İçli Köfte / Kızartma ve Haşlama

İçli köftesiz Antep mutfağı olmaz. Yapımı birçok insana zor gelsede, tadı bu zorluğa değer. Aslında zorluğu kişi sayısına ve el alışkanlığına göre değişiyor. Bana göre çok da zorlanarak yaptığım bir yemek değil. Sadece her yemekte olduğu gibi bazı püf noktaları var. İyi yoğurmak, yoğururken macun kıvamı alana kadar su eklemek, yine ıslak ellerle içini oymak ve kapatmak, hazırlandıktan sonra saatlerce bekletmemek, kızgın ve bol yağda kızartmak. İster haşlama ister kızartmasıyla  hem kışlık hem yazlık bir yemek…

Sayfamdaki tarifler arasında en çok yorum alan içli köfte için bu açıklamayı yapmayı uygun buldum: Bu tarif Antep içli köftesinin bire bir tarifi değildir. Antep de kesin bir kural olmamakla birlikte dış harcına da kıyma konur. Kıyma kullanıldığı zaman yumurta konmaz. Ayrıca kesinlikle ıslama değil bilek gücüyle yoğurulur ve yoğurularak olgunlaştırılır. Bu iki ayrıntı haricinde malzemeler ve  yapılışı aynen tarifdeki gibidir. Benim burada amacım, herkes Antep deki hanımlar gibi köfte yoğurma alışkanlığına sahip olmadığı için, onların da bu güzel köfteyi uygun bir şekilde yapabilmeleridir.

içliköfte

MALZEMELER: (Ortalama 22 tane köfte için)

  • 2,5 bardak ince bulgur (250 gr. lık bardakla)
  • 1 yumurta
  • 1 ince kıyılmış kurusoğan
  • 1-2 yemek  kaşığı salça
  • 3- 4 kaşık un, tuz

İç malzemesi:

  • 300 g kıyma
  • 4-5 küçük doğranmış soğan
  • 1/2 su bardağı bardağı ceviz içi
  • Karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  • Kıyma kavrulup suyunu çekince soğanlar eklanir, sağanlar yumuşayınca ceviz ve bahratları katılarak soğumaya bırakılır.
  • İnce bulgurun üzerini geçecek kadar kaynar su ilave edilip ağzı kapalı bekletilir.(Aslında ıslanmadan bilek gücüyle yapılır. Ben daha kolay yapabilmeniz için ıslama yöntemini tavsiye edeyim ki, baştan zor diye vazgeçmeyin.:))
  • Islanıp yumuşayan bulgura diğer köfte malzemeleri katılarak yaklaşık 10 dak. yoğurulur. ( Bulguru ıslamadan yapacaksanız, bütün malzemeleri karıştırdıktan sonra  yeterince su ilavesi yaparak köfteyi yenebilir kıvama gelene kadar yoğurun.).
  • Yoğurulan harçtan yumurtadan büyük parçalar koparılarak, sol avuç içine alınır. Avuç içindeki köfte sürekli döndürülerek sağ işaret parmağıyla köftenin ortası oyulur. Bu esnada ellerin kayganlığı sağlaması açısından ıslak kalmasına özen gösterin.
  • Tamamen soğuyan iç harcı, kapanmasını zorlaştıracak kadar fazla, ortası boş kalacak kadarda az koymamaya dikkat edilerek doldurulur. (Yaklaşık 2-3 tatlı kaşığı.)
  • Doldurulan içliköfleler geniş bir tepsiye fazla sıkııştırılmadan bırakılır.
  • Kızartmak için köftelerin üzerini kapatacak kadar sıvıyağ kızdırılıp, köfteler çok sıkı olmayacak şekilde tencereye bırakılır.
  • Kızarma esnasında kevğirle yavaş hareketlerle köfteler hareket ettirilir.
  • Haşlama yapmak için de kaynayan su dolu tencereye atılır ve köfteler suyun yüzüne çıkmaya başlayınca bir iki dakika daha beklenip servis tabağına alınır.
  • Haşlanacaksa bol tuzlu su kaynatılır, köfteler çok sık olmayacak şekilde tencereye konur.
  • Köfteler suyun yüzüne çıkmaya başlayınca bir kaç dak. daha bekletilip çıkarılır.
161 thoughts on “İçli Köfte / Kızartma ve Haşlama

  1. s.a. Öncelikle Kurban Bayramin mübarek olsun.Icli köftelerin cok istah acici gözüküyor.Pasta icin yazmis oldugun nottan dolayi tesekkür ederim.Ezme tarifini de en kisa zamanda tariflerinin arasina katarsan sevinirim.

  2. gercekten icli koftesiz antepli dusunemiyorum;)ben trakyali olarak cook begendigim bir tad!!arkadasimdan ogrendim oda antepliydive demistimki(icli kofteyi icad eden cennete gitsin)diye benimde vazgecemiyecegim bir antep yemegi..ellerine saglik gurbet gelini…..

  3. Sayfaniz hosuma gitti. arada bir bakarim. devam edin böyle. kimi yemekleri deniyecem. aylin

  4. s.a bayraminiz mubarek olsun .tarifelerin gercekten cok güzel ve pratik insan okurken hicde zor degil diyebiliyor .bu icli köfte tarifini mutlaka denemem lazim ,cünkü tadini cok begendigim bir köfte türü.ellerinize saglik . devamini bekliyoruz.

  5. s.a hayirli bayramlar dilerim tarifiniz cok güzel ve pratik hemen deneyebilirim ,cok begendigim bir tad.ellerinize saglik .devamini bekleriz.

  6. Çok güzel görünüyorlar,elinize sağlık,hemşeri sayılırız benim ailem de Kilisli,siz antep2limisiniz?Selam ve sevgiler

  7. Serinmavi, teşekkürler. Ben antepliyim evet, ayrıca kilis yemeklerinide az çok bilirim. Seni tanıdığıma sevindim.

  8. Eşimin en sevdiği yemeklerdendir içli köfte.Kayınvalidemde çok güzel yapar.Ben bir defa denedim istediğim gibi olmadı.Burada tarifi görünce tekrar denemem gerek dedim kendi kendime.Eşimede güzel bir sürpriz olur.Kayınvalidem hep der zaten pes etmemek gerek.Öğrenene kadar gayret etmeli.Tarif için tşk.

  9. Zeynep, kayınvalidene katılıyorum, denemeye devam et. İçli köfte püf noktalarına dikkat edilirse hiç zor değildir. İnşallah başarırsın ve eşine istediğin sürprizi yaparsın. Başarırsan da bilmek siterim.Muhabbetle…

  10. BU DEFA İÇLİ KÖFTEM OLDU GALİBA.DÜN AKŞAM YAPTIM.DESTEĞİNİZ İÇİN ÇOK TŞK.

  11. Isimsiz yazan arkadasim, evet icli köftenin hamurunu lezzet vermesi icin kesinlikle cok ince kiyilmis sogan konur. Cig haldeyken soganli ve sogansiz olarak tadarak da bu farki görebilirsin.Selamlar…

  12. süper ya tek yasiyorum yani yapacak kimse yok deneyecegim en korktugum form vermesi insallah olur tesekkürler

  13. Tesekkür ederim Engin bey.
    Sekil verirken seri hareket etmeli ve elinizi yapismaya basladikca su ile islatmalisiniz. Hem kendiniz yapacaksaniz illa bu sekilde degil de yuvarlak yapmayi deneyin. Yuvarlak cik daha kolay olur.
    Sorulariniz olursa yanitlarim.
    Hayirli vakitler…

  14. Slmlar… bugün bu tarifeye göre denedik ve malesef unu cok az yazilmis… sasirdik… civik oldu bulgur anca toparladik :-))) alabildine un olmasi lazim aslinda .. bu tarifi deneyenler icin tavsiyemiz… Sevgiler

  15. Arzu ve Gülnihal, ben on yili askin icliköfte yapiyorum ve cocuklugum boyunca da icli köfte yapan annemi seyrettim. Yani tarifte herhangi bir eksiklik yok. Icliköfte bulgurla yapilan ve unun yan malzeme olarak kullanildigi bir yemek. Dolayisiyla alabildigine un koyarak icliköfte hamuru degil, belki bulgurlu ekmek hamuru elde edebilirsiniz.
    Sizin hataniz sanirim bulguru islatirken kullandiginiz suyun cok fazla olmasi. Normal sartlarda un ilavesi olmadan bile harc kendini kolaylikla toparlar ve un birbirini daha iyi tutmasi icin ilave edilir.
    Keske icliköfte yapmayi hic bilmeyen insanlarin da oldugunu düsünerek kafaniza göre bir tavsiye de bulunmasaydiniz. Yorumunuzu okuyan ciddiye alarak hata yapabilir ve bu hata benim tarifimin üzerine mal edilebilir.
    Siz bulguruun üzerine cikmayacak kadar sicak su kullanarak tarifi tekrar deneyin, yine sorun olursa bana yazin lütfen.
    Basarilar…

  16. Sefa, muhakkak bir hata yapmis olmalisiniz. Ayrintili yazsaydiniz hatanin ne oldugunu söyleyebilirdim. Ayni ölcüleri kullanarak her zaman icliköfte yapiyorum…

  17. Merhaba;
    Öncelikle siteniz icin cok tesekkür ederim,ben bu tarifi birebir uyguladim.Ilk defa icli köfte yapmama ragmen tadi cok güzel oldu.Benim gibi ilk kez yapacaklara tavsiyem bulguru aynen tarifteki gibi haslamalari olacak,eger suyunu cok koyarlarsa o zaman sanirim bulamac gibi olur.Ince bulgur cabuk kabardigi icin cok fazla suya ihtiyaci olmuyor.tarif tek kelime ile acik ve lezzetli…Tekrar tesekkür ederim.

  18. Asli hanim, basarili olmaniza cok sevindim.
    tarifleri elimden geldigi ve benim yaparken ihtiyac duyacagim kadar ayrintili yazmaya calisiyorum.

    Ince bulgurun islanmasi tamamen yeteri, su üzerini gecmemli zaten.

    Afiyet olsun, sevgiler…

  19. Lavantin!

    Bu köfteler harika oldu ama çok kötü bişey oldu !

    5 tane yedim :(
    :) Lavantin Allah razı olsun o kadar güzel oldular ki evdeki herkes bayıldı vallahi :) hamurunda soğan ve salça olması o kadar lezzet katmış ki yeme de yanında yat diyeceğim ama dayanamadım bi sürü yedim :)))

    bundan önce bir kere daha içli köfte denemem olmuştu, o tarifin hamurunda irmik de kullanılıyordu ve bu irmik hamuru öyle çatur çutur birşey yapmıştı ki içlerini doğru düzgün yiyebilmiştik. Bu tarifini hem çok iyi anlatmışsın püf noktalarını hem tarif gerçekten çok güzel ve yaparken de insanı yormuyor hamurda un da olduğu için güzel tutuyor.
    İzninle kübban ekmekten sonra bunu da koymak istiyorum bloguma :) eline koluna zihnine gönlüne sağlık, Allah’a emanet olasınız efendim selametle…

  20. Merhaba Lavantin sitenizi tesaduf sonucu buldum ve cok begendim,icli kofteyi cok severim ama bu zamana kadar cesaret edip hic yapmadim ama son zamanlarda canim cok istiyor ve yapmayi dusunuyorum ozellikle arkadas toplantisina basarili olursam!
    Yalniz benim size bir sorum olucak zahmetli bir yemek oldugu icin ve bizim arkadas toplantilarimiz da oglen 12 gibi basladigindan bunu sabahtan yapmam biraz imkansiz gibi acaba bunu bir gece evvelden yapsam sabaha pisirsem bir sorun olurmu yada sizin bir oneriniz varmi simdiden tesekkurler…

  21. Merhaba Funda hanim,
    Sorunuza cevabin malsef olumsuz olacak. Icli köfte kizarmadan uzun süre bekletilince kizarirken dagiliyor. Buna bizzat sahit oldum. Ancak hazirladiktan sonra dondurucuya atarsaniz ve cikarip buzunu cözdürmeden kizartirsaniz, sanirim sorun olmaz.
    Yine de daha önce de deneyip bunu anlama imkaniniz varsa, deneyin derim. Yazmadakta fayda var ki, burada camilerde buzlukta bekletilen icli köfteler satiliyor. Onlarda bu sekilde kizartiliyor olmali.

    Kolay gelsin diyorum… Selametle…

  22. Görünüsü cok güzel oldugu gibi tadida harika yaptim cokta güzel oldu herkesin denemesini tavsiye ederim

  23. ben denedim bısırlık bulguru sadece kısır yapımında kullanmış biri olarak çok güzel oldu yorumları okuyunca gözüm korkmuştu ama bence beceremeyenler tarife bahane bulmasınlar lütfen hem kızarttım hem hşlamasını denedim harika oldu

  24. ben kısır ve bulgur plvindn bşka birşey de bulguru kullanmmış olmam rağmen bu tarifle harika bir lezzetle tanıştım artık favorilerim arasındadır
    ilk başta yorumları okuyunca gözüm korkmuştu ama sanırım beceremeynlerin tarife kusur bulmamaları gerekir
    öyle olsa heralde ben beceremezdim harika oldu bir kısmını kızarttım bir kısmınıda haşlama olarak pişirdim parmaklarımızı yememize ramak kalmıştı
    tarif için püf noktaları için çok teşekkürler

  25. Tarifine sadık kalarak denedim… Emeğine ve ellerine sağlık harika bir lezzet çıktı ortaya aynen bahsedildiği gibi hiçte zor değilmiş. Çok teşekkürler…

  26. tarifi aynen uyguladım.yaparken bu imkansız kesinlikle olmaz dedim.ama sonuç harika.2-3 yıldır içli köfteyi öğrenmeye çalışıyorum.eşim şimdi oldu sakın başka türlü yapma dedi.kızarttım.dışı çıtır çıtır incecik oldu.kızım 2 tane yedi.annecim bayıldım dedi.ben hamuruna irmikte koyuyordum ama sadece bulgurla daha güzel oldu..öyle güzel iltifatlar aldımki …..sayenizde…teşekkür ederim.

  27. Ölçü verirken çay,su bardağı derseniz daha iyi olur. Kaşık dediğiniz normal çorba kaşığı sanırım. Yeterince su yazmışsınız. Bence tarif verirken erkekleride düşünün:=) Bunu bir erkek yapabilirmi merak ediyorum. Belki bir gün cesaret edip yaparım:=)

  28. Clarinetist, kısmen haklısınız. Ancak biraz da düşünmek gekek ki, bardak derken hiç bir sıfat kullanılmamışsa bu çay bardağı olamaz değil mi? Veya kaşık denince çay kaşığı, tatlı kaşığı gibi birşey yazılmamışsa, o da yine çay kaşığı ya da tatlı kaşığı olarak anlaşılmaz. Ben yine de isteğinizi yapıp gerekli açıklamaları yazdım.

    Ayrıca bir çok erkek bu tarifi denedi ve başarılı oldu, siz de büyük ihtimalle olursunuz.

    Hayırlı vakitler…

  29. sevgili lavantin,,tarifi kac kez denedim,,mükemmel oldu,,sana sonsuuzz tesekkürler,,Allah razi olsun…

  30. Merhaba,

    Ben de fanatik bir içli köfte sever olarak tarifinizi deneyeceğim.Güzel anlatımınız için size teşekkür ederim.Öncesinde diğer internet sitelerinden tüm içli köfte tariflerini okumaya çalıştım sizin tarifinizde farklı gelen dış harcına kıyma koyulmaması bu sizin tarifinize ya da yörenize özgü birşey mi yoksa bu tarife kıyma ekleyerek de yapılabilir mi?

  31. hamileyim ve canım çok içli köfte istiyor içli köfte tarifi ararken burayı buldum tarifi hemen aldım brzdan yapcam inşllh gzl olur :)

  32. Afet hanim, kesinlikle yöresel yemeklerde margarin kullanilmaz. Günümüz uyarlamalarinda da margarin kullanilmiyor.

  33. internette ararken buldum tarifinizi çok teşekkür ederim.en kısa zamanda deneyeceğim fakat yumurta koymasak olmaz mı?

  34. Fatos hanim, aslinda ben bir süre yumurta koymadan yaptim ve sonuc kötü olmadi. Yumurta yerine 1-2 haslanmis patates ezerseniz ve cok iyi yogursaniz problem olmuyor. Yanliz köftesi biraz daha yumusakca oluyor, söylemeden gecmeyeyim.

    Kolya gelsin…sorulariniz olursa ben buradayim…

  35. annem yemiş ve ısrarla öğren deyip duruyordu. Nette bakınırken bu tarifi gördüm ve yorunlarıda okuyunca tarifi aldım… bişi sormak istiyorum içinde ceviz var..ceviz konmasının bir amacı var mı yoksa tat vermesi için mi sadece..şimdiden tsk ederim.

  36. Hatice hanim, ceviz lezzet vermesi icin konuyor. Isirinca kiyma ve bulgurla kitir kitir ceviz cok hos olur. Ama illaki olmaz ise olmaz degil.

    Kolay gelsin ve simdiden afiyet olsun…

  37. Tarifiniz için teşekkür ederim. Bende ilk defa denedim ve herkes çok beğendi.

  38. Cok guzel görunuyor ellerinize saglik, antepli bir arkadasim var o yapamiyor , ama konyali ve sivasli arkadasim harika yapiyor, antep yemegi oldugunu bilmiyordum

  39. Ben icli kofteyi cok severim ama hic kendim yapmadim ilk défa yapcam bu tarifi begendim ama benim antepli bir arkadasim var o bana tarifini verdi koftenin disina da kiyma katiyor onlar Boyle yapiyolar cok lezzetli oluyo bende simdi bu tarifi deneyecegim ama disinada kiyma
    Koycam bakalim nasil olcak:)

  40. Esra hanim, zaten aslinda disina da kiyma konuyor ancak ben tercih etmedigimden dolayi koymuyorum. Insallah istediginiz gibi olur, kolay gelsin…

  41. Merhaba bende esime degisik bir aksam yemegi hazirlamak istiyorum esimle birlikte tv seyrederken bir dizide gorduk icli kofteyi.Ben nasil yapildigini bilmiyorum daha once hic denemedim hemen nete girip nasil yapildigini arastirdim bir kac sayfaya girdim ama sizin tarifiniz daha cok hosuma gitti.Mutlaka denicem yalniz sormak istegim baharat olarak yalnizca karabiber mi ekliyoruz yoksa baska baharatlarda ekleniyormu? eger eklenebiliyorsa bunlar hangisi? yazarsaniz cok memnun olurum.ilk defa yapicagim icin asil tadini bozmak istemiyorum.Cevap yazarsaniz cok sevinirim.Simdiden tesekkur ederim.

  42. Sevda hanim, icli köftenin icini Antep de sadece karabiber ve ceviz konu, tabi kiyamadan baska. Disina 200 gr kadar da tamamen yagsiz iki defa cekilmis kiyma kullanirsaniz tam olarak antep in icli köftesini yapmis olursunuz. Ben disina yani köftesine kiyma koymadim ama asil tarifinde konuyor.

    Icli köftenin yaninda sicak cay, hosaf veya taze meyve serbetleri güzel olur ve agirligini bastirir, mideyi rahatlatir. Onun disinda kizartma icli köftenin yanina cacik yapabilirsiniz. Ayran olabilir…

    Takildiginiz bir nokta olursa elimden geldigi kadar cevaplamaya calisirim.

    Simdiden afiyet olsun…

  43. sanırım ben de bulguru ıslatırken bi hata yaptım çok su koymuşum yorumlardan onu anladım tadıı çok güzel ama dediğiniz gibi bulgurlu ekmek hamuru olmuş sanki bi dahaki denemem de mükemmel bi sonuç alacağımdan şüphem yok tarifiniz için çooook teşekkür ederim

  44. tarif için çok tesekkür ederim. benim de son zamanlarda canım çok fazla içli köfte çekiyodu ve netten tariflerine bakayım derken en çok kafama yatan sizin tarifiniz oldu. ben de yaptım aslında çok lezzetli oldu ama benim sorunum ince açamamam :(( çünkü şekil vermeye çalışırken dağıllmaya başladı, acaba hamurunu mu cıvık tuttum diye düşünüyorum. bunun dışında hamurunu daha ince açabilmem için bi öneriniz varsa onu da denemek isterim. tarif için tekrardan teşekkürler. sürekli yapıp elimi alıştırmaya çalışıcam…

  45. merhabalar….uzun zamandir yapmak istiyordum ve bugün denedim simdi iftarin olmasini bekliyorumköfteler bana bakiyor ben köftelere:)

  46. Anonim yazan arkadasim, hamurun ayarai önemli…sert yani kuru olursa da fazla civik olursa da dagilir. Ince acmak icin en iyi püf nokta hazir satilan icli göfte makinalarindan kullanman olacaktir. Cok maliyetli birsey oldugunu sanmiyorum, istersen dene.
    Ayrice ince acmak gercekten el aliskenaligi, insallah bu aliskanligi kazanirsin.

    Kolay gelsin…

  47. Anonim arkadasim, aksi belirtilmemis ise bardak ölcüsü hep 250 gr. lik su bardagidir.

    Selametle…

  48. Biliyorum ki, gecikmis bir cevap ama, bir dahakine yardimi olur insallah. Icli köftenin asli bulgur hafif sulandirarak yogurulmasi ile olur ki, sonuc hep mükemmel olur. Bu isin kolayina kacilmasi, ancak bulgura suyu koyarken suyun bulgurun üzerine bir bir cm. kadar cikmasi gerek, yeterince islanmasi icin. Cünkü daha yumurtasi var… Civik olursa un ilave et diyecegim ama fazla un da icli köfteyi sertlestirir. Sen en iyisi üzerine bir miktar bulgur daha koyarak agzini kapat ve sonradan koydugun bulgurun sismesini bekle.

    Kolay gelsin…

  49. merhabalar…eşim ve ben içliköfteyi çok seviyoruz tarifinizi denedim ilkez yaptım kayınvaldem kaynım herkes çoook begendi emeginize ve bilginize saglık bu güzel lezzeti bizimle paylaştıgınız için çok ama çoooooook teşekkür ederim sevgiler saglıcakla kalın

  50. Merhabalar.. ilk denememden sonra pes ettiğim içli köfteleri bugün tekrar yapmak için bütün cesaretimi topladım ama aklıma yataca bir tarif arıyordum ki sizinkini buldum… Birazdan başlıycam inş. Sonucu mutlaka yazıcam… Şimdiden teşekkürler..

  51. yorumları okudum bende yapıcam ilk dememem kötü sonuç vermişti inşllh sizin tarifinz güzel olur dışına konan soğanlar çiğden olack dimi

  52. merhaba ben içli köftemi -sizin tarifinize göre- ilk yaptığımda tadı çok güsel oldu, ancak ikinci yapışımda içli köfteyi kızarttığımda çok yumuşak oldu ve daha yerken dağılmaya başladı. lezzeti de ilki kadar güsel olmadı. acaba hamurunu yoğururken bulgurun mu suyunu çok fazla tuttum? piştikten sonraki kıvamının çok yumuşak olmaması için ne yapmak gerekiyor? bir de ben ilk denememdekinden soğanı dedğiniz gibi ince ince doğramıştım, diğerinde ise rende yaptım bunun etkisi olabilir mi? ilkinde buzluğa atmama rağmen buzluktan çıkartıp kızarttığımda içindeki kıyma pişiyodu, ancak ikinci denememde hem yumuşak oldu hem de içindeki kıyma da kızartmadan sonra da buz kıvamında olduğu için yiyemedik. yardımcı olursanız çok ama çok sevinirim. içli köfte benim de çok sevdiğim bi yemek çünkü :(

  53. Esin, bahsettigin gibi bir durum hic basima gelmedi ama tahmini olarak birseyler yazabilirim. Dedigin gibi galiba köftesini fazla yumusak, yani civuk yapmis olabilirsin. Ayrica iyi yogurulmamamya da bagli olabilir. Sana tavsiyem, bulguru islatmak yerine bilek gücünle cigden yogurarak yapmayi dene. Dagilma imkani cok daha az olur. Yogurdugun köftenin kivami tadina baktiginda bile yenecek kadar yumusak yani bulguru yumusamis kivamda olacak.

    Insallah basarili olursun…sorun olursa yine yazisiriz.

    Selametle…

  54. annem yaptı henüz yemedik ve şuan tadına baktı ve harika olmuş diye kendini övüyor :-).. bir türlü içli köfte yapmaya cesaret edemiyordu.. sizin tarifinizden ve güzel yorumlardan cesaret alarak denemiş oldu :-))
    teşekkürler..

  55. ya içli köfteyı yapıyorum ama güzel açamıyorum çok kalın oluyo acaba bi püf noktası varmı bu işin söylersenız sevınırim iyi çalışmalar :))

  56. 20 KASIM 2011
    SEÇKİN,
    BEN İÇLİ KÖFTEYİ ÇOK SEVİYORUM AMA YAPMASINI BİLMEDİĞİM İÇİN YAPAMIYORDUM.
    TARİFİNİZİ ALARAK YAPACAĞIM,
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDER , BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM.

  57. haslarken ateşin hızı önemli mi? ilk denemem olacak ayrıntıları soruyorum yardımcı olursanırız sevınırım.bu arada ellerinize saglık cok güzel görünüyorlar….

  58. Anonim arkadasim, cevabim cok gecikti, kusura bakma lütfen. Haslarken suyun normal kayniyor olmasi lazim. Kaynamazan su da dagilabilir. Yani fokurdamalai ama fokurdamasinin hizi cok da önemli degil.

    Afiyet seker olsun…

  59. verdiğiniz tarifte ”İnce bulgurun üzerini geçecek kadar kaynar su ilave edilip ağzı kapalı bekletilir” diye yazıyor. daha sonraki yorumda ise ”Siz bulguruun üzerine cikmayacak kadar sicak su kullanarak tarifi tekrar deneyin, yine sorun olursa bana yazin lütfen..” diye yazmışsınız..bi karar verin de bizde ona göre yapalım. nitekim verdiğiniz tarife göre su eklediğimzde çok cıvık ve ele çok yapışan bir harç oldu ve mecburen un ile toparlamak zorunda kaldık.

  60. Meltem hanim, icli köfte tarifi hakkinda bunca yorum var ve olumsuz yazan kac kisi olmus dikkatinizi cekmek isterim. Bulgurun üzerini gececek kadar su dediysem dolma pisirmiyorsunuz, üzerini bir iki parmak gececek kadar su konmayacak elbette. Bunca insan deneyip basarili olmus ise bence siz kendi uygulamanizi gözden gecirin. Ki, verdigim ölcülerde toparlanmayacak bir harc olmasi da imkansiz! Yillardir yaptigim bir yemek bu internetten ögrenmedim.

  61. İçli köfteyi çok seven fakat başkalarından aldığım tariflerde bir türlü başarılı olamayan birisi olarak.size ne kadar teşekkür etsem azdır.Kızartmasını yaptım harika oldu.Herkese tavsiye edebilirim.

  62. Yorumları yeni okudum :) ve tarifinizi aldım, dışına kıyma kondugunda kıymayı ne kadar koymamız gerek peki..

  63. Nur, bu malzemelere saniyorum ki, 100-150 gr. yagsiz kiyma yeterli olacaktir. Simdiden afiyet olsun…

  64. selam,

    gercekten cok güzel tarif etmissin, yaptim ve tadi olagan üstü güzel oldu. Gelin oalacagim icinde cok faydali oldu benim icin :(. Cok Tesekkürler ablacim!

  65. şimdi yaptım yedim hemen pc karşısına geldim paylaşmak istedim çok kolay pratik teşekkür ederim. harika bir lezzet

  66. Rica ederim Canan… Yazdigim gibi bu icliköftenin kolay tarifidir. Yogurmak istersen islamadan da dene derim.

    Simdiden hayirli bir yuva diliyorum…

  67. Köfte tarifinizi az önce yaptım.harika oldu içinde şüphesi olan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ediyorum.eğer yemek konusunda beceriniz varsa mutlaka olur.size de paylaşımınız için teşekkürler

  68. ben bir kere kizartarak denedim, ici cok lezezetli oldu ama disi sert oldu bazi kisiler once suya koyup sonra kizartin diyor bu yumask olmasini sagliyor anliyamadin ogrenebilurmisim acaba tesekkurler.

  69. Safiye hanim, normalde icli köftenin disi sert olmaz. Antep de ise disinin citir citir olani makbuldür. Eger ki, disinin yumusak olmasini isterseniz disina yumurta yerine tarifteki ölcüye iki orta boy olacak sekilde haslanmis patates koyun. Hatta patatesi dograyip az su ile haslayin ve pisen patatesleri suyunu ayarlayarak bulgurun üzerine direk katarak, bulguru bu suyla islayin. Disi Allah in izniyle mutlaka yumusak olacaktir.

    Kizartmadan önce haslayanlar da var ancak bu Antep e ait degil, saniyorum antakya da bu sekilde hazirlaniyor.

    Kolay gelsin…

  70. tşlr çok güzel ve çok pratik bi tarif hazırlamışsınız saolunuz. sadece bir püf noktası eklemek isterim. kıymayı kavururken kesinlikle sıvı yağ kullanmayın. en ideali kuyruk yağıdır. yoksa köfte kapatılırken çorluk çekersiniz akar tşlrr

  71. Merhaba, simdi yapacagim bu tarifi yogurma islemini esime yaptiracagim umarim hayir demez :) umarim beceririm ilk denemem olacak

  72. Bir çok siteden tariflere baktım fakat bu sitenin yorumları içimi rahatlattı deneyebileceğim konusunda.İlk defa deneyeceğim, umarım becerebilirim :)

  73. Bir kere denedim, disi cok kalin olmustu. Tekrar denemek istiyorum, o yuzden tum yorumlari tek tek okudum. Hatalarimi anladim. Tarifi veren arkadas ve yorum yapan herkese teasekkur ederim. Tekrar denicem. Insallah bu defa daha iyi olur.

  74. öncelikle herkese kolay gelsin, ben yeni evliyim.. köfteyi tamamen hazırlayıp, dolapta bekletsem eşimin geleceği saatte haşlasam olur mu.. bi de kızartma muhtemelen daha lezzetli oluyordur ama haşlamayla arasında baya bi lezzet farkı oluyor mu??.. tecrübeli ev hanımlarından en kısa zürede yardım bekliyorum.
    ya son bir soru daha; içli köftenin yanına ne gider :))

  75. merhabalar sıtenızı begendım bugun uygulayacagım hemde mustakbel kaynanamın evınde bı yıyecek ıcecek mezunu olarakdan ılk kez deneyecegım bıde bılmıs havalarına yattık kı sormayın umarım benı utandırmaz tarıfınız bol sans dıleyın=)

  76. Kafiyedi rumuzlu arkadasim, Icli köfte hazirlandiktan sonra bir iki saat bekletilebilir ama mesela aksamdan sabaha, sabahtan aksama bekletmeni tavsiye etmiyorum. Denemeyle sabittir ki, uzun süre bekleyince kizartirken dagiliyor.

    Kizartmasi daha lezzetli olur ama benim tavsiyem her ikisinide deneyerek ayni sofraya koymandir. Damak tadiniza göre tercihinizi yaparsaniz.

    Icli köfteye cacik yakisir, tadini hafifletmek adina güzel bir cay yakisir, yogurt corbasi da yapabilirsin. Ben icli köfte yapinca servisi cayla yapiyorum, tabi bu benim damak tadim.

    Kolay gelsin ve afiyet olsun.

  77. Kübra, bu tarifi deneyip tutturamayan pek yok. Insallah tam not alirsin ve attigin havalara deger.:))

  78. harika görünüyor ellinize sağlık ben de antep te kaldım çok güzel bir şehir sayfayı beğendim

  79. Çoooook teşekkürler bir Karadenizli olarak sayenizde ilk deneyimle mükemmel bir içli köfte yaptım.

  80. Merhaba ben cansu, bu tarifi gördügümde hic erinmeden üsenmeden basladim yapmaya. Cok pratik ve inanilmaz lezzetli. Cok tsk ederim, yeni yeni tariflerinizi bekliyorum :-)

  81. haşlaması için biber salçalı bir sos karışımı da yapılır.haşlanan içli köfteler o sosa batırılarak yenir bizde.haşlanmış olanın tadı orda :)

  82. bende ılk fırsatta denıyecegım umarım sonuc güzel olur antebin yemeklerıne hastayım yok böyle bir lezzet dıyarı karadenızlı bır olarak enfess yaa…. ayrıca tarıfınız ıcın sımdıden tesekkurler

  83. tarifi çok güzel anlatmışınız..emeğinize sağlık..bende ilk kez deneyeceğim içli köfte dendimi ağzının suyu akanlardanım:) allah razı olsun sizden..umarım güzel olur benim ki de..hayırlı ramazanlar.selametle

  84. Merhaba ,içli köfte tarifnizi denedim ve ilk denemede inanılmaz güzel oldu.Tarifniz için teşekkürler..

  85. içli köfte tarifinizi denedim çok güzel oldu tarif için çok teşekkürler:)

  86. Öncelikle tarif için çok teşekkürler ben de Antep’liyim ve hep dışına et koyarak yapmıştım.İlk defa et koymadan sizin tarifinizle yaptım.Lezzeti yumuşaklığı çok güzel oldu ama ilk kızarttıklarım çatlamadı sonrakilerin hepsi felaket çatladı kızartırken..Sıkıştırmadım kızartırken bekletmedim de ama açıkçası çok anlam veremedim çoğunun çatlamasına :(

  87. Merve hanım, yaklaşık olarak 20-26 köfte çıkar. Bazı hanımlar küçük bazı hanımlar daha büyük tercih ediyorlar. O sebepten tam rakam zaten veremem. Afiyet olsun…

  88. mrb ben bişeyii anlamadım köfteyi haşlıyomuyuz sonunda öyle yazılmışta onu anlamadım kızartıpmı suya koycaz?

  89. ben bu akşam yapmak istiyorum misafirlerim için bikac saat önce hazırlasam onlar gelince kaynatsam çatlarmı acaba lütfen cvb yazarmısınız

  90. Merhaba, köftelerinizi denedim güzel kızardılar sadece ben kalın açmışım ve yerken dışı çok kalın, ince açmak için bir tiyo nuz varmı lavantin hanım tarifiniz çok süper yinede teşekkürler!!!!

  91. Mukaddes hanım, aslında püfü var diyemeyeceğim. İnce açmanın tek sırrı el alışkanlığı malesef. Tabi içli köfte için özel üretilen makina uçları var. Onlardan kullanabilirsiniz.

    Sevgiler, selamlar.

  92. selamlar, ben icli köfte yapmayi ve yemeyi cok seviyorum. Size bir sorum olucakti bu köfteyi yapip atsam kizartmadan once disarida bekletmeli miyim? ben hep dondurmadan yapiyordum ama simdi misafir bekliyorum iki de kucuk cocugum var o yuzden onceden hazirlamak istiyorum. acaba dagilir mi siz cok daha tecrubelisiniz

  93. kusura bakmayin sorumu tam soramamisim :) sunu demek istedimdonmus köfteleri disarida bekletmeli miyim kizartmadan once

  94. Merhaba Sibel hanım, domdurucudan çıkınca mutlaka çözdüröedem kızartmanızı tavsiye ederim. Çözülünce dağılabilir. Kolay gelsin, afiyet solsun.

  95. tsk ederim tarif icin birebir yaptim guzel oldu ama benim ilk icli kftem biraz kalin oldu hamuru korktum acilir diye :) birde yumusak oldu kalinligindanmi yumusak ldu sicak firinda kaldi ondanmi oldu normaldemi yumusak oluyor bilemedim :(

  96. selam benim içli köftem kızartılınca bazıları çatlama yapıyo hamuruna ıslatılmış bayat ekmek bulgur,irmik yumurta ve haşlanmış patateste var bu tarifi mardinli bi tanıdıktan almıştım hamur bekledikçe çatlayan daha fazla oluyo acaba ekmek koymamalımıyım un yerine bayat ekmek koyuyolarmış çatlamasının sebebi ne yardımlarınızı bekliyorum.

  97. Şenay hanım, çatlama sebeb ekmek olabilir. Ekmek yeterince ufalanmıyorsa çatlamaya sebep olabilir. İsterseniz benim içliköfte tarifimi deneyin, bu güne kadar hiç şaşmadı. Kolay gelsin.

  98. Lavantin merhaba, Soğanı rendelesem nasıl bir fark olur? ince kıymayı pek becerebileceğimi sanmıyorum

  99. Sanırım cevabı geç ama rende olmamalı. Elinizden geldiği kadar çok minik olmsa da olur.

  100. Merhaba; tarifinizi harfiyen uyguladim ve cok guzel oldu, cok tesekkurler bu guzel tarif icin… Herkese tavsiye ederim, bugune kadar internetten cok tarif denedim ama sizinki gibi tutmamisti😄👌

  101. Merhaba lavantin,
    Sayenizde ilk defa içli köfte yaptım ve mükemmel oldu :) Bulgurla arası pek iyi olmayan dedem bile seve seve yedi :) Çok teşekkür ediyoruz:)
    İlk yaptığım köfte olmamıştı,sonra tarife tekrar baktım,meğersem eksik okumuşum.Her köfteden önce ellerimi ıslatınca çok güzel toparladı:) Herkese tavsiye ediorum,birebir tarife uyulduğu sürece çok güzel sonuç alacaklarından eminim ^^

  102. ayy ben daha önce yaptım ama tutturamadım olmadı ama sızın tarıfınız degıldı sımdı bunu yapmak ıstıyorum ama cesaret edemmıyorum kendıme :(

  103. Bizde bulgur harcına soğan konulmaz. 4 bardak bulgura 1 bardak irmik konulur. Hamurun kıvamı için 1-2 bardak un katılabilir. Kıyma da kuzu/koyun kıyması olmalı. Çukurova bölgesinde genellikle haşlaması yapılır. vs vs.

  104. Elif hanım, tarif garantili bir tarifdir. Yıllardır yaparım. Aslı ıslatılmadan yapılır ama benim gibi üşendiğiniz zamanlarda ıslayarak da yapabilirsiniz. Bence hiç korkmayın. Konyalı komşumla bu gün yaptık ve bir kez daha teyit edilmiş oldu.
    Selamlar.

  105. Harika tarif aynen uyguladım ilk defa yaptığım halde harika oldu teşekkürler

  106. Walla denedim cok guzel oldu.ama kofte hamurunun icine sogan koymasak daha ii olurdu cunky sogan tadi cok yogundu.ama yinede guzel oldu yalniz ben salca koymadim
    Haslauacagim cunku. Tereyagida dokersem ohhhh super olacak. Tarifine saglik bacim;)

  107. Uzun zamandır denemek istiyordum, daha önce yapılışını hiç görmedim.Tarifinizi bugun deneyecegım inşallah başarılı olurum :)

  108. Benim bir sorum olacak öncelikle şunu soylemeliyim tarifinize bire bir uygun yaptim goruntu mukemmel oldu kivam harika yemede yaninda yat şekli yani sadece tek bir sorun cikti yerken bulgurun tadini cok aldik yani bilindik lokantalarda yedigimiz gbi degildi kotu demiyorum tabi yinede bitti :)) lakin insan o mukemmel goruntuyle tam bir icli kofte tadi almak istiyor bu beklendik bi durummu yani evde yapilan tum iclik koftelerde bulgurun tadi bu kadar yogun alinirmi yoksa bir puf nokta varmi bu durum icin ( bulguru cok kalin yapmadim onuda belirteyim sorun bu olamax yani ) tesekkurler emeginize ellerinize paylasiminiza saglik :))))

  109. Aysel hanım, bulgurun tadındaki yoğunluk tamamen bulgurun kendisinden kaynaklanıyor olmalı. Köy tipi olan bulgurlar daha kokulu olur mesela. hatta alışık olduğumuz bulgur tadından daha baskın ve ağır tadından yerken yadırganır. Farklı bir bulgurla tekrar deneyin.
    Kolay gelsin.

  110. İçli köfteyi kızarttıktan sonra buzluğa atsak çıktığında tadı nasıl olur acaba ?

  111. Hatice hanım, denemişliğim var tadındapek değişiklik olmuyor. Tabi ilk kızardığındaki çıtır tazeliği hariç. Ama ısıtılırsa yumuşak sevenler için sorun olmaz.
    Afiyet olsun.

  112. Hihih yuppi ozaman yine kayinvalidem suclu cunku onun koyden getirdigi bulgurdu hıh ;)))
    Saka bir yana hakkınız olabilir cunku koy bulguru ile yaptîm bi dahakine marketten alip deneyeyim bakalim o zman ne olacak :)
    Tesekkurler ♡♡

  113. Benim annem Adıyaman’li olarak içki köfteyi bilir ve yapar bı arkadasa ilk defa sipariş olarak yaptık daha sonra ogrendikki suyun icinde köfteler dağılmış neden olduğunu anlamış değilim.annemin henüz haberi yok bakalım o ne diyecek.tarif olarak sizin tarifinizle değilde, annem göz kararı yapar hep,yaparkende un değilde irmik koyar.şimdi tanıdığa yaptıgım köfteden buzluktan çıkarttım bende pişireceğim bakalım bende dağılma olacakmi…sevgiler

  114. Hamurun kıvamını tam tutturamadım sanırım, şekil vermekte epey zorlandım ama piştikten sonra çok beğenildi. Dışı etsiz ve soğanlı daha güzel oluyormuş. Teşekkürler.

  115. EVDE İÇLİ KÖFTE YAPIYORUM TANESİ 1.500 TL GAZİANTEPLIYIM MALZEMELERİM ORGANIK MEMLEKETTEN GETİRİYORUM KIYMAYI ET BALIK KURUMUNDAN ALIYORUM İSTER KIZARMIŞ İSTERSENİZ KAYNATILMIŞ OLARAK AFİYETLE TÜKETEBİLİRSİNİZ İSTANBULUN HER YERİNE GÖNDEREBİLİRİM TLF:0506 691 34 75

  116. Elifsu, irmikli hiç denemedim ama içli köfte yapıldıktan sonraki takip eden 3-5 saat içinde pişirilmeyecekse buzlukta muhafaza edilmeli. Aksi takdirde buzdolabında bir gün veya gece bekletmek dağılmasına sebep oluyor. Bu konu üzerinde durun derim. Kolay gelsin.

  117. Sizin verdigiz ölcülere göre yaptım harika ötesi oldu tarifinizden dolayı cok tesekkür ederim

  118. Bende malatyalilara gelin geldim onlar surekli yapiyolar bende tarifinizi okudum ve biraz once bitirdim insallah tadida guzel olmustur. Yuvarlamak bayagi zamanimi aldi ama olsun tadida guzel olmustur insallah. Tesekkur ederim

Bir Cevap Yazın

