Muhteşem Antep Lahmacunu.

Lahmacun sayfamın arşivinde vardı zaten. Yenisini yapınca ve daha güzel fotoğraflar çekince dayanamadım ve tarifi öne aldım. Yeni resimlerimde cacıklı değil lahmcunlar, ama ben cacıklı servisi tavsiye ediyorum

Antep’te yörenin muhteşem patlıcanları közlenir ve lahmacunun arasına konarak yenir. Size garip gelmesin önce bir deneyin. Tabi bu tavsiyem yurt dışında yaşayanlar için değil. Buradaki
içi su dolu patlıcanlar hepimizin malumu Ben son zamanlarda değişik birşey deniyorum. Marul, yoğurt, (katı olmalı) nane, isteğe göre sarmsak yani cacıkla servis yapıyorum.

3c
167b

 

MALZEMELER:

  1. 350- 400 gram yağlı kıyma
  2. 2-3 olgun domates
  3. 1 demet maydanoz
  4. 2 tane kırmızıbiber veya yeşilbiberle karışık
  5. 6-7 diş sarımsak
  6. 1 tatlı kaşığı tepeleme karışık veya bibersalçası
  7. Tuz, karabiber, su

HAMURU:

  1. 500 gram Un
  2. Bir paket toz paket maya
  3. 3-4 kaşık sıvıyağ
  4. Tuz, su

YAPILŞI:

  1. Yapılan hamur dinlenmeye bırakılır. (mayalandırılmaz)
  2. Önce sarımsak robottan geçirilir, arkasından maydanoz, biberler, ve domatesler eklenerek güzelce çekilir.
  3. Kıymanın yağlı olması önemlidir, eger bu mümkün değilse yarım bardaktan fazla sıvıyağ kullanın.
  4. Kıyma, baharatlar, su ve yağı ekleyerek karışmalarını sağlayın.
  5. Hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler yapın, her bezeyi yufkadan kalın olacak şekilde açın, yağlıkağıdın üzerine serin.
  6. İç malzemeyi her seferinde karıştırarak 1-2 kaşık isteğe göre hamurun üzerine düzgünce yayın.
  7. Ben altını sacda pişirdim. Kağıtla birlikte sacın üzerine yerleştirdim hamur kendini toparlayınca kağıdı altından çektim.
  8. Altı kızaran lahmacunların üstünü fırının sadece ızgarasını açarak pişirdim. Sadece altını pişirmek asla yeterli olmaz.
40 thoughts on “Muhteşem Antep Lahmacunu.

  1. ONCELIKLE SAYFAN HAYIRLI OLSUN,DILEKLERIMI ILETMEK ISTEDIM.LAHMACUNU GORUNCE COK ILGIMI CEKTI,EN KISA ZAMANDA DENEMEK ISTIYORUM,EMINIM EVDEKILERIN HEPSI BAYILIR TADINA.DEDIGINIZ GIBI PATLICANLI DEGILDE SALATA EKLEMEK ISTERIM.BENDE SIZIN GIBI YURT DISINDA OLDUGUM ICIN SIZI IYI ANLIYORUM.DAHA GUZEL TARIFLERDE BULUSMAK UZERE…..

  2. sizin sayfaniza arkadasim tavsiyesiyle girdim.baktimki memleketimin tatlisi olan kemal pasa orda.hemen kollari sivadim dogru mutfaga,yaptim ve lezzeti ayni tadini onceden bildigim icin tutturdum.ayrica trakyali olarak tarifini sizden aldigim icinde hayiflandim dogrusu::((

  3. Öncelikle böyle bir sayfa hazirlama girisiminden dolayi tebrik ederim.Vermis oldugun tarifler cok güzel,lahmacunda cok hos gözüküyor.Müsadenle eklemek istedigim bir iki ufak konu var.Yurt disinda yasayanlar bilir yuvarlak delikli pizza tepsileri satiliyor,firini yüksek dereceye ayarlayip orta katinda pisiriyorum, tepsi delikli oldugu icin alttan da pimesi kolay oluyor.SILEX tost makinasi olanlar onda da pisirebilirler ,onda daha da güzel pisiyor.Ayrica ben lahmacun ici karisimina birazda kimyon koyuyorum,tabi bu denemek isteyenlere bir öneri.Baska tariflerinide merakla bekliyorum.Basarilar dilerim…

  4. Minnure pizza tepsisi kullanma fikrin gerçekden güzel bir fikir. Enkısa zamanda deneyeceğim İnşallah.

  5. Canım Lavantin, o lahmacunlara ben biterim. :) Ellerine sağlık. Yanlız patlıcan közünün lahmacun arasına koyma fikri muhteşem. Denemeliyim yipuuu şahane lezzetli olacaktır.. :))Ellerine sağlık

  6. Canım zerrin :) bitme çoğal. Patlıcan gerçekten muhteşem bir tat veriyor. Denersen haberim olsun.Allah’a emenet ol canım.

  7. Selamünaleyküm canim lahmacunlar muhtesem,bizim evde herkes cok seviyor lahmacunu. Ama malesef ben böyle seyleri ayda yilda yapa biliyorum,cünkü kücük oglumun kilo sorunlari var dikkat etmeliyim. Patlicanli sekilde denerim insallah. Lavanticim,vallahi ben resimlere bakarken aciktim hemde nasil bilemezsin nediyeyim ,ellerine saglik yiyenlere afiyet olsun hayatim.Allah’a emanet ol.

  8. gerçekten muhteşem gecenin bu saatinde olsa sadece limonla bile yetinip bir tanesini yada iki tanesini yerdim ellerine sağlık lavantin

  9. Lavantincigim,bana eziyet ediyorsun bence:((( Bu lahmacunlar cok guzel gorunuyorlar bakarken bittim dogrusu.Ellerine saglik.Allah’a emanet ol.

  10. Lavantin, adini gercekten de hakeden lahmacunlar olmus. Ya evde boyle guzel yapilabiliyor demek. Ben de denemek istiyorum ama pisirmesi cok uzun surer diye hic yanasmiyorum. Ama bir gun dayanamayip deneyecegim galiba. Ellerine saglik, denersem senin hamurunu kullanicam kesinlikle cunku dedigin gibi muhtesem olmuslar :)

  11. Lavantin,masallah sitesini en cok guncelleyen arkadaslardansin,her gelisimde bakalm bu sefer ne var diyordum ki enfes lahmacunlari gordum!Ellerin dert gormesin en usta firinlara tas cikarir…

  12. Lavantin, geçenlerde blogunda gördüm içli köfte yemeğini öyle canım çekti ki mutfağa girip içli köfte yaptım.. Evdekiler bayram ettiler aslında sana teşekkür etmeliydiler. Sen şimdi de bana lahmacun yaptırırsın …öyle güzel anlatıyorsun ki çok kolaymış gibi geliyor .. Aslında içli köftede hiç de zorlanmadım.. Güzel tariflerin için teşekkürler sana vesevgiler

  13. Açelya, ben aylardır yapmıyordum, bu işkenceyi sen başlattın. Sevgiler canım.Minik kuş, asıl hamuru sadece mayalı hamurdan oluyor ama taş fırının etkisi yumuşacık olmasına yetiyor. Evlerde yapılınca mutlaka yatdımcı malzeme gerekiyor. Uzun zamanlar aynı tadı tutturmak için denemeler yaptım ve bu sonuca ulaştım. Üstelik sandığın kadar uzun sürmüyor, çünkü kamuru yufkadan az kalın olduğu için çabuk pişiyor.Sevgiler canım.

  14. Nur’cuğum sağol canım, ben tariflerde ayrıntı ardaığım için önemli ayrıntıları yazmayı seviyorum.Ayrıca içili köftede zorlanmamana çok sevindim. Arkadaşım tutturamadığını söyleyip ayrıntılı tarif istemişti, demekki sayfamdaki onunda işine yaratacak.Allah yar ve yardımcın olsun canım.

  15. Beyhan, teşekkür ederim canım. Oğlun için üzüldüm, çağımızın problemi.Patlıcanla deneme işini Türkiye’ye gitmene sakla bence, buradakilerle olacağını sanmıyorum.Beyhan, sayfanda açılan hoş olmayan bir pencere yüzünden sayfana giremiyoruz.Sevgiler, selamlar…Seda, hakkını vermek lazımki çok güzel oluyor.İnşallah denersin.Sevgiler…

  16. Lavantin MerhabaLahmancunların resmi öyle güzel çıkmışki, insanın elini uzatıp alası geliyor. Ellerine sağlık.Hesna

  17. Hesna, aslında keşke bu mümkün olsa. Acaba, bir zaman teknoloji buna imkan verir hale gelirmi dersin?Sevgiler canım…

  18. Inanmiyoruum ,bneim yorumumu atlamissin :( zaten linklerine de eklemedin :PSaka saka :) Gozun kacmistir,insanlik hali yoksa bilirim sen bu konularda cok hassassin..Sevgiler

  19. Canım benim, teşekkür ederim. İltifat kabul ettim, aşçılık kim garip lavantin kim.Sevgiler selamlar…

  20. slm..ben bayılırım lahmacuna ..bu da harika görünüyor.sogan koymamıssın ama sanırım antep lahmacunun özelligi sogansiz olması..ellerine sağlık.

  21. Canımm yaa bu nasıl fotoğraftır böyle,gecenin bir yarısı bu yapılmazki bana,ellerine sağlık…Nereden bulalım bu saatte lahmacunu,çok severim antep lahmacununu patlıcanlı da süper oluyor,tavsiye ederim….selam ve sevgiler canım….

  22. canim gelmeyi harika yemekler hazirlamissin lahmacunun görüntüsüne bayildim ellerine saglik lahmacunu bende cok severim ben yalniz yaptigim icin silex tost makinasinda pisiriyorum cok kolay oluyor,yiyenlere afiyet olsun sevgilerimle..

  23. SEVGİLİ LAVANTİN,AYLAR ÖNCE PAMUK POĞAÇA TARİFİME YORUM YAZMIŞSIN BENİM DE GÖZÜMDEN KAÇMIŞ CEVABI HENÜZ YAZDIM.ZİYARETİNE GELDİM VE BU MUHTEŞEM LAHMACUNLARI GÖRDÜM.ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR.

  24. Sevgili lama, bana bir haller oldu! Yorumlara cevap yazmayı unutuyorum, hepinizden özür diliyorum.Sevgiler canım…Süheyla’cığım evet canım soğan konmuyor. Ben burada ikl soğanlı lahmacun gördüğümde çok şaşırmıştım.Sevgiler, selamlar…

  25. Serinmavi, ne yaparsın kardeşim memeleketten uzakta iş başa düşüyor. Yoksa ne işim var fırınlar dururken lahmacunla. :)Sevgiler buradan…Senem teşekkür ederim, eminim sende öylesindir. Yorumlara cevabım gecikti ve henüz sayfana bakamadım.selamlar…

  26. Seval’ciğim bende pizzapfane kullanıyorum. Ama silex te üzeride kızarıyormu? bilmiyorum.Selamlar…Sevgili Beyhan, şu anda bende aynı durumu yaşıyorum ve cevabı yeni yazıyorum malesef. Hiç önemli değil canım.Selamlar…

  27. MERHABALAR INTERNETE BAKARKEN TARIFINIZI GORDUM VE DENEMEYE KARAR VERDIM MISAFIRIM GEELDI VE COK BEGENDILER COK TESEKURLER TARIF ICIN YENI TARIFLERINIZI BEKLIYORUM:LAVANTIN

  28. Elinize sağlık lahmacunlar çok güzel gözüküyor.
    Ben bu ara lahmacun yapmayı düşünüyorum fakat, domates ve biber mevsiminde degiliz, evede almıyorum açıkcası. Siz bu durumda ne yapıyorsunuz.

  29. Larcivetgibi den yazan arkadasim, ben buzluk biberleri kullaniyorum ve domatesi de kendim konserve tarzinda hazirlayarak kisa birakiyorum. Olmadi mevsiminde yapiyorum.

    Sevgiler….

  30. Ben Italyan pizzasi ustasiyim lahmacunda üstüme yoktur sanirim ben bu isin profösürüyüm cok yakinda kendisayfalarimda görürsünüz marifetli ellerimin neler yapacagini büyük konusmam tadi damaginizda kalacak

  31. Selamlar.

    Sitenizi gezerken lahmacunlari gordum ve iste bu dedim. Hazir lahmacundan farki yok. Esimin ailesi Urfali oldugu icin lahmacun cok sik yaparlar. Ama su an yurtdisinda oldugumuz icin hasret kaldik bu lezzete. Insaallah en kisa zamanda denemek istiyorum. Tekrar ellerinize saglik.

    Selam ve sevgi ile..

  32. Antep lahmacununa salça konmaz mı? Sanırım bir yanlışınız var Ayla hanım.

  33. Sayfaniza tesadüffen iki hafta önce Internette Lahmacun tarifiararken rasladim …ilk lahmacun deneyimimi sizin tarifinize göre yaptim vee muhtesem oldu misafirlerim bayildi 5 yasindaki oglum bile arka arkayada olmasa 4 tane yedi :)) bugün yine yaptim ve yine muhtesem oldu …tarifte tek yaptigim kücük bir degisiklik var.. ben iki dis sarimsak ve birtane sogan kullaniyorum ..harika bir lezzet ..bundan sonra sayfanizdan bol bol Tarif denerim artik.
    sevgilerle Eylem

  34. Afiyet olsun Eylem hanım. Antep de soğan konursa bolca hemen hemen kıyma kadar konur ve sarımsak, sebze eklenmez. Sarımsakli halide malum. Ama sizin yaptığınız gibi de denem gerek. Ellerinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

