Tencerede Tandır Kebabı ( Nesrin Teyzeden…)

 

Yemek vardııır, yemek vardır…  Girizgaha nasıl yapayım derken aklıma ilk gelen bu cümle oldu.  Çünkü bu yemek öyle bildiğiniz et yemeklerinden değil, en azından mutfağa girip pişireceğiniz tarzda değil. Sabah 11 civarı başlarsanız akşam 6 civarı yemek sofrada olur.  Yok ne şaşırın ne de yüzünüzü buruşturun, çünkü yemeğin tadına baktığınız da mırıltı arasından diyeceğiniz ilk söz ” Bu nasıl bir tat böyle?..”

Bütün bu anlattıklarım tandırı hiç yemeyenler için geçerli onu baştan söyleyeyim. Çünkü bu yemek bildiğiniz tandır tadında, evde yapılan, tadına göre az enerji harcanan muhteşem bir et yemeği.

Tencere de yapılıyor, kavurma ve fırınlanmış arası bir tadı var ve ağzınızda adeta eriyor.  Tarif daha önce tavuk ve et terbiyesini  verdiğim Nesrin teyzenin. Yakında Nesrin teyze et  yemekleriyle markalaşırsa hiç şaşırmayın.:)) Bu maharetli hanım Hataylı yakın bir arkadaşımın teyzesidir, arkadaşıma bu tarifleri bana aktardığı için teşekkür ediyorum.

Bir çok bilimsel(!) safsatayla kırmızı eti mutfaklarımızdan çıkarmaya çalışanların inadına kırmızı etten vazgeçmeyin. Kırmızı et yemek efendimizin sünneti olup atalarımızın sofralarından uzak kalmayan bir nimettir. Doğal ve dengeli beslenmenin yapı taşlarındandır. Özellikle çocuklarımız için kırmızı eti imkanlarımız el verdiğince diğer doğal besinlerin yanı sıra tüketelim.

Et yerine GDO lu soya, tereyağı ve zeytinyağı yerine margarin tüketen tahıllardan gittikçe uzaklaşan, tam yağlı sütün, peynirin tadını unutanlardan olmayalım.  Damak tadıyla birlikte yemek kültürü ve sağlığını kaybedip ilaç sektörünün av olarak gördüğü insanlardan olmamamız dileğiyle…

Not: Eti sağ elle tutup ön dişlerle ısırarak yemek sünnettir, çatal bıçak kullanmayın. Ön dişlerle Çekerek koparılan etin -bilim keşfetmiş olmasa da-  etin daha kolay sindirimi için  veya başka bir açıdan gerekli olduğunu düşünüyorum. Efendimiz hiç bir şeyi boşuna yapmaz.  

Malzemeler:

  • Buzluklarınız da hala kaldıysa  1 kg. civarı  kemikli kurban eti ( Kalmadıysa kasaptan da alabilirsiniz sakıncası yok.:)
  • İyi kapanan bir tencere, bir çatal, bir ocak:)))
  • Tuz, karabiber

Yanında yemek için: Eğer çok et yiyemeyen veya kişi çok et az ise pilav, salata yerine kuru soğan ve yoğurt.

Yapılışı:

  • Et yıkayıp suyunu süzün ve tencereye koyun.
  • Ocağın altını önce orta ısıya açın kaynayınca en düşük ısıya alın. (Ocağım 9 kademeli ve ben 1. veya 2. kademe de en fazla 3. kademeye çıkararak pişirdim.)
  • Düşük ısı da bir iki saat kaldıktan sonra kapağı açıp bir bakın sulanmış olmalı.
  • Tekrar kapağı kapatıp tencereyi unutun… :)
  • Birkaç saat sonra tekrar bir göz atın, ortalama 4-6 saat sonunda etin suyunu çekmiş yağını salıyor olması gerek. Bu aşama da etlerin tersini çevirin ve baharatlarını ilave edin.
  • Bu şekil de de 1 saat civarı bırakın ve tekrar bakın. Etin yağının için de kızarmış olduğunu göreceksiniz. 
  • Üst tarafı yeterince kızarmadıysa tekrara çevirerek bir süre daha kızartabilirsiniz. Dikkat edin kurutmayın!

Pişme süresini  yemek saatinize göre uzatıp kısaltabilirsiniz. Ortalama 8-6 saat sürüyor pişmesi. Ben bazı kereler 1. ve 2. kademe de bazı kereler de 1. 2. ve 3. kademeleri kullanarak hızlandırarak pişirdim. Ama hiç 6 saatten kısa olmadı.

Haa bir de ekmeği ev de yapın da şöyle Osmanlı işi bir ziyafet olsun.

18 thoughts on “Tencerede Tandır Kebabı ( Nesrin Teyzeden…)

  1. cnm şmdi ben de hala biraz krban eti var ama kemiksiz.herhalde olmaz değil mi,bu yemek için sanki biraz etin yağlı olması lazım.ama harika görünüyor,olmadı etler bitsin kemikli et alıp yapayım,slmlar.

  2. Ağzıma layık,ellerinize sağlık,bende denemek istiyorum.İşallah başarılı olurum,Nesrin tgeyzeyede hürmetlerrrrr.Sevgilerrrrr.

  3. Canım bizde buna kapama derler hatta tencerenin kenarını hamurla sıvarlar düdüklü tencere formatında hiç hava almaz ve lokum gibi olur pişen etler..

    İyi aklıma geldi deniyim ben bunu..:)

    sevgiler canım

  4. Yine bir Lavantin klasiği.Bu ne muhteşem bir görüntü böyle!Cidden çok lezzetli görünüyor.Denemeye değer.Nesrin Teyzenin fikrine,seninde ellerine sağlık…

  5. Nasıl güzel anlatmışsınız böyle.ama tahmin edebiliyorum o enfes lezzeti.Görüntüsü bile çok güzel helede yanında kurusoğan nasıl güzel olur yemesi.Şu anda orucum ayrıca nasıl canım istedi bir bilseniz.ellerinize sağlık:)))

  6. tam benim gibi bir et obura göre Rabbim yasak etmesin çok severek tüketiyorum. ellerinize sağlık geniş zamanlı ilk fırsatta deniycem :)

  7. Afiyet olsun Funda…

    Sevgiler…

    Süheyla, kemiksiz etle de oluyor ama dedgin gibi yapli olmali.

    Selametle canim…

  8. Zehra, herkesin yapabilecegi bir yemek, hic zorlanmayacagindan eminim.
    Afiyet olsun…

    Rumma, aslinda arkadas ismi hakkinda birsey demedi ama biraz arastirinca bu tür pisen etlere tandir dendigini ögrendim.
    Yaparsan bir de o seklini ögreniriz.

    Muhabbetle…

  9. Tesekkür ederim Cahide… Ama abartmiyorum gercekten nefis bir yemek. Mutlaka dene.

    Semaletle…

    Zeynep, rabbim kabul etsin ibadetini…

    Etin en güzel hallerinden biri.

    Sevgiler…

  10. Fatma, yiyince de gercekten ” Et budur.” dedirtiyor…

    Sevgiler…

    Amin Makbule… Eti cok sevmem ama bu haliyle kebaptan sonra en sevdigim hali.
    Sevgiler…

  11. Ellerine sağlık.Bizim evde de en sevilen et yemeğidir kendileri..Yalnız ben tencerenin ağzına kapak değil poşet geçiriyorum.Sana bir fikir de benden ..3-4 saat hiç açmadan pişirip servis yapıyorum.Çoook leziz.sevgiler.

  12. fenalık geçiriyorum :) çok lezetli tüm antep, mardin ve güneydoğunun tüm yemekleri . özellikle mumbar, kaburga dolması, kuzu tandır…………..

  13. benim kaynanam yapıyor, çok et sever bir insan olmamama rağmen parmaklarımı yiyorum,kendimi durduramoyorum :)
    yalnız benim kaynanam boyun etinden yapıyor, daha bir yumuşak oluyormuş ve baharat kullanmıyor. tencereye etle birlikte doğranmış soğan da atıyor tabii 6 saatin sonunda tencerede soğandan geriye sadece lezzetli bir tat kalıyor.
    deneyin derim mutlaka :)

  14. bizim eve bayramdan bayrama et girer ..kurban bayramı yakın biraz et pişirmeyi öğrenmek için tarif ararken bu tarifi buldum ….
    çok hoş güzel olacağına inanıyorum bu kurban bayramında denemek isterim …

Bir Cevap Yazın

