Soğanlı Yumurta

Soğanlı yumurta Antep kokusu taşıyan bir yumurta yemeği. Aslında tam olarak yemek değil  kavaltı ve ara öğünlerde tercih edilir. Yumurtanın soğanla olan samimiyetine sarımsakta şahitlik eder ve ortaya vazgeçilmez bir tat çıkar. 

 

bild-15521

 

MALZEMELER:

  • 2 tane kurusoğan
  • 3 tane yumurta
  • 1 diş kıyılmış sarımsak
  • Sıvıyağ
  • Pulbiber, karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  • Soğanlar incecik kıyılır, sıvıyağda yakmadan yumuşayana kadar pişirilir.
  • Kavrulan soğanlara pulbiber katılıp kokusu çıkana kadar kısa bir süre daha kavrulur.
  • Çırpılmış yumurtalar ilave edilip, karıştırarak pişirilir.
  • Ocaktan almadan sarımsak eklenir karıştırılır ve sicak servis yapilir.
6 thoughts on “Soğanlı Yumurta

  1. Merhaba Lavantin,Yeni banner hayirli olsun oncelikle:)Karnıbahar Graten tarifine bayildim, cok degisik.Sevdigim iki tat karnibahar ve tavuk ,ustune de saglikli yulaf eklenmis acil denemem lazim:)Sevgiler

  2. Sayfama hoşgeldin Lama, teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için.Grateni denediğinde daha çok seveceğinden eminim.

  3. Lavantin, hızına yetişmek hiç mümkün değil inan. Hangisine bakacağımı şaşırıyorum. Ben soğanlı yumurtaya patates de koyarım. O da güzel olur. Herşey çok güzel, ellerine sağlık canım. Besmeleyi çok iyi düşünmüşsün bu arada canım. Ben de Utkuya yemekden sonra dua etmeyi öğretiyorum. Bir “amin” deyip ellerini yüzüne sürmesi var göreceksin. Bayılıyorum o haline.Sevgiler canım.

  4. Sevgili Rabia, patates fikrini denemeliyim. Utku’nun ne kadar tatlı göründüğünü tahmin edebiliyorum, benim oğlumda çoğu duayı daha çok küçükken öğrenmişti.Ben çocukların 0-6 yaş döneminin çok çok iyi değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. O yaşlarda beyin leri uygun teknikler kullanıldığı zaman sünger gibi verileni alıyor.

  5. Tamam tamam bu son yorum.Biktin dimi benden:)bak su soganli yumurta varya.Ona birde biber salcasi ekleyip kir yumurtayi…Off off..yeme yaninda yat.:)cok yazdim.ben gideyim…hatta girmesemmi senin sayfaya bi ac gun:))

  6. Rica ederim Gülenay, yorumların çok hoş bıkmak ne demek. Teklifini deneyeceğim inşallah, ilginç geldi, salça ekleme fikri.

Bir Cevap Yazın

