mayasız hamur değil mi? Un, tuz su yazmışsınız. Sert olmaz mı acaba? Size iyi günler dilerim.

  13. Tekrar merhaba. Bugün bu güzel tantuniyi yapmak istiyorum. Emin olmak için sorayım dedim. Bu mayasız hamur değil mi? Un, tuz su yazmışsınız. Sert olmaz mı acaba? Size iyi günler dilerim.

  14. Burçin, Hayır hamur sert olmuyor. İstersen içine süt koyarsan çok daha yumuşak olur. Maya eklersende, ısırırken biraz sünen bir ekmek olur ama birazda kabartma tozu kooyarsan daha güzel olur. Yani bir çok seçenek var ve hepsi yumuşak olur. Ekmeği pişirdikten sonra hemen kapalı bir kutunun içine koy ve terleyip ıslanmaması içinde bir beze sar diğerleri pişerken önceki pişenleri mutlaka kapalı tut. Sonucu yazarsan sevinirim.Selamlar…

  15. Burçin, Hayır hamur sert olmuyor. İstersen içine süt koyarsan çok daha yumuşak olur. Maya eklersende, ısırırken biraz sünen bir ekmek olur ama birazda kabartma tozu kooyarsan daha güzel olur. Yani bir çok seçenek var ve hepsi yumuşak olur. Ekmeği pişirdikten sonra hemen kapalı bir kutunun içine koy ve terleyip ıslanmaması içinde bir beze sar diğerleri pişerken önceki pişenleri mutlaka kapalı tut. Sonucu yazarsan sevinirim.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

