Kölük Aşı

Kölük aşı Kilis mutfağına ait, ama Antep’te de tanınıp yapılan bir yemek. İnternette yaptığım araştırmalarda kölük aşı çorba olarak anlatılıyor, ama ben onun lapa kıvamında olduğunu biliyorum. Gerçi benim yaptığım biraz daha koyu kıvamlı oldu daha sulu olması gerekirdi, ama çorba halinde olduğunuda hiç görmedim.
Hatta bir komşumuz kölük aşı ile ilgili çok komik bir anısını anlatmıştı: Oğuzeli’nden Antep’e gelin gelmiş, daha yeni evliler ve Antep mutfağı konusunda tecrübesiz. Eşi akşama kölük aşı pişirmesini istemiş. Hanım eşini işe gönderip geçmiş mutfağa, akşam yemeği için hazırlık yapıcak. Kölük aşını da ilk kez duyuyor, başlamış mutfakta kölük aramaya. Akşama kadar şaşkına dönüyor aramaktan, en sonunda çaresiz eşini bekliyor. Adamcağız eve geliyor gelin hanım utana sıkıla eşine mazeretini anlatıyor:Akşama kadar kölük aradığını ama mutfakta kölük bılamadığını söylüyor. Adam hem şaşkın, hem kahkahalarla hanımına kölük aşının ne olduğunu anlatıyor. :)))

MALZEMELER:
  • 1,5 bardak mercimek
  • 2-3 kaşık ince bulgur
  • 1 kurusoğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • zeytinyağ, sıvıyağ

YAPILIŞI:

  • Mercimek 2-3 bardak suyla ve salça ilavesile pişirilir.
  • Mercimek piştikten sonra koyu çorba kıvamında olmalıdır.
  • İnce bulgur ilave edilip, karıştırılır ve ocak kapatılır, tencerenin ağzıda kapatılıp bulgurun açılması beklenir.
  • Soğan incecik kıyılıp yağda tamamen yumuşayana kadar kavrulur, pulbiber atılıp pişmiş olan yemeğin üzerine dökülüp karıştırılır.

Yanında mutlaka kurusoğanla ve ayranla yenir.

Kölük Aşı” üzerine 7 yorum

  1. daha önce hiç duymadığım bir yemek ama ben daha çok yemeğin yanındaki acur turşusuyla ilgilendim bayılırım acura ellerine sağlık

  2. Canım ya,beni eski zamanlara götürdün bu yemekle…Rahmetli babacığım ne çok severdi bunu,”Annenizi bunu güzel yapıyor diye aldım” derdi :)Ama ben o zamanlar çok da severek yemezdim nedense? Şİmdi olsa severek yermiyim acaba:) Anneme yaptırsammı ki :)eline sağlık..Selam ve sevgilerimle

  3. Serinmavim, eminim yediginde hoşuna gider, insan geçmişe öyle hasret duyuyorki, ona yaklaştıran herşey güzel.Ben en son bu yemeği anneciğimin elinden 16-17 sene önce yemişimdir.Bence annen haala yanındayken onunla geçmişi yad et.

  4. Merhaba benim nenem Kilisli, ve biz kölük aşını sık sık yapar yeriz; fakat Kölük aşı koyu kıvamlı da olsa çorbadır; böyle bulgur pilavı gibi yapılmaz.. Siz yeni bir yaklaşım getirmişsiniz bizim kölük aşına :) ama her türlü lezzetlidir :)

Bir Cevap Yazın

