Yufkada Çubuk Balık

Ben hariç herkes çubuk balığı çok sever, ama genelde kızartıldığından dolayıda pek yapmak istemem. Bir kaç defa değişik soslar yaparak fırınladım. Dün gecede fırıda yaptım sosuna sarımsak yerine sarımsak tozu koydum ve çin baharatı kullandım. Çubuk balık sevmeyen ben bile severek yedim. Hatta kızım kendi tabağından sonra ağbeyisinin tabağınada göz koyup “yoluy yoluy yeme” (yoluy ne olur demek) diye ağladı. :)))

 bild_150

MALZEMELER:

  • Un, su, tuz ve mayadan hazırlanmış hamur.
  • 1 paket çubuk balık
  • Sıvıyağ
  • Sarımsak tozu
  • Çin baharatı veya köri, kimyon vs. karşımıyla damak tadınıza göre bir sos hazırlayın.
  • Tuz, karabiber
  • Zevkinize göre salata malzemesi

YAPILIŞI:

  • Fırını 250° ye ayarlayın.
  • Yaptığınız hamuru mayalanmadan küçük yufkalar açıp teflon tavada pişirin.
  • Balıkları varsa piza tepsisinde yoksa normal tepsiye dizin.
  • Sıvıyağ, baharatlar ve sarımsak tozunu karıştırıp balıkarın üzerine sürün, fırında kızarana kadar pişirin.
  • Yufkaları ortadan dört parçaya bölün, her balığı bir parça yufkaya sarıp kürdanla tutturun.
  • Salatayla birlikte servis yapın.
12 thoughts on “Yufkada Çubuk Balık

  1. Şu öğlen vakti, diyet yapmak için çabalayan birine yapılacak iş mi bu şimdi canım. Ben sana gelmesem mi ne yapsam zayıflayana kadar. Dayanamıyorum gidiyorum ne bulursam yiyorum. Ama gelmemeye de dayanamam. Ben kendime böyle azap çektirmeye devam edeyim en iyisi :((

  2. Çok hoşsun Rabia, Canım bu yemek diyetine çokta zarar vermez, çünkü hem fırında hemde yağı çok az. Hesap edecek olursak bir yufka ve dört çubuk balık karnını doyurur, vede fazlaca kalorori almamış olursun.

  3. merhaba,Ben çubuk balığı merak ettim dondurulmuş balık değilmi?hiç denemedim ben .fakat birkeresinde dondurulmuş balık köftesi denemiştim hiç memnun kalmamıştım.

  4. Lavantin MerhabaBalıkları fırında pişirme fikri gayet güzel bende kızartma olan şeylerden kaçınmaya çalışıyorum. Yufka arası serviste hem doyurucu hemde çok şık olmuş. Eline sağlık canım.Hesna

  5. Betül, Türkiye’de çubuk balık olarak satıldığını tahmin ediyorum, ama balık köftesi değil. Dediğin gibi dondurulmuş olarak satılıyor.Teşekkür ederim Hesna, kızartma her nekadar çekici olsada onun çekim alanın agirmemeye çalışıyorum.

  6. Merhabalar blogunuzu bugun ilk defa ziyaret ettim..Cok guzel hazirlamissiniz..Gaziantep,Kahramanmaras ve Malatyanin damak lezzetini cok begenirim..Tariflerinizi hemmen denemeye basliyorum:))Ayrica osmanli hayrani biri olarak cuma yazilarinizda cok guzel..Siksik ziyaretinize gelecegim..Sevgiler..

  7. Ben balıktan çok kızının söylediklerine takıldım, ne şirin maşallah. Zaten yemekle arasının çok ii olduğunu biliyoruz (tataşın mı diyordu yemek lafını duyunca). Balıkta çok hoş ellerine sağlık. Belki somonla da aynı şey yapılabilir?

  8. Merhabalar Lavantin,Cuman mübarek olsun canım. Cuma yazın gelmemiş baktım da.Sevgilerimle…

  9. Yine çok iştah açıcı bir tarif ne zaman sayfana girsem acıktığımı hissediyorum ellerine sağlık arkadaşım

  10. Ayşegül…çubuk balık da nedur benim bildigim tek çubuk balık hamsidur daa…

  11. Sayfama hoş geldin Durrusehvar, Güzel yorumun için sağol.Senin gibi bende köklerime çok büyük bir hayranlık duyuyorum zaten bu sebeptendirki böyle bir bölüm hazırlamaya karar vermiştim. Ve senin gibi duyarlı insanlardan bu yazılarla ilgili bööyle hoş yorumlar almak beni çok sevindiriyor. Her zaman beklerim, selam ve dua ile…Naile’ciğim oğlumda göremediğim bu tavırlarından dolayı kızıma tam bir çocuk diyorum. Mesela abisinin tabağındaki yiyecekleri isteme gereği bile duymadan alıyor ve kaçıyor akabindeyse hemen ağzına atıyorki geri alamayalım diye. Özellikle gözde yemekleri “kötte, gıtıy” (yağlı köfte kısır) olduğu için onların adını bile duyunca “yatatıın”. diye ellerini havaya kaldırıp bağırıyor.Ayrıca somonla çok daha güzel olacaağından eminim.Rabiya’cığım seninde cuman mübarek olsun. Az önce koydumcuma yazısını, ayrıca sorman beni çok mutlu etti.Teşekkürler Seda, bu güzel sözlerini bütün bloglar adına kabul ediyorum. Emeğin olduğu yerde güzellikler oluşur, ama kendi çapında oluşur. Sağol Betül, denersen hoşuna gidecektir.Ayşegül!ün dediği gibi, tabiki taze balık her zaman daha iyidir.

Bir Cevap Yazın

