Konya'nın Meşhuuuuur Tatlısı Sac Arası

Konya’da bir iftar davetinde yeemiştim sac arasını ve hafızama kazınmıştı adeta. Ev sahibesinin misafirperveliğiyle sınırlarımı aşacaka kadar doşmuştumo gece ve o sırada sac arası sofraya arz-ı endam etmişti. İçimden” Kesinlikle bir lokma bile yediremezler, ben de yiyecek hal kalmadı.” diye geçiriyordum. Ama ev sahibesi teyzenin  ısrarlı ve aynı zamanda bana yedirmeye kararlı  sesiyle kendime geldim. Ve olanlar oldu… Tadına baktığıma bakacağıma pişman olduğum, tok karnına bile çok lezzetli gelen bu şey neydi? Sofradakiler hemen kısa bilgi verdiler – yanılmıyorsam manda kaymağıyla yapılıyor demişlerdi – ve yemem konusunda daha da ısrar ettiler. Benim içimden geçense birisi paket etmeyi teklif etse de şimdi götüremediğim lokmalara sahurda devam etsem düşüncesiydi.:)))

Ondan sonra bir daha tadına bakmak kısmet olmadı. O kadar kaymağı nerden bulacağımdiye  hayal bile etmedim. y Geçen yıl yoğurt ve peynir sektörüne amatör dalışımdan sonra buzlukta kaymak birikmeye başlayınca da ilk fırsatta sac arasını denedim. Eşim ve oğlum mırıltılar içinde yediler ve benim yaptığıma adeta inanamadılar.

Kaymak bulma konusunda sıkıntınız yoksa mutlaka bir defa bile olsa bu harika tatlıyı deneyin.

Tarifimi aynı zamanda Porselen Demlik etkinliğinin ev sahibesi  Nur arkadaşıma gönderiyor kolaylıklar diliyorum.

Bild 1801

 Bild 1846

Hamuru icin malzemeler:

  • 2 yumurta
  •  çay baradağı  sıvıyağ
  • 1 çay bardagı ılık su
  • Alacak kadar un

Içine sürmek için 650- 700 gr. kaymak ve üzerine serpmek için pudra şekeri. Eger serbet dökülecekse bildiğiniz usul şerbet hazırlayıp dökün ki, ben hiç şerbetli denemedim.

Yapılışı:

  • Un, yağ, yumurta  ve suyla  hamuru hazırlanır ve 15 dak. dinlendirin.
  • Hamur iki bezeye bölünür.
  • Birinci beze mümkün oldugu kadar ince baklavalık yufka gibi açın.
  • Kenarlarda kalın yerleri kalırsa oraları keserek ayrın ve yufkayı oklavaya sarın veya bir bez üzerine açarak bırakın.
  • ikinci yufkayıda aynı şekilde incecik açın.
  •  İkinci yufka ilk yufkanın büyüklüğüne gelince kaymağın yarısını yufkanın üzerine elinizle güzelce yayın.
  • Kaymağın üzerine ilk açilan yufkayı serin ve kalan kaymagı da bu yufkanın üzerine sürün. İki katllı ve üzerlerine kaymak sürülmüş tek bir yufka gibi oluyorlar.
  • Yufkaları bir ucundan başalayarak sarın, oldukca uzun bir sarmanız olacak.
  • Bu sarmayı keskin bir bıçakla dört parmak kalınlığında kesin ve yağlanmış tepsiye birbirlerine değecek şekilde yerleştirin. Birinin kesilen tarafı diğerinin yan tarafına gelsin.
  • Üzerine biraz tereyeğı veya benim gibi kalan kaymağı yahut hiç birşey sürmeden  önceden ısıtılan 185 derece de pişirin.
  • Ilınan sac arasının üzerine pudra şekeri serperek servis yapın.  Şerbetli denemediğim için nasıl oluyor bilmiyorum.

Afiyet olsun…

12 thoughts on “Konya'nın Meşhuuuuur Tatlısı Sac Arası

  1. ETKİNLİKTEN MERHABA

    ellerine sağlık canım katılımın için teşekkür ederim yine beklerim sevgiler..

  2. merhabalar..gece gece bnımde karnım acıktı ama ben hamur açamıyorum kiiiii:(:(:(:(:(kaymk bildiğimiz süt kaymğımı buralarda 200 mllık kutularda satılıyor acaba onlardanmı?
    ellerine sağlık,eşin ve oğlun cok nasıplıler:)

    sevgılerımle…

  3. Cahide, imkanim olsa kapi kapi, sehir sehir gezip geleneksel tariflerimizi toplamak isterdim. Gerci bu hep hayal olarak kalacak ama sanal dünya da kapi kapi gezmek gibi.:))
    Sevgiler canim…

    Rica ederim Nur…
    Faydalanacagimz bir etkinlik oldu.

    Saliha, esim bu durumdan memnundur ama kizim ve oglum evin mutfagina yakismayan bir fizige sahipler.:(
    Hamuru kolay aciliyor, bir dene bence…
    Süt kaymagi dedigim kati kivamli, bildigimiz sütün kaynarken üzerine biriken kaymak. Kutularda satilan sanirim ki, süt kremasi.
    Kaymak da satiliyor ama oralarda nasil bir ambalaja sahip bilmiyorum. Burada Türk markali ve kücük metal konserve kutularinda satiliyor.
    Insallah bulabilirsin.
    Sevgiler…

  4. bu ne muhteşem bir lezzetti yahu..kıskandım seni.ellerine sağlık.

  5. haftasonu nasipse konyada yım bu iftara alan teyzenin evi nerelerde adres alsam olur mu abla:)

    şaka bir yana çok lezzetli görünüyor aklımda kalsın belki buluruz oralarda,epeydir selam vermiyordum bir uğrayayım dedim,selametle…

  6. Tesekkür ederim Defne… Ama gercekten yumusacik harika bir tadi var.

    Yansma, Aladdin den saga sap, sonra sola, sonrara düz git… Aladdin bir tepe ve sagi solu neresi diyebilirsin ama bunu bir Konyali ya sor.:)))
    Selamin icin sagol canim, sevindim…
    Muhabbetle…

    Saliha, kültür ve yasam tarzi galiba. Ben misafirlerimi hic zorladigimi hatirlamam mesela. Ama bu bazan ne güzel sonuclar veriyor ben de oldugu gibi. Artik ben de tatitmek istediklerim konusun da zorlasam mi acaba?:))
    Sevgiler…

  7. Merhaba..

    Canım ismimi kastediyorsan , site ile alakası yok blogcudaykende rumma idi ondan önce forum yöneticiliği yaptım ordada rumma idim..:)

    Bu isimle tanınınca isim alırkende rumma yı tercih ettim.Aslına bakarsan bu bir avantaj değil araştırmalarıma göre ,yani yemek ile uğraşıyorsan içerisinde yemek mutfak yada benzer bir kelime geçen bir isim tercih etmeliymişsin, googlee aramalarında çıkma sıklığın artıyor böylelikle akılda kalıcı olmasıda önemliymiş..

    Mesela biri googlee a güzel yemekler yazıyor senin bloğunun adı da örneğin yemek vakti direk çıkma olasılığın artıyor böylelikle..

    Ayrıca senin isminde nette tek sanırım google a yazdığımda sadece sen çıkıyorsun..:)

    Fotoğraf makinem sony DSC H9 ..

    selam ve dua ile..

  8. çook güzel görünüyor yalnız ben bunların hepsini yersem bi mehmet daha olurum
    ama eşim doya doya yiyebilir
    teşekkürler

  9. çok güzel bir tatlı konya ya turla gelmiştim ve kule sitede akşam yemeyi yedik sonrasında da bu tatlı ama şerbetli hali. tadı damağımda kalmıştı ve tatlının adını bilmiyordum geçen tv de izledim yapılışını araştırmaya başladım. konya nın yemekleri de insanlarıda güzel :))) tarif için teşekkürler

Bir Cevap Yazın

