Maraş Çöreği

Maras’da düğünlerde küçük torbalarda 3-4 tane konarak davetlilere ikram edilirdi. Nedense çok istememe rağmen tarifini bulupta yapmak kısmet olmadı.

Rabia ile ilk tanıştığımızda Maraş’lı olduğunu duyunca aklıma hemen bu nefis çörekler gelmişti. Sağolsun teyzesinden tarifini alıp, önce de kendisi deneyerek benim işimi daha da kolaylaştırdı. Yapalım uzun yaman oldu ama yayınlama fırsatı bulamamıştım. Benim gibi hasretini çeken ve denemek isteyenler için tarifi:

60

Malzemeler:

  1. 500 gr. un
  2. 250 gr. tereyağ
  3. 1/2 paket kabartma tozu
  4. Tuz
  5. Süt
  6. Un
  7. Susam, çörek otu

Yapılışı:

  1. Süt hariç bütün malzemeler karıştırılır.
  2. Orta yumuşaklıkta bir hamur elde edene kadar süt eklenir.
  3. Yumurta büyüklüğünde parçalar koparılıp çay tabağı büyüklüğünde açılır.
  4. Tepsiye dizilip üzerlerine çatalla şekil verilir, susam ve çörek otu serpilerek 180° de pişirilir.
Maraş Çöreği” üzerine 26 yorum

  1. Aymenin dediği kadar varmış.Aç karnına gelmemek lazım buraya.Elinize sağlık denir sanırım böyle postlar için.

  2. Teşekkür ederim Umar. Yapımı kolay bir tarif, belki denemek istersin.

  3. Aa Umar gelmiş:) Yok Lavantin Umar deneyemez herhal, o benden daha beceriksiz olmalı bu konuda:))Bir yanım Maraş lı olduğundan bu çöreği çok severim ben. Tadını bilemem ama görünüş benzemiş Lavantin ellerine sağlık.

  4. Şimdi gece gece bu yapılmaz ama nasıl istedi canımm.Ellerine sağlık

  5. canım harika görünüyor…..fotosuda çok güzel çıkmış…..ince ince kurabiye gibi çıkmış….çok öptüm seni….

  6. Valla hiç yediğimi hatırlamıyorum ama güzel birşeye benziyor.denemek lazım ondan sonra fikir beyan ederim.

  7. mrbmaraş çöreği ilk kez duydum ama nefis görünüyo..bizimde vardır buna benzer fetir yada bazlama fln derler…bayılırım tadına ama bu k. tozuyla o mayayla yapılır..ellerinize sağlık…deneyeceğim..

  8. Teşekkür ederim Kızılcıkşurubu. Tadı da değişik ve bir okdar da leziz.Aymen, ben teklif edeyim de sonra “Yaptığını tavsiye bile etmedi.” denmesinler.:))Emin olabilirsin, tadı eski yediklerimle aynıydı, yoksa yayınlarmıyım hiç.:)Madem bir tarafın Maraş’lı, annene sorabilirsin tarifleriniz aynı mı? Selametle…

  9. Teşekkürler Ayşe’ciğim, yap ve afiyetle ye inşallah. Kolayca yapılabilecek bir tat.Muhabbetle…Disal, zaten kurabiye gibi gevrek bir yapısı var. Tadı da zaten tereyağının miktarından anlaşılır.:)Sevgiler…

  10. Fulya’cığım, Maraş’a ait olduğundan Antep Te pek bilinmiyor. Ama denersen seveceğini düşünüyorum. Selam ve sevgilerimle…Sevgili yemedeyanındayat, teşekkür ederim. Belki bir gün sen de tarifini paylaşırsan bizde fetiri tanımış oluruz.Selamatle…

  11. Kremayı çiğ olarak üstüne döktüm.Hiç bir işlem yapılmadı yani:)sevgiler

  12. Lavantin,Masallah barekallah ne kadar beceriklisiniz siz bu anteplilerr,maraslilarr ben hayran kaliyorum inanki.Ellerine saglik cnm.Guzel bir hafta dilerim.

  13. Buraya kadar gelip verdiğin cevap için teşekkür ederim Ayşe. İlk fırsatta deneyeceğim inşallah.Estağfurullah Gülanay’cığım. Her Türk kadını maharetlidir maşallah.:) Irkcımıyım ne?:)) Beğenmene sevindim.Salıcakla kal canım…

  14. Lavantincigim cok degisik bir cörek.Denemek lazim diyorum,ellerine saglik canim.Ben senin tariflerini cok begeniyorum.Ne zaman yapsam tam tutturuyorum,cok net yaziyorsun.Selamlarimla canim.

  15. Çörekler çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık Lavantin’cim. Bebeğinide güle güle büyüt. Sağlıcakla kal..

  16. ellerinize sağlık komşum maraşlı onda yemiştim çok beğenmiştim hemen deniyecem bu arada gizli bir hayranınızım hergün gelip bakıyorum ne var diye anlatım çok hoşuma gidiyor ama ilk kez yorum yazıyorum

  17. Her zamanki gibi harika görünüyorEllerine sağlık.Denemek lazım.Şehr-i Bursa’dan sevgiler…

  18. bizim de mara�l� bir kom�umuz vard�bu �rekleri hat�rl�yorum.evde yap�labildi�ini bilmiyordum,denemek laz�m.slmlar.

  19. Serap’cığım, teşekkür ederim. Zaten tarfi verirken buna çok dikkat ediyorum. Bazan aldığım tariflerdeki gariplikler beni oldukca şaşırtıyor çünkü.:)Sevgiler…Sağol Ebru’cuğum. Deneme fırsatı bulursan tavsiyemdir.:)Sevgi ve selamlar…

  20. Prenses, gizli takipçilerimle tanışmak çok hoşuma gidiyor. Seni tanıdığıma da sevindim.:) Bundan sonra daha sık görüşmek dileğiyle…Çiğdem’ciğim, misafirlerine deneyebilirsin.:) Tadı oldukça güzel. Sıladan Şehr-i Bursa’ya selamlar…Sağol Fulya, zaten iki daha önce de sobelenmiştim.:))Süheyla, aslında ben de ev de yapıldığını bilmiyordum.:) Zaten bu yüzden de daha önce hiç deneyemedim. Sağolsun Rabia teyzesinden alınca bu imkanı buldum.Selamlar…

  21. slm ben gazinantepliyim ama Nurdağında oturuyorduk şimdi İstanbuldayım.O zamanlar bizim nurdağındakiler bayram kömbesi yapardı bir çoğuda bayram çöreği yaptırırdı maraştaki pastanelere felan çok severdim.Tabi en çok tuzlusunu severim ben şekerliside güzel ama.bu tereyağını oda ısısında mı kullanacağız acaba.Çok sağolun valla çok iyi oldu bu tarif hayatımın tarifi.Gaziantepli olsamda yinede maraşlıyım diyebilirim ikisinin adını duyduğumda içim titrer özlerim bizim oraları.Çok sağolun dert görmeyin inşaallah

  22. Sevgili seyma, malesef ben kömbeleri bilmiyorum ama bu cörekler senin de dedifin gibi hayatimin cörekleri.:) Bayilirim o güzel tatlarina.Tereyagini oda isisinda kullanman uygun olur. Kolay gelsin., sevgiler…

  23. Anonim arkadaş, fırının ısısı 160- 180° arasi olmali.
    Afiyet olsun….

Bir Cevap Yazın

