Antep Mutfa'gindan Yağlı Köfte…

Yesem mi, koklasam mı, seyretsem mi? Antep’in en çok yenilen öğle yemeği… İki komşu bir araya gelince mutlaka yapılır. Çiğ köfteyle aynı malzemelere sahip ama et yerine zeytinyağının getirdiği muhteşem bir tatı var. Eğer yeme imkanınız olursa övmekte haklı olduğumu anlarsınız…

Bild 1670h

MALZEMELER:

  • 2 bardak ince bulgur
  • 1 tane olgun domates
  • 1 tane limon
  • 3 tane yeşil sogan
  • 1 tane kurusoğan
  • 3-4 diş sarımsak
  • Maydanoz
  • Zeytinyağ
  • 1 kaşık tepeleme karışık salça, sakın sade domates kullanmayın.
  • Pulbiber, karabiber, köfte baharatı, tuz

YAPILIŞI:

  • Limon ve domates halka doğranır.
  • Diğer malzemeler incecik doğranır.
  • Bulgurun içine salça, domates, limon, baharatlar ve bir miktar su konarak yoğurmaya başlanır.
  • Soğan ve sarımsaklar ilave edilerek, gerektikçe su ilavesiyle yoğurmaya devam edilir.
  • Limon kabukları içinden çıkarılır, domatesin ezilip kaybolması gerekir. (Limon kabuklarini yaklasik 10 dakika sonra yani limon dilimlerinin ici tamamen ezilince mutlaka cikarin yoksa köftenin tadi acir.)
  • İyice yumuşadığına kanaat getirilince, maydanoz serpilip ısıtılan zeytinyağına pulbiber atılır, kokusu çıkınca köftenin üzerine dökülüp, biraz daha yoğurulur ve köfte şekli verilir.

Bu köfteyi henüz denenememis olanlara mutlaka tavsiye ederim, cig köteden daha lezzetlin oldugunu göreceksiniz. Hem et yemeyen veya cig et yemek istemeyenleri icin de cok uygun.

18 thoughts on “Antep Mutfa'gindan Yağlı Köfte…

  1. Sevgili LavantinBu seni ilk ziyaret edisim. Su yagli koften cok ilgimi cekti. HEm kisiri hem de mercimekli kofteyi cok seven bir olarak sanirim bunu deneyecegim. Ellerine saglik Sevgiler

  2. hayır lavantin bunu bana yapmamalıydın 😦 en sevdiğim yemeklerin başında gelir zira bu yağlı köfte 🙂 Şimdi ben bu iş gününde nerden bulacağım. Akşam eve gittiğimde bi çimdik yoğursam mı ki ;)Naileaintabsofrasi.blogcu.com

  3. Sayfama hoşgeldin Nükhet,Yağlı köfte kısırdanda mercimekli köftedende çok daha lezzetli.İnşallah en kısa zamanda denersin.Sevgili Naile yakın olsam sana biraz gönderirdim canım,zira çalışan kadının işi çok zor, allah yardımcın olsun. Ama zaten iki kişisiniz en fazla 20 dakikada hazırlarsın. Gençken yemessen tansiyon v.s. gibi problemler ortaya çıkınca tümden mahrum olursun.(Allah korusun)

  4. merhaba,lavantincigim en kisa zamanda sana misafirlige geliyorum,köfte yemege ben yogururum sen merak etme.cok guzel gorunuyorlar ellerine saglik.senin gibi antepli arkadasim oldugu icin gurur duyuyorum.komsuda piser bizede duser!:) gurbet gelini

  5. Gurbet gelini, istediğin zaman buyur gel arkadaşım. Seni görmak beni çok mutlu eder. Bende senin gibi gerçek dostum olduğu için gurur duyuyorum.

  6. oyy oyy oyyy..beni damardan vurdun yanii.. yaa bu yağlı köfteyi o kadar çok o kadar çok severimki anlatamam..evde de hep ben yoğururum söylemesi ayıptır 😉 ama çok ilginç, Antep kültüründen gelmeyenlere bu köfteyi asla benimsetemiyorsunuz.annemle babam 40 yıldır evli, annem-doğal olarak bir antepli olarak bayılır- babam ağzına koymaz.Hadi o Manisalı, benim eşim İskenderunlu, ona da yaptım,o da sevmedi. Dolayısıyla da şimdi çok sık yapamıyorum o kadar 😦

  7. Antep’te kadınlardan bu köfteyi sevmeyen herhalde yoktur, ama bir şey varki Antep erkeği bu köfteyi kesinlikle yemez. Gazozağacı kendini sıkma boşuna, bu onların doğasında var:)Benim eşim Antepli değil, o da bayıla bayıla yer. Hatta Türkiye’nin değişik yerlerinden olan arkadaşlarıma ikram etmişimdir, çok çok beğenmiştir hepsi. Bu sadece o tarafın erkeklerine özgü bence.

  8. Ben de çok severim.Anteplilerden öğrendiğim en güzel şey yağlı köfte diyebilirim.

  9. Sweety, sevilmeyecek gibi değil ki.Ziyaretin ve yorumun için sağol.Selamlar gurbetten sılaya.

  10. en cok sevdigim sey.antepte yurtta kaldigim zamanlar arkadaslarima yaptirdigim tek seydi.en guzel tarafida yogurulurken ucundan ucundan azicik alip olmusmu diye bakmak harika birsey.ogunden beri yagli kofteden mahrum kaldim.ama simdi nasil yapildigini sizin sayenizde hatirladim ama bence bu kofte antepli birisinin elinden yenilince guzel oluyo ama neyse…blogunuz cok guzel tebrik ederim.a.e.o

  11. Sevgili Tuba, sana katılıyorum. Ben de yoğurulurken tırtıklamaya bayılırım. Yoğurma zahmetine katlanırsan çok uğraştırıcı da değil. Ben sana şimdiden afiyet olsun diyorum.Güzel sözlerin için de teşekkür ederim.Sen de Allah’a emanet ol…

  12. sevgili gazoz ağacı yağlı köfteyi antepli olmayana benimsetemzsin demiş sin. ben bir izmirli olarak çok severim yağlı köfteyi. hele antep yemeklerine bayılırım.sevgilerimle….

  13. Ama ben bu köfteyi en çok peynir zamanı severim neden derseniz peynirleri kaynatır sıkarız ve o suyun üstüne biriken yağdan yapılır işte o zaman tadına doyum olmaz

  14. Neslihan hanım, elbette yemeye doyulmaz. Hatta yaglı köfte yapsak daha da güzel olur ama… Hoş bir hatırlatmaydı tesekkür ederim.

    Hayırlı iftarlar…

  15. gerçekten çok şahane yemektir.tok karnına bile 9 topak bile yenir.köftenin soğanı ve sarımsağı bol olursa ve zeytinyağı ve biberi bol olursada çok müthiş olur tavsiyeler bu kadarrrrr.

  16. Merhabalar ben bu kofteyi denemek istiyorum. Bu verdiginiz olculer icin ne kadar zeytnyagi kullanmaliyim?
    Simdidien tesekkurler.

  17. Aysun hanım, yarım su bardağınadan biraz az yağ yeterli olacaktır. Şimdiden afiyet olsun.

  18. Bir Antep gelini olarak ilk yağlı köftemi yaptım sizin tarifinizle, gerçekten çok lezzetli oldu. Eşim de misafirlerim de çok beğendiler.
    Yapmak isteyenlere tavsiye ederim.

Bir Cevap Yazın

