Zeytinyağlı Kapuska

Yepyeni bir haftanın ilk gününde tüm dostları Allah’ın selamıyla selamlıyorum.

Tarifime geçmeden  önce daha ilginç bir yazıyı  sizlerle paylaşmak istiyorum.

Hızına ayak uyduramadığımız bir zamanda yaşıyoruz. Ana baba bedduası alıp da iki yakası bir araya gelemeyenler gibi, biz de vaktin bereketiyle bir araya gelemiyoruz. Hep yaptıklarımız palanlarımızdan az, isyanımız itaatimizden çok…

Bu gün ilk defa sadece zeytinyağıyla hazırladığım kapuskayı sizlerle paylaşmak istedim. Bir süre önce yemekleri çoğunda sadece zeytinyağı kullanarak denemeye başladım. Zaten Antep de zeytinyağlı ayrımı olmaz, sıvı yağın girdiği her yemeğe rahatlıkla kullanırız.

Kapuskanın içine biraz da sarımsak koyunca lahana sarması gibi nefis bir yemek oldu. Hatta eşim gibi sebze yemeklerine itiyatlı davranan biri bile kapuskayı severek bir iki tabak yiyor. Eh için de sarımsak var acı vara, ekşi var… Bir Anteplinin eşi için daha ne olsun?:)))

Malzemeler:

  1. 400-500 gr. Kıyılmış lahana1 baş soğan
  2. 3 diş sarımsak
  3. 2 yakış pirinç
  4. 1 yemek kaşığı karışık salça
  5. 1 tatlı kaşığı pul biber
  6. Zeytinyağı
  7. Karabiber, tuz
  8. 1 limon ya da bir çay kaşığı limon tuzu

Yapılışı:

  1. Zeytinyağını kızdırıp kıyılmış soğanları içine atın.
  2. Soğanları pembeleştirin ve salçayı ekleyin.
  3. Salçanın kokusu çıkana kadar kavurduktan sonra pul biberi, kıyılmış lahanaları da tencereye ilave edip, kısa bir süre lahanayı kavunu, salçayla birbirine geçmesini sağlayın.
  4. Üzerine lahananın hizasına kadar su koyup pirinci ve tuzu atıp pişirin. İstediğiniz kıvamda olması için gerekirse su ilavesi yapabilirsiniz. Piştikten sonra pirincin suyunu çekeceğini göz önünde tutun.
  5. En son 1 çay kaşığı limon tuzu, ya da bir limon suyunu sıkın ve servis yapın.
13 thoughts on “Zeytinyağlı Kapuska

  1. Ben de çok severim otları, sebzeleri canım kapuska da severek yediğim yemeklerdendir..:)

    Bulgurlu ve bol karabiberli yapıyorum..:)

    Ellerine sağlık iyi haftalar canım

  2. Offff evde de var ama burda görünce iyice canım çekti :) Sebzeyle aram hiç yoktur ama kapuskaya bayılırım! Bir tabak yollar mısınız:)

  3. Mutfagimda en cok yaptigim sebze yemeklerindendir.Icine bulgur yada pirinc eklemiyorum ,sade seviyoruz.birdahaki sefere sizin tarifi goz onunde bulundurucam.
    Sevgiler,
    Sefa

  4. Merhaba canım, ellerine sağlık, senin eşinin pek itiraz hakkı da yok bence bu kadar marifetli birinin yaptıklarını yeme şansına sahip ben ce şükretsin. Üstadım yorumuna cevap yazdım,ben senin kadar becerikli değilim senin kadar yöresel yemek yapmıyorum da Hatay’a gidince yiyorum ya da ablam yapıyo burda.İnşallah yapmaya çalışacağım ve yayınlayacağım beklentini yüksek tutma yine de… Lahananın tek ve en sevdiğim hali sarması, bu da ona benzediğne göre denenebilir diye düşündüm. Bir de bizim oralarda lahanayı küçük doğrayıp çiğ halde nar ekşisiyle salatası yapılırdı o da güzel olur ekşi ekşi.Sevgilerimle…

  5. evde lahana var,hemen ben de bu versiyonunu deneyeyim ,sarımsak eminim hoş bir tat katmıştır,ellerine sağlık

  6. ETKINLIGIMIZE BUYURUN;
    GÖNDEREN;www.lezzettreni.blogspot.com
    52.PORSELEN DEMLIK CAY SAATI ETKINLIGININ EV SAHIBIYIM.
    SEVGILI ARKADASLARIM;

    http://porselendemlik.blogcu.com

    http://gelibolu17.blogspot.com

    tarafından hazırlanmış olan
    52.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ’NE

    18 OCAK 2010-1 ŞUBAT 2010

    TARİHLERİ ARASINDA

    http://lezzettreni.blogspot.com

    YANI BEN YAPACAGIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,VE TARIFINIZE”PORSELEN DEMLIK CAY SAATI 52.HAFTA” bASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RICA EDIYORUM.SENI VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESI ETKINLIGIMIZE DAVET EDIYORUM.
    İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ…SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKKÜR EDIYORUM.ETKINLIGIMIZE YEMEK GÖNDERILMEMESINI RICA EDIYORUM.lÜTFEN CAYIN YANINA VERILECEK TARIFLER OLMASINA DIKKAT EDELIM.
    ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN

    http://gelibolu17.blogspot.com

    ARKADASIMIZA YORUM BIRAKSINLAR…

    SEVGİLER

  7. Evet bir Antepli olarak epey hafif bir yemek olmuş sizin için :)
    Ben de anneannemden öğrendiğim usulde yapıyorum hep artık alışkanlık olmuş bende, evdekiler de hep o şekilde isterler. Şöyle ki, biraz kıyma ile az suda bol baharatlı olarak (özellikle bol kekik) yarım kaşık da salça,bir avuç pirinç..hafif pişiriyoruz lahanayı. Sonra fırın kabına yayıp üzerine beşamel sos ve üstüne kaşar peynir, bol kalorilisini seviyorlar yani ne olacak halimiz bilemiyorum :) Böyle sadece zeytinyağı ile bir yapayım bakayım yiyecekler mi, ben sebzeleri her türlü yerim özellikle çiğ yemeyi çok severim ama Trabzonlu olan babam pek yanaşmıyor onlara, bizimki de ayrı bir macera sormayın gitsin :)
    İnşallah ben de sizinle Karadeniz yemeklerinden becerebildiğim kadar paylaşırım ileriki zamanlarda, ellerinize sağlık tam benim gibi bir zeytinyağlısever’e göre olmuş :)
    Selametle efendim..

  8. S.a.
    Lavantin arkadaşım, resim,içerik ve tarifler olarak harika bir site hazırlamışsın, daha yeni keşfetmiş olmama üzüldüm doğrusu.Okuduğum kadarıyla birçok noktada ortak düşüncelere sahibiz.Artık sitenin devamlı takipçisi olacağım inşaallah.Sık kull.ekledim bile…
    Muuhabbetle

  9. Zeytinyağını yıllardır bütün yemeklerime kullanırım.Antepte patates kızartmasını bile zeytinyağıyla yaptıklarını görünce,o günden beri bende öyle yapar oldum.Kapuska eminim güzeldir ellerine sağlık…

Bir Cevap Yazın

