Zeytinyağlı Kuru Patlıcan Dolması

Bu yıl memleketten getirmediklerim arasında patlıcan kurusuda vardı, hala pişmanlık duyuyorum. Burada her zaman aradığım gibi patlıcan bulunmuyor, bu kezde öyle oldu. Çünkü patlıcanlar ters tarafından oyulduğu için altında rahatsız edici bir şekilde koparılmayan başı duruyordu. Ve ilk defa şahit olduğum birşey oldu patlıcanlar dişlerimizi mor renge boyadı:)
Daha önce bahsettimmi bilmiyorum, Antepte zeytinyağı çok kullanılır, ama zeytinyağlı yemekler diye bir ayrım yoktur. Normal pişirdiğimiz yemeklere et veya çiçekyağı yerine zeytinyağı kullanırız.


MALZEMELER:

  • 30 adet kuru patlıcan
  • Her patlıcana 1 dolu yemek kaşığı pirinç
  • 2 tane ince kıyılmış soğan
  • 8-9 diş minik doğranmış sarımsak (sarımsak dişleri çok büyükse ona göre ayarlayın)
  • 2 kaşık salça
  • Zeytinyağ
  • Tuz, karabiber, limon tuzu veya sıvı sumak ekşisi

YAPILIŞI:

  • Patlıcanı bol suda haşlayın. Piştiğini anlamak için patlıcanı tırnağınızla kontrol edin, tırnağınızın batacağı kadar yumuşak olmalı.
  • Bütün malzemeleri karıştırarak hazırladığınız harcı yıkayıp süzdüğünüz patlıcanların içine doldurun. Patlıcanların üsten 1 parmak boş kalmasına dikkat edin ve doldururken bastırarak fazlaca sıkıştırmayın.
  • Tencereye dizdiğiniz dolmaların hizasına kadar ekşi ve tuz ilave ettiğiniz sıcak su koyun.
  • Tencere kaynamaya başlayınca üzerine ağırlık yapması için bir tabak koyun. Ocağın altını kısın ve tencerenin ağzını kapatıp pişirin.
12 thoughts on “Zeytinyağlı Kuru Patlıcan Dolması

  1. Merhaba Lavantin,kuru patlıcan dolması harika görünüyor ellerine sağlık canım.Kuru patlıcan dolmasını benim kaynanam çok güzel yapar,bizde afiyetle yeriz.Allaha emanet ol canımwww.denizesintisi.com

  2. Maşallah Lavantincim bu ne hamaratlık böyle ellerine sağlık.Patlıcan dolmaları harika görünüyor.Öpüyorum ablacım selamlar…

  3. Teşekkür ederim Ebru, etrafında büyüklerin olması ne güzel değilmi?Hayat abla sağol, o senin güzel görüşün. Şimdide hastalık sırası bende, dün akşamdan beri ara verdim. Bu günse zorlanarak oturdum bilğisayarın başına.

  4. selam bizim evde hiç patlıcan dolması pişmedi hatta ayıptır söylemesi ben hala hiç bir yerde patlıcan dolması yemedim ama bu ramazan kafaya koydum kendim yaptım eminönüne sırf onu almaya gittim tarif internetten tadı fena değildi ama orjinalini bilmiyorumki kıyaslayayım sizinki çok güzel görünüyor detaylı tarif istiyorum ekşi ne kadar katılır mesela

  5. İsimsiz, kusura bakma cevabım gecikti.Ekşi konusunda aslında damak tadına göre ayralıyoruz. Dolmanın iç malzemesine tadı hoşuna gidecek kadar tadarak ekleyebilir ve suyunu hazırlarken de 1 çay kaşığı veya daha az miktarda limon tuzu kullanabilirsin. Bizim dolmalarda ekşilik ısırınca hemen hissedilir. İnşallah yardmcı olmuşumdur.Selamlar…

  6. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR AMA BENDE BİR ANTEPLİ OLARAK BİR KAÇ TAVSİYEDE BULUNACAĞIM SOĞAN VE SARIMSAĞI ZEYTİN YAĞINDA KAVURURSAK VE 1 KAŞIK KUYRUK YAĞI İLAVE EDERSEK DOLMA Bİ BAŞKA LEZZETLİ OLUYOR,DENEMENİZİ TAVSİYE EDERİM SELMA

  7. Sevgili Selma, tavsiyen ve yorumun icin tesekkür ederim.Bahsettigin usulu biliyorum ve etrafimdan cok görmüsümdür. Benim Annem o usulle yapmadigi icin aliskanlik olarak bu seklini yaparim hep. Zaten zeytinyagli dolma kavrularak yapilir daha cok senin de bildigin gibi. Kuyruk yagi meselesine gelince, o derdimi hiiic sorme. Buralarda bulmak imkansiz ve eksikligini özellikle dolma, lahmacun gibi yemeklerde cok duyuyorum. Insallah vatanima dönersem o sekliyle tarifler veririm. Ama zeytinyagli dolmaya kuyruk yagi kondugunu ilk kez duydum. Firsatim olursa denerim insallah.Selametle…

  8. ablacım tekrar merabaya bak ne diycem:D:Dbende bi antepli olarak ankarada yaşıyorum,annem kuyruk yağını eritip saklama kabına koydu,lazım olursa kullanırsın diyebende şimdi yemeklerimde (yani zeytin yağlı dolmada) 1 kaşık kuyruk yağı kullanıyorumtürkiyeye gelirsenız sizde kuyruk yağını eritip gerektiğinde kullanabilirsinızselma:):)

  9. Sevgili Selma, ilgili tavrin icin tesekkür ederim. Bahsettigin yöntemi hic düsünmedim ama haklisin. zaten Antep’ de de böyle yaparlardi. Hatirlattin bana sagol canim. Ancak Gümrükten nasil geciririm bilemiyorum. Bazan valizleri didik didik ediyor ve kuru gidalarin bile bazisina müsade etmiyorlar. Sanirim bu riski alarak getirebilirm.Muhabbetle…

  10. ellerine sağlık, biraz önce yaptım bende çok güzel oldu. Siten ve tariflerin çok güzel,teşekkürler

Bir Cevap Yazın

