Annemin Usulüyle Patates Kızartması

En güzel yemek annelerimizin yemekleridir. Daha önce denemeyenler için gerçekten güzel bir tarif. Ben bu kez uzun doğradım, siz istediğiniz şekiller de doğrayıp hazırlayabilirsiniz. Sanırım genel olarak Antep’de de biliniyor olmalı.

 

310

MALZEMELER:

  • İsteye göre Patates
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı karışık salça
  • Karabiber, Tuz ,Sıvıyağ

YAPILIŞI:

  • Patatesler istenilen şekillerde kesilip ezilmiş sarımsak ve salçayla güzelce karıştırılır.
  • Kızgın yağda kızartılıp baharatlandırılır.
4 thoughts on “Annemin Usulüyle Patates Kızartması

  1. yine ben zeynep bu kadar güzel tarifler varken sitenizde yorum yazmadan durulmuyor.bundan sonrada sizi çok rahatsız edicem böle güzel tariflerinizi okudukça.patatesi bu şekilde kızartma fikri çok hoşuma gitti.bir acı sever olarak eminim eşim ve kızımda çok sevecek.kızartma günüm olan pazar günü hemen denemek istiyorum.bizimle paylaştıklarınız için çok teşekkür.elleriniz dert görmesin.

  2. Sevgili Zeynep, güzel sözlerin için teşekkür ederim. Hem rica ederim, ben yorumları zevkle cevaplıyorum. Blog sahibi muhatap alınarak yazılan yorumların yanıtsız kalması, beni de rahatsız eder. Bu sebepten, istediğin kadar soru sorabilirsin, ben elimden geldiğince cevaplarım. Bu patates normal patatesin yanında inanılmaz bir tada sahip oluyor. Alışınca normal kızartamaz hale geliyor insan.:)Size afiyet olsun.

  3. sevgili Lavantin,herşey çok güzel emeğinize sağlık.fakat yağlı köfte öyle olmaz sizinki haveydi köftesi. gerçek yağlı köfte sadece domatesle tereyağ atılır ara ara öyle yoğrulur ve yeşil soğan ve maydanoz konmaz.onun için yazın daha güzel olur yağlı köfte yağ yada eritilir konur sonunda sevgiler…..

  4. Feyza hanim, tesekkür ederim yapici elestiriniz icin. Antep yemeklerinin gecmisine bakildiginda yagli köfte sizin bahsettiginiz gibi ki, annem de öyle yapardi… sari yag ile ve domatesle yapilir. Bu köfteye de Antep de yagli köfte deniyor ve cok yaygin olarak yapiliyor. Belki kilis mutfagi vs. den esinlenilerek zamanla halk arasinda gelisti tam bilemiyorum ama Antep de kadinlarin iki günde bir bu köfteyi yaptiklarini cook iyi biliyorum.

    Ayrica kesinlikle haveydi köftesi degil cünkü haveydi köftesinde simit islanir ve sogani kavrularak köfteye katilir.

    Selametle…

Bir Cevap Yazın

