Hatay'dan Biberli Ekmek

Hatay’ın güzel lezzetlerinden biberli ekmek. Köylerde mahalle fırınlarında hanımlar tarafından yapılıyor. Aslı küçük yuvarlak şekilde oluyor ama ben biraz tembel işi yaptım.
Kim demişki “piza sadece İtalyan mutfağına ait” diye. Anadolunun bir çok yöresinde değişik adlarla bu tür yemeklar yapılıyor. Biz kendi mutfağımızı yeterince tanıtamadığımız için acele davranıp işini beceren yemeğini dünyaya kendi ismiyle duyuruyor. Bizede piza ekmek vs. gibi yakıştırma yapmak kalıyor.
Yunanlıların baklava yunan tatlısı demeleri gibi. Baklava doğuda hatta Türkiye’nin sınırlarınınında dışındaki doğu ülkelerinde bile yapılan bir tatlı.

152
MALZEMELER:

  • Mayalı hamur (500 gr. unla yapılmış, arşive bakın)
  • Peynir
  • 1 kaşık salça
  • Maydanoz
  • 1 kuru soğan
  • 1/2 bardak yoğurt
  • Karabiber, pulbiber

YAPILIŞI:

  • Mayalanan hamur fırın tepsisine yağlı kağıt üzerine yayılıp elle bastırılır.
  • Soğanlar ve maydanozlar kıyılıp diğer malzemelerle karıştırılır.
  • Karışım hamurun üzerine yayılıp düzeltilir ve 200° de pişirilir.
25 thoughts on “Hatay'dan Biberli Ekmek

  1. Sevgili Lavantin, ekmeğin görüntüsü gerçekten iştah açısı :) hazırlanısı da oldukca pratık..ellerine saglikBaklava konusunda da haklısın bu lezzet ne kadar tartışmalı olsada, bugünkü seklini lezzetini kesınlıkle Osmanlı Saray mutfagında aldıgına ınanıyorum..Sımdı canım baklavada cektı görüyormusun..:)Sevgilerle

  2. MerhabaBiberli ekmek çok güze olmuş, bende zaman zaman fırından ekmek hamuru alıp yapıyorum gerçektende çok lezzetli oluyor. Eline sağlık.SElamlarHesna

  3. Değişik ekmekler her daim favorim olmuştur tarif kaydedildi teşekkürler lavantin;))

  4. canım Lavantin,ekmek çok iştah açıcı görünüyor.hele akşamın karanlığının çökmeye başladığı şu saatte…yanında çay olsa da yeter şimdi bu ekmeğin…ellerine sağlık canım

  5. lavantin canım ne kadar güzel görünüyor bibrli ekmek..harika olmuş ..pizza neymiş bu ekmeğin yanında..bu arada peynir yazmıssın ama ne peyniri kullandığını merak ettim.selamlar..

  6. Sevgili Lavantin, harika ve pratik bir tarif, hafta sonu için güzel bir tarif buldum bile..ellerine sağlık..sevgiler

  7. Ben de bugun biberli ekmek yaptim. Ama benim tarifim seninkinden farkli. Cok guzel gozukuyor ekmegin, ellerine saglik.

  8. Ben de bugun biberli ekmek yaptim. Ama benim tarifim seninkinden farkli. Cok guzel gozukuyor ekmegin, ellerine saglik.

  9. Evet yağmur damlası öyle ama bunu bile pek az.Selamlar…Ayşe’ciğim malesef tadıda öyle.:) Diyet yaparken hiçte iyi olmuyor. Osmanlıya ait herşey olumsuzluklar hariç, su yüzüne çıkartılmadığı için, sadece tahmin yürütmekle kalıyoruz.Sevgiler…

  10. Evet yağmur damlası öyle ama bunu bile pek az.Selamlar…Ayşe’ciğim malesef tadıda öyle.:) Diyet yaparken hiçte iyi olmuyor. Osmanlıya ait herşey olumsuzluklar hariç, su yüzüne çıkartılmadığı için, sadece tahmin yürütmekle kalıyoruz.Sevgiler…

  11. Hesna sağol canım, en azından hamuru hazır almak büyük kolaylık, çok şanslısınız.Selametle…Peri’ciğim bende ekmek tariflerine meraklıyımdır. İnşallah beğenirsin.Sevg,ler…

  12. Hesna sağol canım, en azından hamuru hazır almak büyük kolaylık, çok şanslısınız.Selametle…Peri’ciğim bende ekmek tariflerine meraklıyımdır. İnşallah beğenirsin.Sevg,ler…

  13. Sevgili Delfina, zaten yanında sadece çay içtik. Çok çeşit yemeği tercih etmediğim için bu tarz yemeklerde genelde çay bize yetiyor.Selametle…Süheyla, cevabım gecikti kusura bakma. Sayfamdaki epeyce yorum kendiliğinden silinmiş bu beni çok üzdü ve sayfama girmek canım istemiyor.beyaz peynir kullandım.Sevgiler…

  14. Sevgili Delfina, zaten yanında sadece çay içtik. Çok çeşit yemeği tercih etmediğim için bu tarz yemeklerde genelde çay bize yetiyor.Selametle…Süheyla, cevabım gecikti kusura bakma. Sayfamdaki epeyce yorum kendiliğinden silinmiş bu beni çok üzdü ve sayfama girmek canım istemiyor.beyaz peynir kullandım.Sevgiler…

  15. Hatice sağol canım, denersen bilmek isterimSevgiler selamlar…Tuğba, sayfana koyarsan görmek isterim. Farklı bir tarif öğrenmiş olurum.Selamlar canım…

  16. Hatice sağol canım, denersen bilmek isterimSevgiler selamlar…Tuğba, sayfana koyarsan görmek isterim. Farklı bir tarif öğrenmiş olurum.Selamlar canım…

  17. Merhaba. Öncelikle söyleyeyim siteniz çok güzel ve bilgilendirici. Ben bu tarif için 4 ekmek hamuru aldım. Dediklerinizi yapmaya çalıştım. Ama galiba hamur sayısı fazlaydı. Çok kabardı. Görüntüsü sizinki kadar güzel olmadı. Ama tadı güzeldi. Sizce fırın tepsisi için çok tane hamur almak gerekir? İyi günler.

  18. Merhaba. Öncelikle söyleyeyim siteniz çok güzel ve bilgilendirici. Ben bu tarif için 4 ekmek hamuru aldım. Dediklerinizi yapmaya çalıştım. Ama galiba hamur sayısı fazlaydı. Çok kabardı. Görüntüsü sizinki kadar güzel olmadı. Ama tadı güzeldi. Sizce fırın tepsisi için çok tane hamur almak gerekir? İyi günler.

  19. Sevgili Burçin, sayfama hoşgeldin ve teşekkür ederim yorumundaki güzel sözlerin için.Sana şöyle tarif edeyim: Tepsin ne büyüklükte olursa olsun, aşağı yukarı bir parmak kalınlığında yayarsan hamuru, kabarınca tam kıvamında olacaktır. Benim fırınım normalden daha küçük, yani normal fırınların köşeli tepsilerinden bir kaç parmak küçük. Ben piza ve bu tür tariflerde 500 gr unla yaptığım hamur tepsimi dolduruyor ve yarım tepsiden daha küçük bir parç artıyor. Sen kendine göre ayarlarsın.Sevgiler…

  20. Sevgili Burçin, sayfama hoşgeldin ve teşekkür ederim yorumundaki güzel sözlerin için.Sana şöyle tarif edeyim: Tepsin ne büyüklükte olursa olsun, aşağı yukarı bir parmak kalınlığında yayarsan hamuru, kabarınca tam kıvamında olacaktır. Benim fırınım normalden daha küçük, yani normal fırınların köşeli tepsilerinden bir kaç parmak küçük. Ben piza ve bu tür tariflerde 500 gr unla yaptığım hamur tepsimi dolduruyor ve yarım tepsiden daha küçük bir parç artıyor. Sen kendine göre ayarlarsın.Sevgiler…

  21. Ben de eşimin ailesi sebebiyle tanıdım o yöreyi. Genelde Anteple çok benziyor yemekler, ama arada böyle farklı tatlar da var Antepte olmayan.Ki biberli ekmek benim favorimdir. İskenderundan her dönüşte mutlaka alır getiririm, ya da İskenderundan bizi ziyarete gelenler illa getirirler..çok güzel çookk :)

  22. Ben de eşimin ailesi sebebiyle tanıdım o yöreyi. Genelde Anteple çok benziyor yemekler, ama arada böyle farklı tatlar da var Antepte olmayan.Ki biberli ekmek benim favorimdir. İskenderundan her dönüşte mutlaka alır getiririm, ya da İskenderundan bizi ziyarete gelenler illa getirirler..çok güzel çookk :)

  23. Gazoz ağacı, ben Hatay yemeklerini çok beğeniyorum.Ama bu ekmeği yerinde yemeyi çok isterdim.Selamlar…

  24. Gazoz ağacı, ben Hatay yemeklerini çok beğeniyorum.Ama bu ekmeği yerinde yemeyi çok isterdim.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

