Maraş'ın Ekşili Çorbası

Türkiye’nin her yöresinin kendine ait farklı yemek tariflerini yapmak beni çok mutlu edeyor. Hatta illerin hemen yanlarındaki ilçelerinde bile tarifler belirli farklılıklar gösteriyor. Maraş’ın ekşili çorbası da bunlar dan biri. Antep’te yapılan doğrama yemeğini andırıyor, ama farklı malzemelerin ilavesiyle tadı bambaşka olan bir yemek ortaya çıkıyor. Çok beğenerek yedik bu güzel yemeği. Ben ilk bir yemek dergisin de görmüştüm, daha sonra da sevgili Rabia de görünce denemek istedim. Doğu yemekleri seviyorsanız, işte size tam bir doğulu.

78

MALZEMELER:

  1. 1/2 bardak Nohut
  2. 1/2 bardak dövme (aşurelik buğday)
  3. 1/2 bardak kırmızı mercimek
  4. 1 tane patlıcan
  5. 1 kaşık salça
  6. 4-5 diş sarımsak
  7. 3-4 yaprak pazı veya başka bir yeşillik
  8. Nane, pul biber
  9. Tuz, karabiber
  10. Sumak ekşisi veya herhangi bir ekşi

YAPILIŞI:

  1. Nohut, dövme, mercimek ve salçayı 5-6 bardak su ilavesiyle düdüklü tencerede 20-25 dak. pişirilir.
  2. Pişen malzemelere ufak doğranmış patlıcan, kıyılmış pazı, doğranan sarımsaklar ilave edilip eklenen malzemelerle bir süre daha pişirilir.
  3. Ekşisi, karabiberi ve tuzu katılır.
  4. Tava da sıvıyağ kızdırılıp nane ve pul biber kavrulup yemeğin üzerine dökülür.
15 thoughts on “Maraş'ın Ekşili Çorbası

  1. ellerine sağlık çok severim ekşili çorbaları eminim çok güzel tüketmişinizdir size afiyet ola

  2. Doğrama annemin sık yaptığı lezzetlerden biridir.Bu çorbayıda ilk defa duyuyorum.Çok besleyici ve doyurucu bir lezzet.Hatta yemek olarak bile yenebilir.Ellerine sağlık.Sayende değişik bir çorba öğrendik.

  3. Lavantincim bu çorba tam benlik olmuş; hem ekşi hem de tamamen bitkisel, bayıldım:).Ellerine sağlık canım, sevgiler..aslı

  4. Lavantin gözlerimi alamadim ekrandan,cok guzel görünüyor.Ellerine saglik ilk firsatta deneyecegim.selamlarimla.

  5. Dorgama der Antepliler bu yemeğin benzerine bilirsin:), bende suyunu çok severim ekşi ekşi. Lezzet kaynağı Lavantin yapınca bir başka olur eminim. Ellerine sağlık Lavantin, ellerine sağlık Almanya’nın en güzel yemek yapan insanı.

  6. Melek”cigim gercekten de nefis bir yemekti. Dogu yemeklerini sevenlere siddetle tavsiye ederim.Fulya biz de aslinda ana yemek olarak yedik. Tarifinden de belli epey kivamli bir corba. Dogramayi sevdigine göre ilk firsatta dene derim.Sevgiler…

  7. Haklisin Asli, tamamen bitkisel.:)Tavsiye ederim.Sevgiler…Serap aslinda resim güzel cikmamis. yani lezetine yakisan bir resim degil. Denersen hak verirsin.Hayirli geceler…Aymen”cigim agzinin tadini biliyorsun demek ki.:) Dogra ekmegi dogramnin suyuna oh oh…:))Sevgiler Antep’e

  8. Yani bir tencere yiyebilirim galiba bayıldım bayıldıımmm.Ellerine sağlık

  9. Nefis gözüküyor ellere sağlık…Sana zahmet birde şöyle ekşili bir kuru patlıcan dolması tarifi alsak;)Elimde kuru patlıcanlar var zebil etmek istemiyorum da;)Muhabbetle…

  10. mmmhhh ekşili yemeklere bayılırım ellerine sağlık eminimki çok güzel lezzeti vardır…afiyetler olsun …sevgilerimle

  11. Lavantin,gercekten corbana yine cok güzel bir renk katmissin, bayiliyorum senin bu güzelim kirmizili renkli corbalarina, yemeklerine. Tadi da zaten cok güzel olmustur, ellerine saglik ve sizlere de afiyetler olsun. Selam ve sevgilerimle..

  12. Sevgili Bal Kabak, tesekkür ederim. Ben sana bir degil iki tencere gönderiyim.:)Sükran’cigim, bizzat sayfana gelip kuru patlican knusunda cevap yazmistim, ama senin gibi soranlar icin arsivimi tavsiye edeyim.

  13. Haklisin Gönül, gercekten nefis bir yemekti. Ben de eksi yemeleri cook severim.Tesekkürler Kevser’cigim. Bayilma, al sen de Antep salcasi, herkes te senin yemeklerine bayilsin.:))) ( Zaten cook güzel yemekler yapiyorsun.)

Bir Cevap Yazın

