Fasulyeli Nohutlu Dövme Çorbası

Tüm dost ve takipçileri Allah’ın selamıyla selamlıyorum. Biraz hastalık biraz yorgunluk derken kendimi bilgisayarın başına biraz zorda olsa atabildim. Daha önce de bahsetmiştim bir yılı aşkındır her sabah ve her akşam bir bardak suya elme sirkesi katıp içiyorum ve bu zaman zarfında elhamdülillah grip vs. yanımdan bile geçmedi. Son iki haftadır o veya bu sebepten ihmal etmiştim ki, boğazımdaki yanmayla kendime geldim. Bundan sonra aksatmamlı artık bir köşeye yazmalı…

Yaklaşık iki ay önce küçük bir ev kazası geçirmiştim ve ayağımda hafif bir morluk ve ağrıyla altlattığımı düşünüyordum. Bir süre sonra morluk yerini sertliğe ve bıraktı ve çok hafif ağrılı ve hafif ateşli bir kitleye dönüştü. Aradan iki hafta geçtiğinde normal olmayan birşeyler olduğunu fark ettim ama ihmalkarlığımdan doktora gitmedim. Ev doktorunda rutin kan testini yaptırdığımda kanımda yüksek miktarda iltihap çıkınca anladık ki, o kitle iltihaplı olabilir… Tabi antibiotik aldım ama ona rağmen ağrısı daha hafiflesede sertlik kaybolmadı. Geçen hafta ayağımı göstermek için cerraha gidince durumu öğrendik…doktor kemiğin üzerinde kan toplandığını yarsalarda alamayacaklarını bu yüzden bir çeşit fizik tedavi uygulayacaklarını söyledi ve beş günkük terapiye başladık. Yani zamandan mıdır, mekandan mıdır bilmem ama vücutlarımız eski vücutlar gibi değil sanki daha bir hastalıklara açık, daha bir kırılgan olmuş. Benim kibi morluk deyip geçmeyin ve takibini iyi yapın.

Sağlık durumumuzdan kısacık bahsedip asli konumuz olan yemeğe geçelim. Benim için yöresel tatların yeri hep başkadır. O tatları yerinde yemeyi çook isterdim ancak bu pek mümkün olmayacağından cağ kebabı gibi baş döndürücü tatları yerinde ziyaret edebileceğimiz zamanlara bırakıp tarifimizden bahsedeyim. Yine yemeğimizin adresi Cahide arkadaşım. Fasulyeli nohutlu döğme çorbası…benimki biraz koyuca oldu ama siz daha sulu yaparsanız.Tam olarak nereye ait olduğundan bahsetmemiş ama Doğulu olduğunu yazmış. Biz tadını çok beğendik… Et, tahıl, baklagiller ne arasınız var. Yapanlara afiyet olsun deyip tarifi veriyorum:

Yapılışı:

  • 3-4 parça kemikli et (Olmasa da olurmuş)
  • Yarım bardak dövme (yarma)
  • 1 çay bardağı nohut
  • 1 çay bardağı kuru fasulye
  • 1 baş soğan
  • Biraz yağ
  • 1 yemek kaşığından az salça, tuz, karabiber

Yapılışı:

  •  Dövme, fasulye ve nohudu bir gece önceden ıslayın.
  • Ertesi gün sularını süzüp etle birlikte üzerini dört parmak geçecek kadar suyla ocağa koyun pişmeye bırakın.
  • Diğer tarafta soğanı kıyıp yağda kavrun ve salçasını da katıp salçanın kokusu çıkana kadar çevirip pişmeye yakın tencereye ilave edin.
  • Bahartlarında katarak tamamane yumuşayana kadar pişirin. Su miktarını az gelirse kendiniz ayarlayın.
8 thoughts on “Fasulyeli Nohutlu Dövme Çorbası

  1. Canım çok geçmiş olsun yaa. Sende benim gibi doktora gitmeyi geciktirenlerdensin demek. Allah acil şifalar versin…Bu yemek Elazığ’da ve Malatya’da eskiden çok yapılan bir yemektir. Şimdilerde hanımlar sosyete oldu. Beğenipte yapmıyorlar…

  2. ve aleyküm selam
    çok geçmiş olsun

    ****

    bakliyatlı yemeklere bayılırım

    ilk fırsatta denicem inşaAllah

  3. Cok gecmis olsun basta yazini okuyunca morlugun bende önemli degildir demistim ama yazinin sonuna dogru inanamadim basit bir morluk bu kadar tehlikeli bir kitleye dönüymesi gercekten sasirtici,Allah acil sifa versin…Bu yemek banada cazip geldi daha sulu olarak denerim insallah,hayirli günler…

  4. Şu an bizlerin yaptıkları türettikleri yemeklere bakıyorumda eski dönemde yapılanların yanından dahi geçemez!Suyun evlerde akmadığı,elektriğin gaz lambasına mahkum olduğu yolların işlemediği zamanlarda yapılan yemeklerin terzaideki zahmet göstergesi ile bizim yaptıklarımızı arasında öyle bir ters orantı var ki bazen utanıyorum bile.Böyle güzel lezzetleri yapan o eller kişiler her türlü saygıyı hakediyor onları bugüne taşıyıp yapanlarda tabi..Bu güzle görüntüyü ve yöresel lezzeti görünce aklıma bunlar düştü,fazla yazdım kusuruma bakmayasın..selamlar..

  5. Murat bey, acidim size simdi…:) Askeriye yemegi bu Antep yemegi mi sandiniz?

Bir Cevap Yazın

