Antep'in Meşhur Balcan (Patlıcan) Kebabı

Antep yemeklerini tanıtan bir sayfa olur da patlıcan kebabı olmadan olur mu? Elbetteki olmaz.
Lahmacun kadar sık yapılan ve sevilen bir yemektir Antep’de…

Antep’in bir kısım ağır yemekleri çokca zahmetli olup misafir yemekleri katagorisine girer. Tabi misafir olmadan da olur ama yemeğin ağırlığını anlatmak için kullanıyorum bu tabiri.
Diğer bir kısım misafir yemekleri de vardır ki çok zahmetsiz ve kolaydır. Neden mi? Çünkü hanımlar tepsiyi ve malzemeyi eşlerinin ellerine tutuşturup “Haydi kasaba, ordan da fırına…” komutunu verirler. :)) Patlıcan kebabı da bu gurubun en başta gelenlerinden.
 Patlıcan kebabının tadı yağlı kıymayla çıkar ben den söylemesi…;) Yanına da mutlaka  ama mutlaka ayran…

 Bild 1728

MALZEMELER:

  1. 4 tane uzun patlıcan (Antep’de patlıcan kebaplık diye geçer.)
  2. 300 gr. orta yağlı kıyma
  3. 3 tane domates
  4. 4-5 tane sivri yada dolmalık biber
  5. Karabiber, tuz
  6. Yarım bardaktan az su

YAPILIŞI:

  1. Patlıcanlar iki parmak kalınlığında doğranır.
  2. Domatesler dörde bölünür ve yeşil biberler istenilen şekilde kesilir.
  3. Kıyma, karabiber, tuz birbirine yedirilecek şekilde karıştırılır.
  4. Kıymalı karışımdan patlıcan dilimleri sayısınca göfteler hazırlanır. (Biz göz kararı yaparız ama tecrübesi olmayanlar için daha pratik bir yol bu.
  5. Bir patlıcan bir köfte alınır, köfte düzgünce patlıcanın üzerine yerleştirilir ve tepsiye konur.
  6. Diğer patlıcan ve köftelerde aynı yöntemle hazırlanıp sıranın açık olan ucuna yerleştirilir. Bu bizim uyguladığımız teknik, isteyen istediği gibi hazırlayabilir. Ben aslına sadık kalmak adına tarif ediyorum.
  7. Tepsi dolunca üzerine yarım bardaktan daha az su serpilip 200° de fırınlanır.
  8. Patlıcanların rengi dönüp köfteler kendini toparlayınca üzerlerine domates, domatesler de biraz pişince biberler ilave edilir. Biber çok kısa sürede piştiği için domatesle bile aynı zaman da konsa biberler fazla kızarabiliyor. Ben de bu şekilde yapıyorum. Zaten Antep’te fırınlarda da sonradan eklendiğini biliyorum.

Pişirme önerisi: Fırında yapanlara önce tepsinin ağzını kapatarak pişirmelerini, aşağı yukarı 30-40 dak. sonra kapağı açarak iyice kızartmalarını tavsiye ederim. Zaten hatırladığım kadar fırıncılar da aynı yöntemi kullanırdı.

Serviste mutlaka ayran tavsiye ediyorum. Aslında patlıcan kebabını mangal da yaparsanız asıl tadına o zaman varırsınız. Babam patlıcan kebabını genellikle iş dönüşü hazırladığı mangalın üzerinde pişirir, pişen şişleri mangalın altına yerleştirdiği bir tepside diğerleri pişene kadar bekletirdi. Biraz bekleyince daha da lezzetlnir ve tadına doyum olmazdı…

Antep'in Meşhur Balcan (Patlıcan) Kebabı” üzerine 34 yorum

  1. Lavantincim ellerine sağlık muhteşem olmuş. nasıl canım istedi anlatamam :) Bende halamları ilk aldığımda bu yemeği yapmıştım ancak bir türlü pişmek bilmemişti sonra bunun ağzını bir süre alüminyum folye ile kapatsaydım diye bir fikir gelmişti aklıma. bak sen de beni doğruladın :) Böyle tekrar deneyeceğim ellerine sağlık

  2. Eline sağlık canım,benimde yaptığım güzel bir patlıcan yemeği ,seninkide çok iştah açıcı görünüyor,sevgiler…

  3. Betül, teşekkür ederim. haklısın ben de ağzı açık pişirmiştim dahaha önce. Pişmediğini görünce ağzını kapatmıştım ve ancak öyle pişmişti.Selamlar canım…Nalan’cığım teşekkürler. Patlıcanın her hali çok güzel.Sevgiler…

  4. Eline sağlık canım,benimde çok sevdiğim hatta bayıldığım bir yemek bu.Kuzu kıyması ile yapınca bir de mangalda olunca tadına doyulmuyor doğrusu….

  5. off bu nasıl bir resim boyle.. daha yeni kahvaltı ettim ama inan olsa yerim :)ellerine sağlıksevgilermuge

  6. Merhaba, abim evlenmeden önce Gaziantep’te görev yapıyordu. Böylece birçok antep yemeği öğrenince her geldiğinde yapıyordu. Bunlardan bir kaçı patlıcan kebabı ve adını hatırlayamadığım bir tatlı. Sanırım tatlıya şerbet dökülüyordu, tam hatırlayamadım.

  7. Merhaba,patlıcan her çeşidini bayılarak yediğim bir sebzedir,patlıcan kebabı da en sevdiğim yemeği desem yeridir.Özellikle Ramazan da daha sık yaparım,çok ta beğenilir.Bi de galiba burda patlıcanın tek bulabildiğim çeşidi uzun siyah olanı olduğundan bu yemeği sık yapabiliyorum,bizim küçük küçük içi beyaz patlıcanlarımız yok burda gurbette gibi konuştum ama bu da bir nevi gurbet…Sevgilerimle,görüşürüz.Nazife

  8. Lavantinim sen naaaaptın yaa.İnsan sabah kahvaltısında kebap yemek istermi ben istedim :)Ellerine sağlıkenfes

  9. Lavantin ben bayılıyorum bu yemeğe ramazanda yaptım ama görüntüleyemeden bitmişti .Ben normal ince patlıcan almıştım pazardan ama kebap patlıcanı özel oluyormuş sen almanyada kebap patlıcanı bulabiliyormusun normal patlıcanlamı yapıyorsun ellerine sağlık canım.

  10. Oya’cığım mangal bulsam ne pişireceğim önemini kaybeder.:))Kuzu eti dediğin gibi tadına tat katar.Sevgiler…Müge’ciğim, teşekkür ederim. Valla tok karnına bile canımın çekeceği bir yemek benim de.:)Sevgiler…

  11. Pembeli, ne güzel bir erkeğin gittiği yerden yemek öğrenip yapması.:)Hangi tatlı merak ettim. şerbetli kadayıftan başkası aklıma gelmedi şimdi.Selamlar…Nazife’ciğim, ah ben de nasıl özledim küçük dolmalık patlıcanla yapılan yaz dolmalarını. Ama ben dolma heriç her yemeğe bulabildiğim her patlıcanı kullanıyorum. Yani uzun patlıcanı közlediğim de oluyor.Sevgiler Kastamonu’ya.

  12. Zerrin, hiç yadırgamam canım.:) Ben Antep’e gittiğim de, sabah kahvaltısında başlarım lokantalara kebap sormaya.:))Selamlar…Özlem’ciğim, Antep’te bildiğimiz uzun patlıcan kebaplık patlıcan olarak bilinir. Yoksa uzun olduktan sonra hepsiyle yapılır.Sevgiler…

  13. Canım ben de bulduğum her patlıcanı kullanıyorum ama asıl lezzet patlıcanda olduğu için o tadı alamıyorum,kurutulmuş dolmalık patlıcanımı G.Antepten alıyorum,hadi o sorun değil de tazesini napacaz bilmiyorum patlıcan çiğ bile yiyebileceğim bir sebze çünkü.Kastamonu`dan da size sevgi ve selamlar…Nazife

  14. Lavantin’cim,Antep yemekleri tanitan blog arkadaslarimiz vesilesi ile cok sey ogreniyoruz.Antep’de gitmek nasib olur insallah bir gun.Operim

  15. merhaba lavantınım:)) bızde burada mangalda yaptıklarımızı agzımız sulana sulana yıyoruz meger anteptekıler daha lezzetlı oluyormus:)ellerınıze saglık..bayılırım antep mutfagına…gorumcem adanaya gelın gıttı gercı adanayla alakası yok ama hep antep işi yemekler yaparlar….ya şu dogru kasaba sonrada fırına işini sevdım ben aferem anteplı kadınlara yaf:))

  16. Önümüzde ki bahar ayların da anteb’e evlenen arkadaşımızı ziyeret ve oraları gezmek(tamam tamam doğrusunu itiraf edeyim özellikle bu yemeklerden yemek)için yapmış olduğumuz gezii planları bu kebapları görünce birden arttı nedense:)ellerine sağlık cnm bir harika olmuş.

  17. Lavantin’cim,tariflerin ayri bir istah acici resimlerin ayri bir guzel.ellerine saglik.

  18. CANIM GÖRÜNTÜ O KADAR NEFISKI BU RESMIN ÜZERINE ARTIK DIYET FALAN TANIMAM BEN(kacamaksiz diyet olmaz demi)ELLERINE SAGLIK,SEVGILER…

  19. Nazife, anladım canım. Ne yaparsın dünya herkesi bir yerlere savurmuş. Ben patıcanılı yemek yaparken çiğ yemesssem olmaz.:)Selamlar…Saliha, her yerin kendine has özellikleri var. Yeme içeme konusu da Antep’in farklılıklarından.Antep’de kebap türlerinede etin ve uygun tekniklerin kullanlımasından kaynaklanıyor sanırım.Fırın meselesini de hiç söyleme arkadaşım. Kıskanıyorum Antep ‘teki hemşerilerimi.:)

  20. Gülenay’cığım inşallah gidersin. Şöyle bir kaç kilo alarak geri dönersin.:))Sevgiler canım…Teşekkür ederim semra’cığım. Yerin de yemek başka olur. Gülenya’a yazdığım gibi birkaç kilo fazlası ile geri dönersiniz.:)Sevgiler…

  21. Sağol Ümran, senin pideyele bu kebap ne güzel olur değil mi?Selametle, hayırlı cumalar…Seval, kolestrol meselesinden sonra, daha bir yeme alışkanlığım değiştiDiyet filan masal! Her nimeti ye ama az ye. Sınırı aşma. Zaten az yenen yemek içeriği ne olursa olsun ancan kullandığın enerjiyi karşılar. İşte tam bir diyet listesi hem de fıtri.Hayırlı cumalar canım…

  22. ahh benim antepli enistemde sahane yapiyor bunu:)kiymanin icine sdece karabiber ve tuz oldugunu duyunca eee ne var bunu yapmada diye takilmistim,ellerine saglik,sahane gozukuyor

  23. Sağol Hülya’cığım. Haklısın tabi ki yapımı çok kolay. Malzemelerini de dikkatle seçersen sonuçta harika olur.Selamlarımı gönderiyorum canım.

  24. merhaba lavantin çok lezzetli görünüyor.bende yapmak istiyorum ama fırın kaç derece olacak yazmamışsın.yazarsan çok sevinirim.blogun çok güzel.başarılar dilerim.

  25. Pinar, sanirim gözünden kacmis olmali, 200° de pistigini yazmistim.Simdiden afiyet olsun…

  26. Teşekkür ederim Beyhan. Bazan ayrıntıları olmayan yemekler beni zor duruma düşürür. Ben de ayrıntılı yazmak isterim hep.Selamlar…

  27. Sevgili Esin,en belirgin püf noktasi yagli kiyma kullanmak ve aslinda mangalda pisirmek.:) Tabi imkanlar elverisli olmadigindan, firina eyvallah ediyoruz. Bir de patlicanin yumusacik olmasina ve köftelerinde iyice kizarmasina, tabi kurumadan dikkat et.

    Afiyet olsun…

  28. Ocak isisini kontrol et, eger kapak kapatmadiysan üzerine bir kapak kapatarak buharin icinde kalarak pismesini sagla… Ve bu süre patlican kebab icin cok degil endiselenme.

  29. gerçekten de bizim yerinn yemegi çok güzellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

  30. Arzu hanım, büyük ihtimalle patlıcanlar iyi pişmemiştir. Yoksa patlıcan kebabı tadı garantili bir yemek. Tekrardeneyin bence.

Bir Cevap Yazın

