OSMANLI BEYFENDİLİĞİ

Nişancı Mehmet Sait Halet Efendi ile Şair Keçecizade İzzet Molla birlikte otururlarken, Halet Efendi’nin birçok zulmüne maruz kalmış Moralı Osman isimli bir memur yanlarına gelir. Halet Efendinin memura son derece saygı göstermesi Keçecizade’nin dikkatini çeker ve dayanamayıp sorar:
”Pek çok kötülük ettiğiniz bir kimseye böylesine kibar davranmanızın sebebi ne olaki?” Halet Efendi, şöyle cevap verir:
”Elinden memurluğunu aldım, nüfusunu yok ettim. Dilesem boynunuda vurdururdum. Ama gör ki; üzerinde bir osmalı beyfendiliği var, ne yapsam
onu alamıyorum. Benim ona saygı göstermemin sebebi yanlızca budur.”

2 thoughts on “OSMANLI BEYFENDİLİĞİ

  1. Canım Cuma yazılarını seviyorum. Duyarlılığını da takdir ediyorum. Limon barların da en kısa zamanda denenecektir canım. Lavantin bu kadar çok sevmişse güzeldir eminim.Sevgilerimle…

  2. Canım benim, çok kibarsın. Osmanlıyı tanıdıkca kendiminde tipik bir osmanlı olduğumu fark ediyorum. Müthiş bir hayranlığım var, köklerime karşı.Limonlu bar gerçekren çok çok güzel bir tat, deneyince bana hak verirsin.

Bir Cevap Yazın

