Hindistancevizli Lokum

İlk etkinliğimdeki heyecanımdan, sonra ikinci etkinliği neredeyse unutuyordum. Ama dün gece hemen kolları sıvadım ve yetiştirdim bu güzel lokumu. Adının ne olduğunu bilmiyorum ama yıllardır severek yapıyorum. Çok güzel olması ve görünüşünün benzemesinden dolayıda lokum ismini ben verdim ona.
Ayrıca bu ayki ev sahibemiz Kekevi sayfasından Ayşenur’a teşekkür ediyorum. Allah kolaylık versin, işi çok zor olacak herhalde.

 yemek_1061

Kek için:

  • 1 bardak un
  • 1/2 bardak nişasta
  • 2 yumurta
  • 1/2 bardak sıvıyağ
  • 1/2 bardak yoğurt
  • 1/2 bardak şeker
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1,5 kaşık kako
  • 1 paket vanilya

Üzeri için:

  • 1/2 paket çikolatalı puding
  • 1,5 bardak süt
  • 1 bardak hindistancevizi
  • 30 gr. çikolata

YAPILIŞI:

  • Yumurta ve şeker krem halini alana kadar çırpılır.
  • Sıvı olan diğer malzemeler ve vanilya eklenir ve çırpılmaya devam edilir.
  • Un, nişasta kabartma tozu ve kako karıştırılıp elenerek karışıma ilave edilir, sadece malzemeler karışana kadar çırpılır.
  • Fırın kağıdı serilmiş dikdörtgen cam bir tepsiye dökülür, 180° de 20 dak. pişirilip ısı 100° ye düşürülür, 15 dak. daka fırında tutulur.
  • Fırından çıkarılan kekin tamamen soğuması beklenir.
  • Puding paketin arkasındaki gibi hazırlanp içine çikolata atılır, kıvamı bozadan az koyu omalıdır.
  • Soğuyan kek karelere kesilip hazırlanan pudinge batırılır, bir kase içindeki hindistancevizinin içine atılıp, kase sallanarak her tarafının kaplanması sağlanır.
  • Dikkatli bir şekilde veya bir kürdan yardımıyla alınan kekler, servis tabağına yerleştirilip buzdolabına konulup 1 saat bekletilir.
18 thoughts on “Hindistancevizli Lokum

  1. merhaba; çok değişik bir tarif daha önce hiç görmemiştim ellerine sağlık eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir.

  2. Lavantin canım, ne harika olmuş. Ben gerçekten lokum zannettim adını okuyup resmi görünce.Eline sağlık canım. Değişik bir tarif olarak denenecekler arasında alındı.Sevgilerimle…

  3. Teşekkürler Seda’cığım, gerçekten tadıda çok güzel.Rabia, zaten görüntüsüne bakarak ismine karar verdim, denemeni çok isterim bu harika keki.

  4. Selamlar Lavantin,Blogunu Kek etkinliği sayesinde tanıdım ve birbirinden güzel tariflerinle karşılaştım. Hemen seni linklerime ekleyeceğim, bundan sonra da sık sık misafirin olurum artık blogunda:).Bu lokum kekler çok şirin gözüküyor, ellerine sağlık:).Ben de seni bloguma beklerim:http://kristalkelebek.blogspot.com/Sevgilerimle..aslı

  5. merhabaçok lezzetli görünüyoryerim ben onlarııııııııııellerinize sağlık sevgilerhttp://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/

  6. Sevgili Lavantin,Çok değişik ve şık bir tarif, ellerinize sağlık…mutlaka denemeliyimmm….sevgiler

  7. Teşekkür ederim Serinmavi.Sevgili kristalkelebek,günlüğüme hoş geldin. Beğenin ve güzel sözlerin için teşekkür ederim. Ben zaten senin günlüğünü takip ediyordum, çok hoş tariflerin var.Daha sık görüşmek dileğiyle.Esra, sende hoş geldin günlüğüme, buyur gel birlikte yiyelim onları:)

  8. Merhabalar Değişik ve güzel bir kek olmuş ellerine sağlık.Bu şekilde çocuklarda severek yer bu keki denenecekler arasına aldım tarifini…sevgiyle kal

  9. Beğenine sevindim Umran, denemeni tavsiye ederim.Günlüğüme hoşgeldin Nalan, gerçekten haklısın, benim herşeyi beğenmeyen oğlum bile 3 dilim yedi.Sizde hoşgeldiniz Aslı hanım, ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekküreler.

  10. Wallaha aynisi gibi olms dimi:)ama eller farkli guzelim.Lavantin eli eminim cok lezzetlidir:))Operim

  11. ben bunu lokum sandım:)bu yüzden bir lokum tutkunu olarak hemen deniyeceğim,yazıyı okudum ama ben sandığım gibi düşüneyim:)ellerinize sağlık nefis duruyor.

  12. Sevgili Zeynep, gerçekten tadı bir harika! Benim en sevdiklerimden. Lokumun yerini tutar merak etme.:)))Sevgiler…

  13. merhaba.ellerinize sağlık.gerçekten çok başarılısınız..sunumlarınız harika..Tarifinizle ilgili bir sorum olacaktı…Hazırlanan pudingli sos sıcakken mi kek dilimleri içine batırılmalı ve kısa sürelimi batırılmalı…..teşekkürler.sevgiler.

  14. Sevilay, pudungin sicak olmasi gerkemez. Burada önemli olan kekin üzerinde yumusak ve hindistancevizinin yapismasini saglayacak bir tabaka elde etmek. Pudingin icin de bekletmek filan da gerekmiyor, sadece batirip cikarmak yeterli. Hatta ayni islemi glasür cikolata veya pudingin icine bol cikolatada konabilri. Böylece kek dilimlerinin üzeri hafiden donarak daha farkli bir tad ve doku olusur.
    Afiyet olsun…

Bir Cevap Yazın

