Ekşili Ufak Köfte (Eksili Yuvalama)

Antep’in kış yemeklerinden eksili köfte. Bu güne kadar hep etsiz denemistim, ama bu denemem de parca et kullandim ve neden Antep’ de yedigimde daha güzel oldugunu anladim.:) Yani kemikli et veya parca et kullanarak yapmaniz siddetle tavsiye edilir.

109_1317Köftesi icin:

  • 1,5 bardak ince bulgur
  • 2 tane kurusoğan
  • 1 kasik karisik salca
  • 1 yumurta
  • Yarim bardak un
  • Tuz, su

Yemek icin:

  • 300 gr. parca et veya istenilen miktarda kemikli et
  • 1 kasik salca
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 bardak islanmis nohut
  • 3-4 dis
  • Damak tadiniza göre limontuzu veya limon suyu ( Bu yemek oldukca eksi olan suyundan dolayi eksili köfte olarak anilir. Bu sebepten limonunu bol kullanmanizi tavsiye ederim. Tabi eksisi belli olacak kadar bol, yenmeyecek kadar degil.)
  • Kuru nane
  • Tuz, karabiber

YAPILIŞI:

  • Et az yagda kavrulup sogan ilave edilir.
  • Bir süre kavrulan et ve sogana salcada katilarak salcanin kokusu cikana kadar biraz cevrilir.
  • Kavrulan malzemeye nohut, sarimsak ve yeteri kadar su ilave edilerek düdüklü tencerede 20- 30 dak. nohut ve et iyice yumusayana kadar pisirilir.
  • Bulgur ilik suyla islatilarak 10- 15 dakika bekletilir.
  • Hafif yumusayan bulgura yumurta, 1 tane çok ince kıyılmış soğan, 1 kaşık salça, un ve tuz konarak bulgur yumusayana kadar yoğurulur.
  • Yoğurulan bulgur nohuttan büyük parçalar koparılarak yuvarlanır. Yapışmaması için unlu bir tepside biriktirilir.
  • Yuvarlanan köfteleri iki sekilde pisirebilirsiniz:

1. Köfteler pisen et ve nohudun icine atilarak suyu ayarlanir ve hep birlikte pisirilir.

2. Köfteler ayri suda haslanir ve pistikten sonra et ve nohudun icine atilir. Ama bulgurun suyundan da bir miktar yemege ilave ederseniz daha lezzetli olur.

  • Istediginiz yöntemle pisen yemeginize limon tuzu veya damak tadiniza göre limon suyu katin ve üzerine zeytinyaginda kavrulmus bol nane dökün.

Afiyet olsun…

7 thoughts on “Ekşili Ufak Köfte (Eksili Yuvalama)

  1. Arkadasim sen bize ne büyük bir iyilik yaptin seni tanidigim icin yemeklerini yapmak da cok kolay oluyor.Bu tarifi de bilmeme ragmen cok fazla yapmazdim ama burada görünce beni cok özendirdin. Teberik! sevgi ile kal

  2. Lavantin, bu yemeği Gaziantep tıp fakültesine gittiğim bir kursta öğle yemeğinde ikram etmişlerdi, bayılmıştım, Antep mutfağının her yemeği ve her sunumu çok lezzetli, mesela yazları lahmacunu közlenmiş patlıcanla dürüm yapmayı orda öğrenmiştim, şimdi 80 kg yum ama Antepte yaşasaydım 100 kg yi geçerdim herhalde. izmirliyim ama mutfağınıza hayranım:) ayrıca çok yoğurmasan da emek isteyen bir yemek ve çok lezzetli görünüyor:) en iyi dileklerimle Fatma Sılan fsilan@yahoo.com

  3. SEVGILI LAVANTIN BU YEMEGINIZ HARIKA BIR KAC KERE YAPTIM VE ESIM VE AILEM BAYILDILAR,IYI GUNLER

Bir Cevap Yazın

