Farklı Bir Karnabahar Yemeği

En sevdiğim sebzelerden olan karnıbaharla yapılan yemeklerin sayısı malesef benim listemde kısıtlıdır. Bende hep yeni birşeyler bulma ümidiyle değişik tarifler deniyor ve uyduruyorum.

Yine uydurma bir yemek. Bu uydurma lafına da çok kızarım, sanki yemeklerin hepsi uydurma değil de kültürler oluştuktan sonra bir kaynaktan alındı. Hepsi, geçmiş damak sahiplerinin bilinçli veya tevafuk olarak yakıştırarak keşfettikleri, yemekler değil mi? Elbette vardır açıklama veya çıkış hikayeleri ama ben bilmiyorum. Bilen varsa paylaşırsa da sevinirim çünkü yemeklerin ve kelimelerin kökünü çok merak ederim ben.:)

124
MALZEMELER:

  1. 1 göbek karnabahar
  2. 1 yumurta
  3. 2-3 kaşık süt
  4. Rendelenmiş kaşar peyniri
  5. 2 kaşık un
  6. Tuzot
  7. Karabiber

YAPILIŞI:

  1. Karnıbahar ayıklanıp haşlanır.
  2. Süt ve un çırpılır.
  3. Yumurta ve diğer malzemelere katılır.
  4. Tepsi yağlanıp karnıbaharlar hazırlanan karışıma batırılıp tepsiye dizilir.
  5. 200° de kızartılır.
47 thoughts on “Farklı Bir Karnabahar Yemeği

  1. Canim bende karnibaharin sadece kizartmasini yaparim ama bu tarifte güzel bir alternatif olmus ellerine saglik hayirli iftarlar…

  2. Selamlar Lavantin,Tariflerin harika. Hepsi için ellerine sağlık.Graten şeklinde pişirilmiş karnıbaharı ben de çok severim.Sevgiler…

  3. selam canım…karnıbahar almayalı çok oldu…sende görünce canım çekti…ellerine sağlık….harika görünüyor….

  4. merhaba…uzunca zamandır hastalıktı,msnden leptopuma bulasan vırustu baktım olmadı anneme geldım herkesı burdan takıp edıyorum:))bende kesınlıle tesadufe degıl tevafuga ınanırım..sozlerınıze katılıyorum..yemegınız enfes olmus…ramazanya kokusu burnuma geldı,severım beyaz çiçeği ben(karnıbaharı)..sevgılerımle…

  5. merhaba…uzunca zamandır hastalıktı,msnden leptopuma bulasan vırustu baktım olmadı anneme geldım herkesı burdan takıp edıyorum:))bende kesınlıle tesadufe degıl tevafuga ınanırım..sozlerınıze katılıyorum..yemegınız enfes olmus…ramazanya kokusu burnuma geldı,severım beyaz çiçeği ben(karnıbaharı)..sevgılerımle…

  6. Bende hep yemek yerken neden ayni malzemeleri kullanirizda her cesitte farkli bir lezzet aliriz diye dusunurum.Karnibahari ne zamandir canim cekiyodu ama kizartmaya useniyordum bak bu tarif guzel oldu.Ellerine saglik insallah bende denerim pek yakinda.Kendine iyi bak.

  7. Bende hep yemek yerken neden ayni malzemeleri kullanirizda her cesitte farkli bir lezzet aliriz diye dusunurum.Karnibahari ne zamandir canim cekiyodu ama kizartmaya useniyordum bak bu tarif guzel oldu.Ellerine saglik insallah bende denerim pek yakinda.Kendine iyi bak.

  8. Sevgili Lavantin,Bende senin gibi Karnabaharı çok severim ve bu tarifin bana çok uydu.Ellerine sağlık,paylaşımın içinde teşekkürler..Hayırlı iftarlar..Sevgilerle

  9. Sevgili Lavantin,Bende senin gibi Karnabaharı çok severim ve bu tarifin bana çok uydu.Ellerine sağlık,paylaşımın içinde teşekkürler..Hayırlı iftarlar..Sevgilerle

  10. Seval, bende kızartmayı çok severim de kalori meselesi tadını kaçırıyor.Sevgiler…Sevgili Ebru, güzel bakışın ve görüşün için teşekkür ederim.Selamlar…

  11. Seval, bende kızartmayı çok severim de kalori meselesi tadını kaçırıyor.Sevgiler…Sevgili Ebru, güzel bakışın ve görüşün için teşekkür ederim.Selamlar…

  12. Sevgili Saliha, buyur demek ne güzel olurdu.:)belki yıllar sonra bir gün bu da olur.Teşekkür ederim ziyaretin ve yazdıkların için.Sağlık ve afiyetle…Merhaba Nesrin, hoşgeldin.Ufak değişiklikler bile yemeklere çok değişik tatlar veriyor.Kızartması çok güzel ama…Allah’a emenet ol…

  13. Sevgili Saliha, buyur demek ne güzel olurdu.:)belki yıllar sonra bir gün bu da olur.Teşekkür ederim ziyaretin ve yazdıkların için.Sağlık ve afiyetle…Merhaba Nesrin, hoşgeldin.Ufak değişiklikler bile yemeklere çok değişik tatlar veriyor.Kızartması çok güzel ama…Allah’a emenet ol…

  14. Gül, rica ederim, denersen memnun kalacağın hafif ve lezzetli bir yemek.Selamlar…

  15. Gül, rica ederim, denersen memnun kalacağın hafif ve lezzetli bir yemek.Selamlar…

  16. Sevgili Lavantin bizde de karnıbahar sevilir ama eşim kızartma yemediği için sadece yemeğini birde mücver olarak tepsiye fırında yapıyorum senin tarifini de yağda kızartma gibi gördüm ama baktımki fırında çok iyi böylede denerim teşekkürler canım ellerine sağlık sevgiler…

  17. Sevgili Lavantin bizde de karnıbahar sevilir ama eşim kızartma yemediği için sadece yemeğini birde mücver olarak tepsiye fırında yapıyorum senin tarifini de yağda kızartma gibi gördüm ama baktımki fırında çok iyi böylede denerim teşekkürler canım ellerine sağlık sevgiler…

  18. Cok güzel olmus,Karnibaharin yemegini salatasini yaparim ama böyle kizartmasini hic denemedim.Denemem lazim galiba :)

  19. Cok güzel olmus,Karnibaharin yemegini salatasini yaparim ama böyle kizartmasini hic denemedim.Denemem lazim galiba :)

  20. karnabahar yemeği güzel olmuş gerçekten..bu arada ben etkinlikle ugraşırken sen fotoğraf makinesi almıssın galiba..resimler çok güzel..ve unutmadan..Ramazan yazına bayıldım..çok ince düşünülüp kotarılmış bir yazı..slmlar..

  21. karnabahar yemeği güzel olmuş gerçekten..bu arada ben etkinlikle ugraşırken sen fotoğraf makinesi almıssın galiba..resimler çok güzel..ve unutmadan..Ramazan yazına bayıldım..çok ince düşünülüp kotarılmış bir yazı..slmlar..

  22. Sevgili Lavantin, yine cok harika görünen bir lezzetle karsilastim sana gelince. Ellerine saglik, ben de bunu denemeliyim, cünkü ben bu tür graten yemeklerde daha cok sivi krema (Sahne) kullaniyorum, böylesi daha hafif ve kalorisiz olacak bu kesin.Selam ve sevgilerimle…

  23. Sevgili Lavantin, yine cok harika görünen bir lezzetle karsilastim sana gelince. Ellerine saglik, ben de bunu denemeliyim, cünkü ben bu tür graten yemeklerde daha cok sivi krema (Sahne) kullaniyorum, böylesi daha hafif ve kalorisiz olacak bu kesin.Selam ve sevgilerimle…

  24. Ne cok karnibahar seven varmis, bir karnibahar sevenler dernegi kurabiliriz aslinda:) Kizartmasini ben de cok severim. Hele bir de sarmisakli yogurtla harika gider. Ayni malzemelerle firinda da guzel oluyor. Tavsiye ederim.

  25. Ne cok karnibahar seven varmis, bir karnibahar sevenler dernegi kurabiliriz aslinda:) Kizartmasini ben de cok severim. Hele bir de sarmisakli yogurtla harika gider. Ayni malzemelerle firinda da guzel oluyor. Tavsiye ederim.

  26. Hariki bur uydurma olmuş bu :) Ben de çok severim karnıbaharı.Ellerine sağlık, sevgiler

  27. Hariki bur uydurma olmuş bu :) Ben de çok severim karnıbaharı.Ellerine sağlık, sevgiler

  28. Almula, eşinin beğeneceğini düşünüyorum madem kızatrma yemiyor tam ona göre.Selamlar…Yaren, kırk yılda bir uydurduğum yemekler tutuyor.:) Bu da onlardan.Sevgiler…

  29. Almula, eşinin beğeneceğini düşünüyorum madem kızatrma yemiyor tam ona göre.Selamlar…Yaren, kırk yılda bir uydurduğum yemekler tutuyor.:) Bu da onlardan.Sevgiler…

  30. Süheyla’cığım teşekkür ederim. Evet makinamı yeniledim. Benim dikkatli kardeşim, anlatmak istediğimi hemen anlıyorsun.:)Sevgiler, selamlar…Kevser’ciğim, teşekkür ederim. Ayrıca ben gartenlerde 1 kaşık krem peynir kullanırım ve çoğu zaman kaşar dahi eklemem. Arşivden garaten tariflerime bakabilirsin. Diyet garaten diyebileceğim tarifler var.Sevgiler…

  31. Süheyla’cığım teşekkür ederim. Evet makinamı yeniledim. Benim dikkatli kardeşim, anlatmak istediğimi hemen anlıyorsun.:)Sevgiler, selamlar…Kevser’ciğim, teşekkür ederim. Ayrıca ben gartenlerde 1 kaşık krem peynir kullanırım ve çoğu zaman kaşar dahi eklemem. Arşivden garaten tariflerime bakabilirsin. Diyet garaten diyebileceğim tarifler var.Sevgiler…

  32. Teşekkür ederim Lulu, tarifler yetmeyince uydurmak en iyisi oluyor.:)Sevgiler…

  33. Teşekkür ederim Lulu, tarifler yetmeyince uydurmak en iyisi oluyor.:)Sevgiler…

  34. Canım Lavantin ben ise bambaşka birşeyi merak ettim. :))karnıbahar çıktımı yahu… Canım çekti de :)hiç görmedim buralarda

  35. Canım Lavantin ben ise bambaşka birşeyi merak ettim. :))karnıbahar çıktımı yahu… Canım çekti de :)hiç görmedim buralarda

  36. Zerrin, tam adamına sordun.:) Ben bu konuda oldukça bilgisizimdir. Ney ne zaman çıkar bilmiyorum. Zaten burada çoğu ürün her mevsim bulunuyor. Karnabahar da onlardan biri.Sevgiler canım.

  37. Zerrin, tam adamına sordun.:) Ben bu konuda oldukça bilgisizimdir. Ney ne zaman çıkar bilmiyorum. Zaten burada çoğu ürün her mevsim bulunuyor. Karnabahar da onlardan biri.Sevgiler canım.

  38. Teşekkür ederim Beyhan.Tadı gerçekten denemeye değerdi.Selamlar…

  39. Lavantin’Bu kadar tesaduf olmaz. Bende karnibahar tarifi vermistim blogumda:) Karnibahari cok severim. Birde senin tarifinle deneyecegim bu sefer. Ellerine saglik canim.

  40. Alev, teşekkür ederim. tarifler de birbirine oldukça benziyor.:)Sevgiler…

  41. o kebabı o gün yapamayınca, patlıcanları “şakşuka” yaparak değerlendirmiştim. :)) bu haftapazardan biri karnıbahar olmak üzere 3 sebze alınca; patlıcanı haftaya bıraktım..) karnıbaharları haşladım,bu akşam senin bu yemeğini yiyeceğiz inşallah.:)) ayrıca cumartesi baktım,bu hafta cuma yazın yoktu.:( ben hep çok çabuk ve kaçamak (oğlum yüzünden) pc ye girebildiğim için,acele okuyorum. çoğunca yorum yazamıyorsam kusuruma bakma olur mU? sevgilerimle,hayırlı iftarlar.:))

  42. Estağfurullay yağmu damlası, gönüller bir olsun.İnanmassın belki ama geçen hafta cuma yazısını yayınlamayı unuttum.:))O gün çocukların da diş doktorunda kontrolleri vardı. Saat ikiden sonrada oraya gidince akşam aklıma geldi. Eşim ısrar etse de zaten cuma yazısı için giren boş bulmuştur yayınlamanın anlamı olmayacak dedim.İnşallah tarifi beğenirsiniz. karnıbahar gratenleri zaten hafifi oluyor ama bu daha da hafif. Yani uçacaksınız bu akşam.:) Hayırlı bereketli iftarlar…

  43. mrhaba karnabahar tarifi ararken burayı buldum ama ben yemek şeklinde arıyorum şöyle kıymalı salçalı sulu neyse bulurum inş.bende yemeklerin çıkış noktasını merak ederim.bilen varmı ilk yoğurt nasıl yapılmış acaba,hani yoğurt yapmak için 1 kaşık yoğurt katmak lazım ya süte işte o 1 kaşık yoğurdu kim nasıl bulmuş.? bilen varsa yazsın

  44. Merhaba isimsiz, aslında isrediğin gibi bir arifim var ama hep yaptığım için değişiklik olsun istemiştim. Yanılmıyorsam yoğurdu yörğk Türk’leri-tuhaf gelecek ama karınca yumurtasından mayalarlarmış. Çıkış noktası da bu olbilir…Selamlar…

  45. ben asuman ıyıde canım benım burda gecen kasar peynırı benlıgınımı yıtırdı neden son anda rolden cıktı adıbıle gecmıyor demekkı hersey karnıbaharlar fırına gırıne kadarmıs

Bir Cevap Yazın

