Fırında Kızarmış Karnabahar

 En çok araması yapılan tarifin “Değişik karnabahar yemekleri” olması beni şaşırtmıştı.  Demek herkes benim gibi karnabaharı seviyor ama hep kızartma veya graten yapmak da istemiyor.  Konu üzerinde ciddiyetle düşündüm , ölçtüm, biçtim ve “buldum!” dedim kendi kendime.  Kızartması yapılan haliyle fırınlamak herhalde yakışacaktı karnabahara…

Hemen kolları sıvadım ve bir oradan bir buradan, karıştır batır çıkar derken tepsiyi fırına koydum. Sonuçtan emin emin bekliyordum ama yine de bir denmeydi.  Her ihtimale karşı da – ev halkının karnabaharı tadıp  çığlık çığlığa banyoya koşması gibi – kurtarıcı destek lezzet olarak patates de ekledim malzeme listesine.  Tepsiyi fırından alıp tadına baktığımda içim rahatladı. Destek kuvvete bile gerek yokmuş aslında, gerçekten çok lezzetli, tabi ki hafif  ve farklı bir seçenek olmuştu.

Ben tavsiye ediyorum, gerisi size kalmış…

bild_066

Malzemeler:

  •  1 tane karnabahar
  • 2-3 tane dilimlenmiş patates (Karnabaharın suyunda biraz yumuşayana kadar haşlayın.)
  • 2 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • Bir miktar tuzot
  • 3-4 kaşık sıvı yağ
  • Karabiber

Yapılışı:

  • Karnabahar çiçekleri ayrılıp az tuzlu suda haşlanır.
  • Toz malzemeler karıştırılıp sıvı yağ ilave edilir ve çırpılır.
  • Malzemeler birbirine iyice karışınca yumurta kırılır ve biraz daha çırpılır.
  • Karnabahar çiçekleri bu karışıma teker teker batırılıp yağlı kağıt üzerine veya yağlanmış tepsiye dizilir.
  • 200° de kızartılır.

Malzemelerde istediğiniz gibi oynayabilir, ekleme ve çıkartma yapabilirsiniz. Kaşar ekleyebilirsiniz mesela.

Fırında Kızarmış Karnabahar” üzerine 11 yorum

  1. nefis olmuş lavantinim….

    eşim yağlı oluyor diye yemez kızartmasını..bu hali fazla yağlıda olmaz…

    ellerine sağlık canım….

  2. Nisanur, sagol canim.
    Gercekten tadi güzel yapimi kolay…
    Muhabbetle…

  3. Hande, ben de denemeistim ama gercekten hos bir secenek oldu simdi.
    Sevgiler…

  4. Emin olabilirsin Paptya, karnabahar seviyorsan bunu da seveceksindir.
    Selametle…

    Tesekkür ederim Betül.
    Sevgiler…

    Sagol Disal’cigim, tam esine göre demek.
    Afiyet olsun…

Bir Cevap Yazın

