Van' ın Meşhur Kahvaltılığı Murtağa

Murtağa Van’ın meşhur kavaltılıklarından. Ben tuzlusunu denedim henüz ballı denemeye cesaret edemedim ama tahmin ediyorum ki ballı da nefis olur.  Murtağanın özelliği hem tatlı hem tuzlu yenebilmesi ve yumurta ile kavrulan unun birbirine çok yakışan birlikteliği.

Murtağayı öğrendiğimden beri normal yumurta kavurmuyorum. Ama itiraf edeyim ki, her seferinde malzeme listesine sadık kalmıyorum. Ben genellikle daha az yağla 2-3 kaşık un kavuruyorum ve bir yumurta kullanıyorum. Tabi bu tek kişilik porsiyon oluyor.

 

Bild 1448

Malzemeler:

  • 125 g tereyağ
  • 170 gr. un
  • 2 yumurta
  • Tuz veya tatli yemek isterseniz   bal

Yapılışı:

  • Tereyağı eritilir ve un ilave edilip kavrulur.
  • Unun hafif kavruk kokusu cıkana kadar kaşıkla ezerek karıştırılmaya devam edilir.( Sakın bırakıp gitmeyin!)
  • Yumurtalar çırpılıp kavrulan una karıştırılıp kısa bir süre daha ocak üzerinde malzemenin karışması sağlanır ve bu aşamada tuzlu zenecekse tuzu ilave edilir.
  • Ballı yenecekse  tabağa alınıp üzerine bal gezdirilir.
One thought on “Van' ın Meşhur Kahvaltılığı Murtağa

Bir Cevap Yazın

