Fırında Simit Kebabı

 Yaz mevsimi düşünüp düşünüp ne pişireceğini bulamayan bizler, artık bir günlük değil bir haftalık yemek listesini bile büyük bir iştahla hazırlayabiliyoruz. İştah kelimesi hanımların kulağına hiç de hoş gelmiyor olmalı.:) Nede olsa nefisle epey bir mücadele içinde olduğumuz bir mesele iştah ve onu sınırlandırma konusu.

Ama kul olarak en büzük vazifemiz bedenimizin içindeki ve dışındaki maddi ve manevi düşmanlarla mücadele etmek. Zaten buyrulduğu gibi en büyük cihadımız  nefis cihadı. Biz nefsin azdıkça azdığı bu asırda  onun bu pervasızlığına midemizi doldurmayarak gem vurabiliriz. Büyükler karnı tokken yapılan ibadetin bile zevk vermediğinden dem vururken, Mevlana hazretleri bir gün karnını doyuracak kadar yemek yediği için,  o gün artık ilahi ilhamın gelmeyeceğini söyleyerek üzüntüsünü belirtmiş.( Bunu bir hoca efendiden duymuştum ve tam olarak hatırlayamadığımdan meal olarak anlattım.)

Yani diyorum ki, simit kebabını yapın ama çok yemeyin efendim.:) Anlattık işte çok yemek her yönden zararlı! Girizgahı uzun tutunca bir o kadar da yemeği anlatmak olmaz  ben de en kestirmeden dedim diyeceğimi.:))

Yemeğimiz memleketim olan Antep’ten nefis bir yemek. Zaten Antep yemeklerinden nefis olmayanı var mı? Kızmayın genel değil kendime diyorum, benim için tatsız Antep yemeği yok doğal olarak.

Not: Bir paragraf daha yazmaya utandığımdan başına “Not” yazdım.:)  Simit kebabının Doğu ve Güneydoğuda benzerleri yapılır ve oruk olarak birçoğunuz duymuşsunuzdur. Bizimkinin farkıysa biz Antep’liler kebapsız yapamadığımızdan başkaları fırınlar kızartır vs. biz mangalda yaparız. Yaşasın kebaplar!..

  Malzemeler:

  • 300 gr. orta yağlı kıyma
  • Yarım bardak veya biraz daha fazla simit yani ince bulgur
  • 1 kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı kimyon ve aynı miktarda köfte baharatı (  köfte harcı değil onunla karıştırmayın.)
  • Karabiber, tuz

Yapılışı:

  • Maydanoz, soğan ve sarımsağı incecik kıyın.
  • Bütün malzemeleri karıştırıp gerekirse su ilavesiyle bulgur yumuşayana kadar yoğurun. ( Bulguru önceden ıslatarak da yapabilirsiniz ama ben tarifin aslına sağdık kaldım.)
  • Hazırladığınız harçtan küçük köfteler koparıp ister şişe takıp mangalda kızartın isterseniz tahta şiş kullanarak fırına atın. En kötü ihtimalle yassı köfteler hazırlayıp teflon tava da veya fırında pişirin.

Yanına yoğurtlu soslar veya yeşillik, domates, soğan çok yakışır.

Bahsettiğim gibi adından anlaşılacağı üzere Antep de mangalda pişirilir. Tadına doyum olmaz.

15 thoughts on “Fırında Simit Kebabı

  1. Fatma, tarifi hazırlarken arkadaş telefon açınca yapılışını unutmuşum.:)) Malzemelerini ve yapılışını ekledim bakabilirsin.

  2. Baktim baktim süper… Bende sabah dondurucudan kıymayı indirdim. Akşama napsam diyordum:) Onun için böyle acele acele tarif istedim:)

  3. Canım Gaziantep yemeklerine hastayım.Yatılı giderim.Ama ne yaparsam yapayım siziki gibi olmuyor.Sizin elinizdenmi? Havasındanmı? ” Ekmeği ekmelçiden alacaksın, üstüne para vereceksin ” derler.Ellerine sağlık çok hoş görünüyor.Yapamasamda okumak ve izlemek çok hoşuma gidiyor.Ellerinize sağlık.Takipcinizim.Sevgilerrrrr.

  4. Tamam ama neden simit kebabı?

    İştah açıcı görünüyor gerçekten. Ellerine sağlık..

    Ah nefss..

  5. Papatya, Antep de ince bulgura simit deriz, o sebepten adi simit kebabi.:))

    Sevgiler…

  6. Tam 2.5 yıl Antepte kaldım ama malesef bu lezzet tatmadım.Ellerine sağlık çok değişik ve nefis duruyor.Allaha emanet ol…

  7. Merhaba Lavantin,

    Malzemede bahsi gecen kofte baharatini detaylandirmanizi rica edebilir miyim sizden? Malum, gurbet sartlarinda her aradigimizi bulamiyoruz dukkanlardan. Ama sayet kofte baharatinin icinde hangi baharatlardan hangi miktarlarda bulundugunu bilirsem, kendim evde harmanlayip hazirlayabilirim belki.

    Tesekkurler ve sevgiler.

  8. Merhaba Ayse Sule…

    Antep de köfte ilaci olarak satilir. Saniyorum ki, piyasa da köfte baharati olarak bulabilirsin.

    Bilesiminde Kimyon, kişniş, acı toz kırmızıbiber, tatlı toz kırmızıbiber, yenibahar, kekik, karabiber, tarçın, soğan, sarımsak, zencefil, havlıcan, kuru maydanozdan oluşan bir baharat karışımı oldugunu duydum.
    AyricaAna maddesinin kişniş. Karabiber, Tatlı Kırmızı Biber, az miktarda Karanfil, Defne yaprağı ve Kekik’ten oluşutugunu söyleyenler de var.

    Imkan buldugumda Antep den tanidiklarla görüsüp tam olarak icerigini ögrenirim ve sana yazarim.

    Simdilik bu kadarini yazabiliyorum.

    Sevgiler…

  9. Zehra abla, tesekkür ediyorum, hemsehrilerim adina…

    Ama Antep yemeklerini yapamam demene katilmiyorum. Eminim ki, püf noktalarina dikkat ederek yaparsan basarirsin. Zaten cok zor degiller.

    Denemek istedigin tarifler konusun da istedgin zaman ayrintili yardim edebilirim.

    Selamlar…

    Cahide, normal kebaplara o kadar dalmislardir ki, icine simit koymak akillarina gelmiyordur.:))

    Eskiden daha sik yapilirdi, simdilerde yerli Antep liler haric kimse bilmiyordur.

    Sevgiler…

  10. Sagolasin Rumma… Iyiyim cok sükür tek derdim zaman azligi.

    Muhabbetle canim…

    Tesekkür ederim Funda… Ben de bayilirim canim sorma gitsin. Mangala ne atsan yerim diyecegim ama ólmayacak.:))

    Selametle…

Bir Cevap Yazın

