Anasonlu Çörek

Çocukken ramazan bayramlarında, çeşitli kurabiyeler ve kahke yapardı annem komşularla birlikde. Özellile kahke çok severek yediğim bir tattı. Rahmetli annemden sonra bir daha kahke yapmak aklımıza bile gelmedi !
Geçdiğimiz yaz http://www.yogurtland.com/ da rasladım bu tarife. Tadı benim çocukluk kahkemle hemen hemen aynı, ama annem içine portakal suyu koymazdı. Ne kadar araştırdıysam gerçek tarifini bulamadım. Artık anasonlu çörek yapıyorum. Ailece çok severek yiyoruz, eski günlerdeki gibi.

301

MALZEMELER:

  • 1 bardak zeytinyağ
  • 1 bardak portakal suyu
  • 1 bardak toz şeker
  • 1 paket kabartmatozu
  • 2-3 kaşık tane anason
  • Yeterince un

YAPILIŞI:

  • Bütün malzemeler karıştırılıp yoğurulur.
  • İstenilen şekil verilip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
  • 175°de kızartılır.
  • Ben piştikden sonra fırın hafiften ılınınca tepsiyi tekrar fırına koyup 15-20 dak. daha bekletip kurutuyorum daha kıtır oluyor.
One thought on “Anasonlu Çörek

  1. Merhaba,sayfanizi gezdim ve hosuma gitti. Yanimdaki italyan is arkadasimin önerisi: “Mein Vorschlag wäre diese Seite auf deutsch zu erweitern, damit ich auch diese leckeren Rezepte nachkochen kann.” Abartmadan söylüyorum, yemek sayfasi olusturma fikrinizin yani sira bu sayfadaki yaraticiliginizi da övdü. SevgilerimleNazan Ö-O

Bir Cevap Yazın

