Lebeniye Çorbası

En sevdiğim çorbadır lebeniye. Yoğurt çorbasına Antep’de lebeniye denir. Sanırım Arap kökenli bir isim. Ayrıca nohut ve yağlı bıçak kıyması da ekleriz lebeniyeye. Ben et koymadım, ama annemin lebeniyelerinden tadını hatırlıyorum, çok yakışırdı.
Birde annem yoğurtlu yemeklere mutlaka haspir koyardı. Ne gibi bir tat katardı hatırlamıyorum, sadece beyaz çorbanın üzerinede kırmızı renkli haspir çok güzel görünürdü. Haspirin emin olmamakla birlikte safranın bir türü olduğunu tahmin ediyorum. Görüntüsü safrana çok benzerdi ama safran kadar pahalı olduğunu sanmıyorum. Belki bilen birileri beni de bu konuda aydınlatır.

bild-1521
MALZEMELER:

  1. 1 kase yoğurt (350- 400 gr.)
  2. 1/2 bardak pirinç
  3. 1/2 bardak haşlanmış nohut
  4. Sıvıyağ veya tereyağı
  5.  Nane, tuz
  6. 1 kasik un

YAPILIŞI:

  1. Pirinç bol suda haslanir ve yari pisince nohudu ilave edilip iyice dağılana kadar pisirilir.
  2. Yoğurt unla çırpılıp kaynar durumdaki pirincin suyu devamlı karıştırılarak yavaş yavaş yoğurda eklenir ve yoğurdun iyice ılıması sağlanır.
  3. Ilıyan yoğurt, yine sürekli karıştırılarak ateşin üzerindeki tencereye yavaş yavaş dökülür.
  4. Çorba kaynara çıkana kadar karıştırmaya hiç ara verilmez ve ilk fokurdamayla ateşten alınıp bir süre daha karıştırlır.
  5. Nane kavrulup çorbanın üzerine dökülür ve tuz atılır.

Not: Kiymali yapmak icin kiymayi kavurup su ilave edilir, pirinç eklenerek diger islemler aynı yapilir.

12 thoughts on “Lebeniye Çorbası

  1. Lavantincim, ben de bu çorbanın kökeninin Araplara dayandığını duymuştum. Haspir de safran oluyor. Gaziantep ağzında haspir deniyor.Sevgiler..

  2. en sevdiğim çorbalardan bridir ama biz buğday ile yaparız ellerine sağlık arkadaşım

  3. Ben ayşegül sonunda öğrendim yorum göndermeyi naile öğretti soğolsun.eline sağlık benim en sevdiğim çorbadır lahmacunun yanına ne güzel gider.yiyemesekte:(

  4. Lavantincim çorba çok lezzetli görünüyor. Benim de favorilerimdendir bu çorba. Ellerine sağlık:)..Bu arada yeni bir oyun başlamış: “Aldım, Kullandım, Sevdim” diye. Ben de seni davet etmek istiyorum oyuna, eğer kabul edersen:). Oyunun ayrıntıları için benim sayfama bakabilirsin canım.Sevgiler..aslı

  5. Naile, ben haspirin gerçek safran değilde daha farklı bir türü olduğunu duymuştum, ama tamda emin değilim canım. Açıklaman için teşekkür ederim.Herhalde sevmeyyen yoktur değilmi Gazozağacı?Seda’cığım, annemde yapardı dövmeli, oda çok nefis olur.Hoşgeldin Ayşegül, Ah ne güzel söyledin. Ama neden yiyemiyorsun onu anlamadım.Sevgiler…Sevgili butterfly, teşekkür ederim. Oyuna gelince, şöyle bir evi gezeyim ondan sonra bişeyler yazarım inşallah.

  6. Ayşegül…lahmacunla birlikte yiyemiyoruz demek istemiştim.ayrıca burada hiç kimse yoğurtlu çorba yemiyor,sevmem diyorlar.bende şaşırdım baya.

  7. Yoğurtlu çorba yememeyi bir kayıp sayıyorum. Belki sen onları laıştırırsın.Sevgiler…

  8. çok güzel görünüyor ramazanda ağzım sulandı valla ama haşlanmış nohut demişsin tarifde bahsetmemişsin.Nohutu hangi aşamada koyacağız acaba?

  9. Isimsiz yazan arkadasim, kusura bakma ben belitmeyi unutmusum. Tarifdede hemen düzelttim. Nohudu pirinc yari pismisken ekleyebilirsin.Hayirli iftarlar…

  10. Lebeni ayrı döğme Çorbası ayrıdır. Ben her ikisininki yapRım hatta patatesli yoğurtlu Çorba Antep yuvarlaması ve burgullu yoğurtlu yuvarlana bunlar bizim Yörenin yemekleridir

  11. Sevgili Hira lebeniyenin dövme çorbası olduğunu idda etmiyorum zaten. Diğer yazdıklarını pek anlayamadım.

Bir Cevap Yazın

