Pilav Üstü Tavuk Kavurma

Pilavın üzerine salata, kavurma vs. koyarak yemeyi çok seviyorum. Ayrı tabaklardan yenmediği için en başta gözünüzü doyuruyor.:) Normal de pilavı küçük bir tabak rahat tüketirim, ama böyle yapınca birkaç kaşık pilav yetiyor. Bir çok seçeneği var üstelik. Her türlü sebze kavurma ve haşlamaları, yine her türlü et çeşidi rahatlıkla pilavın üzerinde servis edilebilir. Çoğunuz biliyordur zaten de, ben henüz denememiş olanlar için olayın cazibesini arttırmaya çalışıyorum.:)
Tarifimde kullandığım usul benim tavuk için en sık kullandıklarımdan. Küçük parçalara doğrayarak kızgın tavada sulanmasına izin vermeden çabucak pişiriyorum. Böylece tavuk sertleşmeden, yani suyunu bırakmadan pişmiş oluyor. Deneyenler bilir ki, bu yöntem et ve tavuğun lezzetine lezzet katar.

 bild_193

MALZEMELER:

  • Yarım tavuk, kemikleri ayrılmış ve doğranmış
  • 1 havuç
  • 1 patates
  • 3 tane yeşil biber
  • Sıvıyağ
  • Tuzot, karabiber.
  • İstediğiniz bir çeşit pilavın malzemeleri.

YAPILIŞI:

  • Bilindik usulle güzel bir pilav yapılır ve demlenmeye bırakılır. (Arşivimde pilav tarifleri bulabilirsiniz.)
  • Doğranan tavuk etleri kızgın tavaya atılarak hafif kavrulup tabağa alınır.
  • Dilimlenen patates ve havuç sotelenir ve biraz su ilavesi ile yumuşatılır. (Tamamen kavurarakta yapabilirsiniz ben bu şeklide hazırladım.)
  • Kavrulan malzemelere biberler katılır ve biraz daha kavrulur.
  • Tavuk etleri ve baharatlar ilave edilir, tavuk suyunu salmadan biraz daha kavrulup ocaktan alınır.
  • Pilav servis tabağına alınır ve ortası açılır.
  • Hazırlanan tavuklu karışım pilavın ortasına dökülüp servis yapılır.

Yemeğin püf noktası biber ve tavuğun az pişirilmesi. Tavuk suyunu salınca sertleşiyor. Kızgın tavaya tek tek atarak suyunu salmadan yumuşak bir şekilde kavrulması sağlanıyor. Geniş bir tava, hatta sac veya wok kullanmanızı tavsiye ederim.

Pilav Üstü Tavuk Kavurma” üzerine 20 yorum

  1. CANIM Tavuk harika görünüyor,pilavla tavuk süper ikli bende senin anlattığın gibi yaparım,dediğin kadar var Süper oluyor:)diyetten dolayı,bol bol haşlama yapıyorum evde,alttaki diyet tarifinde çook lezzetli görünüyor.Ellerine sağlıketkinliğe katılımın için de çoook teşekkür ederimsevgiyle kal

  2. Lavantincim harika ve çok leziz görünüyor.Pilav üstü sunum öyle güzel olmuş ki,az önce yemekten geldim,üstelik tavuk ızgara yedim ama bu tabağından bir tane daha seve seve yerim :)

  3. Sağol canım, sayende tarifim deneyen bir tarafından onaylanmış oldu.:)Haşlamadn ziyade fırında tercih ederim ben de. Tarfim oldukça lezzetli, haşlamayla kıyaslanınca.:)Muhabbetle…Delfina, beğendiğine sevindim canım. Olsun benim ikramımdan da istediğin kadar alabilirsin.:)Muhabbetle…

  4. Ohh mis şu görüntüye bakın insanın iştahını kabartıyor:) Yanıda bir de bir kase yoğurt..Ellerinize sağlık..

  5. Ben pilavı tek yuiyemeyenlerdenim üzerine hiçbirşey olmasa yoğurt yada ketçap koyup yerim ama bu kavurma olsa hiç hayır demem :) ellerine sağlık canım nefis görünüyor

  6. Lavantin,tavuk ve pilav muhtesem ikili,nefis görünüyor.Ellerine saglik canim.Bas sagliyi dileklerin icin ayrica tesekkurler canim:(selamlar.

  7. ELLERİNE SAĞLIK LAVANTİN… GÖRÜNTÜ HARİKA… IZGARA SEBZELERDE ÇOK GÜZEL OLMUŞ…SICACIK SEVGİLER…

  8. Prenses, teşekkür ederim. Yoğurt fikri çok güzel.Selamlar…Seda, ben de sade pilavın tadını almak için gayret sarfederim.:)Zevkler renkler tartışılmaz.:)Selametle…

  9. Teşekkür ederim Serap. Ayrıca taziye müslümanın müslümanın üzerindeki haklarındandır; ben hakkını verdim sadece. Rabbim sizlere uzun hayırlı ömürler versin.Teşekkür ederim Aysel’ciğim.Muhabbetle…

  10. Canim,cok haklisin, tavuk eti konusunda, bence de böyle daha da yumusak olur ve zaten resimde de öyle görünüyor, bu sonucu birde mangalda yakalayabilirsin, o zamanda tavuk eti yumusak oluyor, hic dikkatini cekti mi acaba?Pilavin üzerine de cok güzel yakismis, ellerine saglik diyorum arkadasim.Selamlar ve kocaman öptüm..

  11. nefis bir goruntubu menuye kim hayir diyebilirkiellerine saglik canimwww.yenitadlar.blogcu.com

  12. Tavuk eti hem daha sağlıklı hemde benim ilk tercihimdir. İçinde sebzelerle daha bir cazip görünüyor ellerine sağlık.

  13. Pilavın en sevdiğim hali resimdeki gibi kavurmayla birleşmiş muhteşem uyumlu hali…Bence cazibesini de istediğin kadar arttırabilirsin,hiç itirazım olmaz:))))Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor…sevgiler…

  14. Ellerine sağlık bende tavuk ve pilav ikilisine bayılanlardanım nerdeyse haftada iki kez tavuk pişer evimizde.Ayrıca görüntüsüde çok güzel olmuş canım.

  15. ben çok severim pilav üstü tavuğu ve benim pişirme yöntemimi anlatmışsın. ellerine sağlık. ama yanına ayranı unutmuşsun:)

  16. Kevser, bilmezmiyim mangalda ne yumuşak ne lezzetli olur.:) Ahh onu bana sorma hiç. Benimki zürt tesellisi.:) Yoksa ben haftanın 6 günü mangal yakarım, öyle bir gönül bağı vardır mangalla aramızda.:)Sevgiler…Teşekkür ederim Yenitadlar’dan arkadaşım. Hakısın biz Türk’ler kavurma ve pilava asla hayır demeyiz herhalde.:)Selamlar…

  17. Aymen, canım kararında yersen helal herşey sağlıklı. Ama senin kırmızı eti genel olarak sevmiyorsun anladığım kadar.Yanlış yerlerdeyiz biz.Sen buraya gel ben kebap memleketine, daha iyi olur.:)Bengisu, değil mi ya arkadaşım? Pilav ve kavurma olunca bizde akan sular durur.:)

  18. Seda, afiyet olsun canım. Demek çok seviyorsun tavuğu. Ben pişme usulüne göre severim veya az severim diyebilirim.:Selamlar…Melek, ben diyorum biz benzeşiyoruz diye.:) Bak ayran konusunu iyi dedin, ben unutmuşum hakikatten.:)

Bir Cevap Yazın

