Konya'dan Etli Topalak

Su böreğini henüz çok iyi beceremesem de sanırım topalak güzel oldu.:)
Konya’ya her gittiğimde Konya’lı hanımların hamaratlığı beni hep hayreta düşürür. Eşimin teyzeleri, yengesi, ve diğer akrabaları öyle mükellef sofralar hazırlarlar ki, .çeşit bolluğunda sadece tatlarına baksanız bile doyarsınız.    Çok çeşitli ve bereketli sofralar hazırlamak  Konya’nın bir geleneği.

Ayrıca Konya insanı son derece konuk sever ve sıcak kanlı.  Bir evi günün hangi saatinde ziyaret ederseniz edin önünüze imkanlara göre mutlaka bir sofra çıkartılır. Ve tok misafiride hiç sevmezler, misafir yedikce onlar mutlu olurlar. İlk evlendiğimde bile Konya’da hiç zorluk çekmemiştim, hepsi sanki yıllardır tanıdığım insanlar gibi son derece yakın davranmışlardı…

Bild 1930

 MALZEMELER:

  • 300-400 gr. yağsız kıyma
  • 1 bardak ince bulgur
  • 1 kurusoğan
  • 1 yumurta
  • Maydanoz
  • Karabiber,tuz, 2 kaşık un

Suyu için:

  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1/2 bardak haşlanmış nohut
  • Sıvıyağ, tuz, un

Arzuya göre limon sıkabilirsiniz.

YAPILIŞI:

  • Köfte malzemeleri karıştırılıp 10-15 dak. iyice yoğurulur.
  • Misket büyüklüğünde köfteler hazırlanır.
  • 1 kaşık dolusu un yağda kavrulup salça eklenir, biraz daha kavrulur.
  • Su ilave edilip kaynamaya bırakılır.
  • Köfteler ve nohut kaynayan suya atılıp pişirilir, tuz ve karabiber eklenir.
10 thoughts on “Konya'dan Etli Topalak

  1. Merhaba Lavantin,öncelikle çok geçmiş olsun hayatta insanın başına her şey gelebiliyor.Allah beterinden korusun.Geç kalmış bir yazı kusura bakma canım.Ayrıca oruk da topalak da çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler..

  2. Teşekkür ederim Ebru, daha önce yemediysen denemeni tavsiye ederim.Sevgili Lama, beğenin için sağol. Buyur hep birlikte yiyelim:)Teşekkür ederim Ümran.Sağol Hayat abla, amin diyorum duana.

  3. Lavantin demek sen de bir süre Konya’da yaşadın. Biliyorsun ben de 6 yıl yaşadım Konya’da o yüzden Konyalıların sofrasını iyi bilirim (dikkat edersen sofra diyorum mutfak değil, çünkü sadece yiyordum yaptıklarını :)). Hele o yoğurt çorbalarının tadı hala damağımda. Ama ben bu topalağa bir türlü alışamamıştım sanırım et olduğu için ve ben de sulu yemekte et sevmediğim için. Ha bir de etli dolmalarını yiyemezdim o da bilirsin ki nerdeyse tamamı et olur, pirinci çok az olur.

  4. Sevgili arkadaşım, malesef ben Konya’da izinden izine yaşayabiliyorum. Topalak konusunda bende senin gibiydim ama son izinde eşimin kuzeninin hanımı iftara yapmıştı çok hoştu. Dolma konusunda, sana katılıyorum, kayınvalidemin yaptığı dolmalar bir Antep’li hep olarak hayretimi cezbetmişti. Sonradan adetleri üzere olduğunu öğrendim.:)

  5. s.aleykum lavantin yemeklerinizin hepside cok güzel ve dogal görüntüsü var ilk firsatta deneyecegim.ellerinize saglik .kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

