Bulgurlu Tavuk Köftesi

Amacım, ıslanmış bulgur ve haşlanmış tavukla daha öncede yapdığım bir köfteyi yapmaktı. Önce tavuk etini doğrayıp bir kaseye koydum, sonra bulguru içine boşalttım, ”ben ne yapıyorum” derken kafamda ampuller yanıp sönmeye başladı ve ortaya bu köfte çoktı. :)))
Bazan sadece kokuları birbirine yakıştırarak malzemeler eklerim ve ortaya değişik birşeyler çıkar, buda öyle oldu. Ama öylesine lezzetli bir köfte olduki, beni bile şaşırttı.


MALZEMELER:

  1. 2 tane but
  2. 1,5 bardak ince bulgur
  3. 2 tane kurusoğan
  4. Karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  1. Butları kemiklerinden ayırıp, çok ince olmayacak şekilde robottan geçirdim.
  2. Soğanlarıda butların arkasından robota attım.
  3. Bütün malzemeleri karıştırarak su yardımıyla yoğurdum.
  4. Gerektikce su ilavesiyle, bulgur yumuşayana kadar, 15- 20 dak. yoğurdum.
  5. Yassı köfteler yapıp, fırının ızgarasında altını üstüne çevirerek 25- 30 dak. kızarttım.

Serviste mutlaka soğan ve salata kullanın, birde tabiki ayran.

4 thoughts on “Bulgurlu Tavuk Köftesi

  1. Lavantin canim merhaba,Wallaha ilk kez duydum.Bulgur ve tavuk karisimini.Koftenin her turlusu guzeldir derim:)ellerine saglik cnmmmm…

  2. Lavantin canım sen harika bir annesin ya. Çok güzel şeyler hazırlıyorsun yavrularına. Ben herşeyi Utku için düşündüğümden direk çocuklarını düşünüyorum. Ahh ben de bundan yapmalıyım yavruma. Et ve tavuğu parça olarak yediremiyorum. Bu tür köftelerin içinde yedirmeliyim. Çorbalarına blendır ile püre yapıyorum ama içimde de hep vitaminlerini öldürüyorum diye sıkıntı oluşuyor. aşağıdakiler de ayrı bir güzel.Ellerine sağlık canım.Sevgilerimle…

  3. merhaba lavantin, bu köfteler bana “yapma”yı hatırlattı. İçli köfte yaptığımızda annem illa ki yapma da yapar. Son zamanlarda iyi tutsun diye içine tavuk kıyma da koyuyorlar. Sanırım tadı dabenzemiştir. Çok güzel oluyor, ellerine sağlık.

  4. Gülenyay, bulgurlu başka bir köfte tarifi daha var canım. Belki bir gün onuda yaparım.Rabia, her yemekte çocuğunu düşünmen çok güzel, ama benim doğuştan yemek yeme özürlü bir oğlum ve yemek deyince ”yatatıın”(yaşasın) diyen bir kızım var. Ah keşke oğlumda kızım gibi sorunsuz yese diyorum. Ve artık oğlumun aldığı vitaminleri saymaktan vazgeçtim, sinirlerim buna dayanmıyor.Haklısın Naile, benim annemde mutlaka yapma yapardı. Ben ilk kez yoğurarak olgunlaştırdığım, üstelik tavuk koyduğum bir köfte yaptığım içi bana çok değişik geldi. Tavuklu yapmayı ilk kez duydum.

Bir Cevap Yazın

